Yachtenbouw

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Yachtenbouw

Bericht door Douwe J. »

Zeiljacht --- Ethereal op 30-11-2008
Ethereal  30-11-2008 +.JPG
Ethereal 30-11-2008 +.JPG (117.32 KiB) 2512 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Jolly Sailor

Re: Yachtenbouw

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
Het Koninklijke jacht 'Victoria and Albert' bij de opening van de King Edward Dock te Avonmouth begin 20é eeuw.
Jolly Sailor

Re: Yachtenbouw

Bericht door Jolly Sailor »

Saddam's jacht onverkocht terug naar Irak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het jacht van Saddam Hussein, de Ocean Breeze, keert onverkocht terug naar Irak. De Iraakse regering hoopte de boot in Europa te slijten.
De economische crisis gooide echter roet in het eten, zei de woordvoerder van de Iraakse regering tegen persbureau Reuters. De Ocean Breeze werd in Frankrijk aangeboden voor 30 miljoen dollar (ruim 21 miljoen euro).

Nu is besloten om het jacht van Griekenland weer naar de Iraakse havenstad Basra te varen. De regering zal alle onkosten zoals liggeld en onderhoud aan de Grieken betalen.

Saddam's luxe leventje

Ouddictator Saddam hield van de goede dingen des levens. De Ocean Breeze was niet zijn grootste jacht, maar zijn grootste jacht, de 400-voeter Al Mansur, werd tijdens de tweede Irakoorlog zwaar beschadigd door Amerikaanse raketten.
De Ocean Breeze is ruim 82 meter lang, heeft gouden kranen in de badkamers, een helicopterlandingsplaats, een mini-operatiekamertje en een geheime ontsnappingsroute.

Rechtszaken

De Iraakse regering haalt het jacht naar huis om rechtszaken over het liggeld in de haven van Piraeus te voorkomen. Dat zou niet de eerste rechtszaak zijn waarin de Ocean Breeze een rol speelt. Eerder eiste Jordanië het jacht al op.
Douwe J.
Berichten: 1819
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Re: Yachtenbouw

Bericht door Douwe J. »

Gisteren op proefvaart.
Erica XII
Erica X II  2009 b +.JPG
Erica X II 2009 b +.JPG (142.35 KiB) 2313 keer bekeken
Erica X II  2009 c +.JPG
Erica X II 2009 c +.JPG (110.88 KiB) 2311 keer bekeken
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

mooie foto`s Douwe

en nog bedankt voor de andere foto`s die je gestuurd had.

Groets Bram
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

20-02-2009 12:26

Nederlandse jachtbouwers verliezen internationaal marktaandeel. De steeds jonger wordende klandizie wil technisch innovatieve en vooral snelle schepen, terwijl de werven in Nederland veelal om hun degelijkheid en traditie bekendstaan. Feadship heeft in antwoord op de veranderende vraag twee sterk vernieuwende conceptjachten ontwikkeld: de X-Stream en de F-Stream. ‘Het is geen Starwars, deze schepen kunnen in 2015 rondvaren.’


GRoets Bram
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

hoi Kombuizers

De F stream jachten de opvolgers van de X stream jachten,info over de X sream jachten volgt nog :

recessie werkt niet ann deze kant ,gewoon doordouwen en nieuwe speeltjes bedenken :mrgreen:


http://www.bootjesgek.nl/index.php?page=F-Stream


Groets BRam
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14379
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Yachtenbouw

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Bram, Kombuis et all,

NOU gaat het gebeur'n :lol: Ik las net vandaag in het " IN-huis" blad van Royal Huisman in Vollenhove, ter gelegenheid van hun 125 jarig bestaan, dat er nog een "slot" open is voor een fiks jacht, levertijd najaar 2012, precies op tijd voor de Kerst in de Carib!! :lol: :lol:

Ik heb ze net gebeld en d'r eentje besteld :mrgreen: heb een boodschap achtergelaten op het antwoord apparaat " Doe mij d'r dan OOK maar eentje" en FF een paar miljoen op de Giro overgemaakt :roll: :roll: :lol: :wink: :mrgreen:

Ik zoek nog een paar partners, kom feitelijk nog een Miljoentje of "tig" te kort, maar mot je wel rap weezuh anders is de "slot" vol :roll: :roll: :mrgreen:

DUS nou niet langer zitten te eikelen BRam, GELIJK storten!!! :mrgreen: en dan mag je OOK een maandje of 3 per jaar met je eigenste dieseltjes rotzooien!!! ( Maaaaar laat ik je nou NIET weer betrappen dan je ONnodig weer zuigertjes gaat lopen trekken uit verveling:twisted: :twisted: en dan weer met je vette klauwtjes an de trapleuning zit :roll: :roll: :mrgreen: :lol: ) Theo, JosssieUno & Dos hebben AL geboekt :roll: :roll: :mrgreen: Albert mag niet meer meedoen want hij wil alle touwtjes van hennip maakuh en hij hielp vroeger ook de stoomwinch van de " Forest Hill" naar de galamiesjes, eiegen schuld dikke bult :roll: :mrgreen: en deze past toch niet bij hem in de sluus :roll: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Re: Yachtenbouw

Bericht door Bram »

Hoi Harry, Jossen en al

de poet is al overgemaakt, :mrgreen: en hier is nog een leuk stukjes geschiedenis,van Royal Huisman

http://www.royalhuisman.com/en/heritage.html

gewoon op de foto`s en of jaartal klikken , mischien kunnen we nog wat orders binnen slepen ,voor de extra provisie :)


Maaaaar laat ik je nou NIET weer betrappen dan je ONnodig weer zuigertjes gaat lopen trekken uit verveling:twisted: en dan weer met je vette klauwtjes an de trapleuning zit


Ik laat het tegenwoordig doen,anders krijg ik weer rouwrandjes onder de nagels,en kost het teveel zeep :mrgreen: Krabben en krabben

Groets Bram
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: Yachtenbouw

Bericht door Albert »

Harry toch! :(
Albert mag niet meer meedoen want hij wil alle touwtjes van hennip maakuh en hij hielp vroeger ook de stoomwinch van de " Forest Hill" naar de galamiesjes, eiegen schuld dikke bult en deze past toch niet bij hem in de sluus
Met dit soort uitspraken maak je toch echt geen vriendjes! :roll:
Om te beginnen, behoort een échte zeeman te weten dat henneptouw maar voor twee dingen geschikt is, namelijk; om houten schepen te breeuwen of om er een gezellige strop van knopen om - bijvoorbeeld - kwaadsprekers op te hangen. :roll:
Verder hebben wij sluismeesters zo ons eigen internationale netwerk. Wie eenmaal in het zwarte boekie staat is nog lang niet jarig. :twisted: Wat het omgaan met stoomwinches betreft, dat heb ik nog geleerd van de oude garde, die hun hele leven met stoom hebben gevaren. In die tijd konden onnozele 7e vetpriestertjes nog wat van me leren, poeh! :wink:

Vr. gr. Albert :-D
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"


Plaats reactie