kunstschilderen

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.

doorgaan

Ja
36
97%
nee
1
3%
 
Totaal aantal stemmen: 37

Bram

Re: kunstschilderen

Bericht door Bram »

Hoi Jossie en Ed.
Ik zou een nieuw (sub)forum kunnen maken, met als titel: scheepsschilderijen en alles daarheen verplaatsen
Dit lijkt mij een zeer goed plan Jos,en het voorkomt gelijkt dat er dubbele of meer tekeningen/schilderstukjes op diverse topics komen te staan.

de doelstelling van deze topic was om mensen die beginnen met een wat artistieke hobby ,dus ook het beeldhouwen,kleibewerken,haken,noem maar op,dus bezig zijn om op hun eigen manier wat te creeren,naar voren te laten komen,en op deze manier wat zelfvertrouwen te geven,met hun hobby.en zo hun ontwikkeling te ondersteunen,en uiteraard is Ed volkomen welkom om een bijdrage te leveren.dat geld natuurlijk ook voor anderen

Groets BRam

ed bartels

Re: kunstschilderen

Bericht door ed bartels »

Hoi Jos,
Scheepsschilderijen is goed natuurlijk. Maar het zijn lang niet allemaal schepen die geschilderd zijn op kunstschilderen van ruim 7. De afbeeldingen die ik op 'schilderijen van Ed' zijn eigenlijk ook van alles en weinig schepen. Daarom doelde ik eigenlijk om schilderijen van Ed(ergens op blz 4?) op 'Kunstschilderen'op Ruim 7 te zetten. Dan staat alles wat met kunstschilderen te maken heeft bij elkaar. Of zie ik dat technischs verkeerd?
't was maar een idee dat in me op kwam. Als er niets gebeurd is ook prima.
Groetjes aan Akkie. Ik heb jullie gemist zaterdag maar de bestrating is mooi geworden.
Groetjes Ed
Joop Kieviet (RIP)

Re: kunstschilderen

Bericht door Joop Kieviet (RIP) »

Het verplaatsen van het kunstschilderen van zowel schepen, landschappen, gezichten e.d what so ever onder een noemer lijkt mij een uitstekend idee want het op doek en/of op papier brengen heeft ook zijn tijd nodig. :)

Gr. Joop
Inkspot

Re: kunstschilderen

Bericht door Inkspot »

Beste Kombuisspammers.
Weet een van jullie wie deze foto van de "Reggeborg" gemaakt heeft, ik heb het ergens van het Internet geplukt omdat ik zo héél herkenbaar vond, en ik kan het niet terug vinden waar of wie hem gemaakt heeft.
Ik wil hem dit weekend met olieverf op het doek gaan vereeuwigen, jullie kunnen dit van af het begin volgen, van opzet tot eind.
Het origineel is van zelfsprekend voor de fotograaf, ik zend hem per post (TNT) gratis toe!
Hier is de foto waar ik het over heb.
Afbeelding

:-D Heb de persoon gevonden! (Foto Willem Bronsema)
Bram

Re: kunstschilderen

Bericht door Bram »

:-D Hoi Inkspot

mooi initiatief,ik heb je opzet gezien zag er goed uit,en ik ben nu benieuwd naar het eind resultaat,maar dat zien we wel van de week.

ik heb zelf ook weer de kriebels met dit weer,en ben nog wat ruwe schetsen aan het maken,tot de schildersgeest langs komt.

Groets Bram
Inkspot

Re: kunstschilderen

Bericht door Inkspot »

Hoi, Bram!
:lol: De schildergeest komt binnen een zéér korte tijd een tik op je bol geven, effies om je wakker te maken!
Je bent nu al de schetsen aan het maken...en het weer blijft, Kilo. Uterecht. Tango. dus ga je doekie maar alvast klaar zetten :-D...wedde dat je van de week zit te schilderen :lol:
Klasse Bram!

Grts.
Bert
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: kunstschilderen

Bericht door Ton Pekel »

Enige maanden geleden stond een artikel in de krant over een schilderij van Sue Tilly, een "dame" die niet alleen huismoeder maar ook amusement dame was. Het werkje is gemaakt door Lucian Freud en verkocht voor 19,4 miljoen Euro
Goed.. het is geen dame waar ik op kick maar gezien het bedrag denk ik dat menig kunstig Kombuizer zijn prijzen voor de werkjes drastig kan verhogen, gebruik alleen een leuke fantasie naam en je loopt vanzelf binnen.
Al is het maar voor 10% 1,9 miljoen.. dat moet toch kunnen gezien de mooie schetsjes die ik voorbij zie komen.... :shock:
Bijlagen
Sue Tilly 1995.jpg
Sue Tilly 1995.jpg (48.36 KiB) 6101 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Jos Komen (R.I.P)

Re: kunstschilderen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

:lol: :lol: :lol:
Dan ga ik ook weer tekenen, Ton! :lol:
All the best
Jos
Bram

Re: kunstschilderen

Bericht door Bram »

Ja die dame????

Jos/Ton en de prijs,das geen short time of de hele nacht ,das levenslang maar wat wil je ,toch een leuk bedrag voor al die kilo`s,( er gaan weken voorbij dat ik het niet in me zak heb) tja en de naam Freud tikt ook aan,maar des ondanks toch knap geschilderd. :-D

Zal wel weer die andere dimensie wezen :oops:

Groets Bram
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: kunstschilderen

Bericht door Ton Pekel »

Nog 2 werkjes van mijn buurman Gerard

Een snoek op jacht in Hollands slootje en een arend tijdens een routine vluchtje in Canada (BC).
Bijlagen
Gerard Terhorst.jpg
Gerard Terhorst.jpg (68.62 KiB) 8591 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie