Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Albert »

De reünie was weer ouderwets gezellig met mooi weer en in de goeie omgeving.
Het sfeertje van "vroeger op de vaart" was ook weer aanwezig dus de stemming zat er dan ook meteen goed in.
Marjanne en ik hebben er weer van genoten.

De verhalen en de foto's die hier al geplaatst zijn zeggen genoeg, dus laat ik wat andere dingen zien.

Wij zijn 's ochtends begonnen in het Maritiem museum, waar we Wil en Proet tegen het lijf liepen.

Tot nu toe heb ik nooit geweten dat Londen Nederlands grondgebied was, heeft zeker iets te maken met het uitstapje van Michiel de Ruyter naar Chatham?
HPIM1046.JPG
HPIM1046.JPG (160.02 KiB) 4975 keer bekeken


Wat me opvalt is, dat er op dat hele grote lange dek, geen ruimte meer was voor een paar eenvoudige, knusse, telefooncelletjes.
HPIM1045.JPG
HPIM1045.JPG (175.99 KiB) 4970 keer bekeken
Speciaal voor Jos. :-D
Een tankie traag pruttelende CRUDE OIL !!
HPIM1042.JPG
HPIM1042.JPG (129.95 KiB) 4970 keer bekeken
En voor de vetpriesters, opdat die zich niet achter gesteld zullen voelen bij de dekdienst, een doorluchtige vetput, waar de scheepshuid verwijderd is, zo dat zon wind en water ook voor hen aanwezig zijn. :roll: :wink:
HPIM1047.JPG
HPIM1047.JPG (173.26 KiB) 4967 keer bekeken
Voor de liefhebbers, een Kromhout(je)
HPIM1043.JPG
HPIM1043.JPG (205 KiB) 4964 keer bekeken
HPIM1044.JPG
HPIM1044.JPG (191.02 KiB) 4962 keer bekeken
In de haven lag de "MEEUW"
HPIM1048.JPG
HPIM1048.JPG (193.07 KiB) 4961 keer bekeken
Onder de naam zitten nog de lassen van de oude naam "LOTA"
HPIM1049.JPG
HPIM1049.JPG (173.56 KiB) 4960 keer bekeken
Nog even een kijkje nemen op de "SCHONENVELD" voor we richting Zeemanshuis wandelen om de anderen te ontmoeten.
HPIM1050.JPG
HPIM1050.JPG (178.86 KiB) 4913 keer bekeken
En de laatste.
Hoort dit nu thuis op het topic "Staren naar het schroefwater", of is dit meer iets van "Ouwenelen over de kerels"?
HPIM1051.JPG
HPIM1051.JPG (228.87 KiB) 4960 keer bekeken

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"

Gebruikersavatar
wil
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 nov 2004 20:46
Locatie: tilburg

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door wil »

rose [ havenmuts ]met haar gesloopte halve haan of kip ????. :lol: .
waar een wil is is een weg en wil wil wel
ed bartels

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door ed bartels »

hoi allemaal,
namens Piet-Hein de volgende prentjes van de schitterende dag in Rotterdam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ziezo! Die staan er op. Wat een mooi weer weer zoals gewoonlijk bij kombuisreunies.
Groetjes ED
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik zal morgen namen bij sommige foto's vermelden. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Compass »

Toen wij naar Rotterdam vertrokken…
Vrijdag rond 13.00 bij Jos was afgesproken met Jos, Akkie en Jaap. Welliswaar wat vroeg maar op die manier bleef er voor hen nog een optie voor ‘plan b’ (trein) als ik onverhoeds toch nog aan het werk zou moeten.
Maar evenals de weergoden bleken de werkgoden ook in een vrolijke bui en konden we op de afgesproken tijd zonder al te veel haast koers ZW gaan sturen.

Img_0014.jpg
Img_0014.jpg (134.55 KiB) 4617 keer bekeken
Akkie sluit het huis af en de katten op.. Deze laatste werden echter liefdevol verzorgd door de buren.
Kat in het bakkie dus….

In Groningen de eerste hoogst noodzakelijke stop om mijn favoriete haringtent met een bezoek te vereren. Het zéér deskundige panel verklaarde de haring unaniem tot een topper en dat was voor mij een hele geruststelling. Stel je voor dat ik al die jaren haring gegeten zou hebben die niet aan de eisen voldeed!
Daarna de auto nog even ‘aan het gas’ en op naar de volgende pitstop. Want met rokers en zeikerds in de auto moet er af en toe gerookt en geplast worden en aangezien ik me heb voorgenomen geen van deze beide transacties in mijn auto toe te staan waren een paar pitstops dus onvermijdelijk. Toen we dus Lelystad gepasseerd waren werd er even bij een wegrestaurant gestopt om even de ledematen te strekken en een kop koffie te drinken. Nee, geen kreten van verbazing en ongeloof; het was écht koffie.
Img_0018.jpg
Img_0018.jpg (107.06 KiB) 4615 keer bekeken
Jos demonstreert Jaap hoe je een foto moet nemen en Jaap zijn mond valt open van bewondering.

Daarna verder gereden en, het westen steeds verder naderend uiteindelijk in de Randstedelijke vrijdagmiddagdrukte. Nog een pitstop bij een tankstation en rond een uur of half zes in het hotel.
Daar hebben we even de zaak in ogenschouw genomen, de bagage afgezet en toen richting Parkkade om het toekomstige slagveld te verkennen. Er lagen gelukkig een paar coasters zodat het geen desolate indruk maakte. Dit was toch ook wel belangrijk voor het ophanden zijnde evenement.
Toen in de Parkhaven het overbekende Chinees restaurant met een bezoek vereerd en met een lekker ronde buik weer richting hotel.
Ja, en wat doe je dan als het nog redelijk vroeg in de avond is? Helaas, alle musea, geheelonthouders lokalen, bedrijfskantines en korfbalzalen waren al gesloten. Goede raad is duur maar een grondig logistiek onderzoek toonde aan dat op kruipafstand van het Hotel de rand van de grootstedelijke Jungle te vinden was en als eerlijk en christelijk zeeman besloten we deze uitdaging te aanvaarden
Img_0056.jpg
Img_0056.jpg (154.2 KiB) 4615 keer bekeken
Sinister lag De Jungle voor ons. Zullen we het er op wagen? Durven we? Kom op, ik ga wel eerst….

Na de nodige aarzelingen en angstige momenten hebben we toch de stoute schoenen aangetrokken.
Het zal een ieder bekend zijn dat je in tropische omgeving voor eerst en voor al de vochtbalans op peil moet houden en ik durf te beweren dat we ons daar zeer consequent aan gehouden hebben. Sterker nog, diverse malen was de ene vochtkuur nog niet afgemaakt of de volgende stond al stand-by. We namen daarin geen enkel risico. Jammer genoeg hebben zelfs Jungles te kampen met sluitingstijden zodat we reeds om 01.30 gedwongen werden ons bedje op te gaan zoeken.

De volgende ochtend was het dus D-day. Eerst rustig ontbeten en naar de Willemskade gekuierd. Kwamen daar om 09.45 aan maar vonden nog geen andere kombuizers om een konvooi te vormen. Dus werd besloten de Fast-Ferry naar Dordt te nemen. Heel leuk ritje met een hoog ‘deja-vu’ gehalte.
In Dordt wist Jos nog voor een Koninginnedag prijsje een paar boeken te scoren. ‘Coasters Varen Uit’ van K. Norel voor één eurootje. Shit, had ik ook wel willen hebben. Nostalgie, weet je wel?
Langs de waterkant een bakkie gedaan en daarna weer naar Rotjeknor

De rest is reeds van alle zijden belicht en daaraan heb ik weinig toe te voegen.
Img_0054.jpg
Img_0054.jpg (48.8 KiB) 4610 keer bekeken
Behalve dan misschien dat de meesten niet gezien hebben dat ze de Euromast zonder stellingplank aan het tjetten waren…

Img_0049.jpg
Img_0049.jpg (76.63 KiB) 4611 keer bekeken
Voor Jos2
Ik schijn een van de weinigen, zo niet de enige van de ‘gang’ te zijn die de “ Grand Young Lady” er helemaal op heeft gekregen (in hi-res op verzoek beschikbaar)


Groeten,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hier alvast deel 1 van Wie is Wie? :)
All the best
Jos
reunie-namen1.jpg
reunie-namen1.jpg (336.73 KiB) 4503 keer bekeken
Van linksonder naar boven:

Jan van der Lugt

Rinus Nutbeij

Cor Leliard

Achter hem: Cor Bal

Met fototoestel: Piet-Hein

Staand rechts: Ab Plugge
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het wordt wel een beetje lastig, op alle foto's loopt iedereen maar heen en weer te rennen of ze zitten door elkaarheen.
Dus maar een aantal foto's waar men netjes op een rijtje zit. :)
All the best
Jos
reunie-namen2.jpg
reunie-namen2.jpg (133.29 KiB) 4762 keer bekeken
Van links naar rechts:
Bert de Boer, Akkie Komen en Martha Overweg.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

reunie-namen3.jpg
reunie-namen3.jpg (155.87 KiB) 4724 keer bekeken
Naast Bert: Jaap Vijfhuize, Cor leliard en Jeroen.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

reunie-namen4.jpg
reunie-namen4.jpg (255 KiB) 4714 keer bekeken
In gesprek:
Marjanne, daarachter een stukkie van Albert, Jos Komen en Rose (Havenmuts).
Geheel rechts: met baard, Proet en de achterkant van Wil. :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Najaarsreunie 11 oktober 2008 in Rotterdam

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

reunie-namen5.jpg
reunie-namen5.jpg (100.33 KiB) 4715 keer bekeken
Zittend van links naar rechts:
Rinie en Jos Linders,
Frans Masurel,
Meisje van Piet-Hein.


Plaats reactie