Scheepskoks

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Nassi

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Zoals heerlijk als nassi vroeger aan boord smaakte ben ik aan de wal nooit meer tegengekomen.
Gisteren stond dit recept in het Dagblad van het Noorden.
Misschien is dit wel de ouwerwetse scheepsnassi? :)
All the best
Jos
Bijlagen
nassi.jpg
nassi.jpg (119.89 KiB) 4781 keer bekeken

Jolly Sailor

Re: Scheepskoks

Bericht door Jolly Sailor »

Afbeelding
erik13

Re: Scheepskoks

Bericht door erik13 »

hoi chef dragaa,
probeer het ook eens bij bij VOS(Vroon Offshore Service) in den helder,die zoeken voor hun diving support vessels nog Nl koks in een schema van 4 weken op 4 weken af..
ik werk er zelf ook en het bevalt goed...dus join the club..

mvg erik(13)

je mag me ook gewoon ff mailen voor meer info via: erik321@hotmail.com
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Scheepskoks

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Jos, ik heb dat recept van vroegere nassi gelijk ingeschoren....pan met rijst staat hier elke dag wel klaar,maar ik klooide wat maar nooit tevreden met mijn nassi pogingen, bedankst :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
kees fonken

Re: Scheepskoks

Bericht door kees fonken »

Ja mannen het was vroeger wat met het eten op die oude coastertjes.
En helemaal als de kapitein eigenaar een visserman kon praaien.
Dan kwam de vis je al snel de keel uit en begon je al snel naar een stukje vlees te verlangen.
Ik weet nog goed, op de president roosenvelt, daar maakte ze hem helemaal bont,smiddags gekookte vis,
avonds gebakken vis, de volgende precies het zelfde, met voor de verandering smiddags een vissoepje erbij.
Toen ik om twaalf uur snachts van wacht af kwam zag ik nog een lijntje met vis hangen onder het sloependek.
Toen heb ik mijn mes maar even aan het werk gezet, zodat de rest van de vis terug ging waar ze vandaan gekomen
waren. de volgende dag ag en wee in de kombuis, maar wij hadden weer vlees.
Kees fonken.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Scheepskoks

Bericht door jacko »

Alsnog aangifte vermissing kok door Jolande van der Graaf
Telegraaf 06-04-2009

AMSTERDAM - Bijna achttien jaar na dato hebben nabestaanden bij justitie Amsterdam aangifte gedaan van de vermoedelijke moord op scheepskok Wim Quak (54) uit het Zuid-Hollandse Oostvoorne.


Wim Quak
De familie hoopt dat het openbaar ministerie deze uiterst verdachte vermissing van de hofmeester van de toenmalige rederij Nedlloyd gaat onderzoeken. Aanleiding voor de aangifte zijn onderzoek en recente berichtgeving over deze zaak door De Telegraaf. De gepensioneerde toprechercheur Dick Gosewehr trok zich het schokkende verhaal van Quaks weduwe aan en zette een aangifte en misdrijfanalyse op papier, de Haagse strafrechtadvocaat Job Knoester diende die afgelopen week namens de familie bij de hoofdofficier in Amsterdam in. Quak raakte op vrijdag 21 juni 1991 midden op de Keltische Zee aan boord van het uit Amsterdam vertrokken containerschip Nedlloyd Neerlandia vermist. Hij was niet suïcidaal of ziek en maakte met zijn vrouw Anneke een laatste reis naar Zuid-Amerika voor zijn pensioen zou aanbreken.

Amper 24 uur voor de scheepskok spoorloos verdween, was de Engelse douane het schip binnengevallen om juist de kombuis op een partij cocaïne te doorzoeken. Er werd toen niets gevonden. Er zijn tal van aanwijzingen dat Quak, die normaliter nooit op de Neerlandia voer, iets aan boord ontdekte en daarom is omgebracht. Op het schip zou coke zijn gesmokkeld.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER staat het verhaal uitgebreider op Kombuispraat, dd.21 december 2008.
All the best
Jos
Bram

Re: Scheepskoks

Bericht door Bram »

Het moddervreten is afgelopen voor mij,want ik wil dat gezeik van sommige klanten niet meer aan mijn kop hebben.
Ook ik heb met goede en slechte koks gevaren(wat heet slecht???,hoeveel wou die ouwe overhouden,en de Kok/hofmeester?) voor hun verlof,maar ik denk dat iedereen die wat te vertellen heeft over de kanenbraaiers ,c/q chefs de cuisine , het beter hier kan doen,en vrees niet de CHEFS weten ook van wanten,maar ja er blijven toch ook nog knakkers over die voor 10 dagen aan boord blijven,in de trent,lusten jullie Hutspot met klapstuk?Ja LEKKER!!!!!!(maar niet voor 10 dagen.)

Groets Bram
Bram

Re: Scheepskoks

Bericht door Bram »

Beste elec
Ik heb 5 weken lang op een Engels passagiersschip gegeten,Ik ben welbekend met de Australische keuken, waar veel Engelse gerechten worden geserveerd.
Heb ooit een week bij mijn Engelse schoonzus gelogeerd. Zes jaar lang Schotse buren gehad waarmee ik zeer vriendschappelijk omging. Heb je wel een haggis gegeten
Om maar eens met het laatste te beginnen
Haggis,heb ik verleden week woensdag nog gegeten Heerlijk af en toe,en op je vraag of ik weet wat er inzit ? Ja,heb namelijk een hele goede vriend die eigenaar is van een schots restaurant,waar we meestaal op een woensdagavond naar toe gaan om even bij te praten.moch je ooit in Alkmaar komen beveel ik je zijn restaurant van harte aan.

http://www.schotsrestauranthielander.nl

ja het Engelse eten,ben al meer dan 35 jaar getrouwd met een Engelse ze spreekt vloeiend Nederlands,ze kan koken,daar staan de meeste chefs nog van te kijken,ze heeft het gewoon,veel van haar moeder geleerd,dus niet alleen aardappelen groente en als er geld was een stukje vlees,maar van alles,trouwens kijk maar eens in de slagerijen en supermarkten wat voor mooie stukken vlees ze hebben,kunnen we hier nog van leren,wat ik ook nog even kwijt wou aan je,omdat ik verzot ben op een Indonesische rijstafel,kreeg ik ooit het orginele book van Beb Vuyk, voor mijn verjaardag,ik moet het eerste recept nog koken daaruit,want mijn vrouw begon er in te lezen,en om Harry maar eens te citeren hoplatralala ik kreeg een echte(net als omaatje dat voor me deed toen ik nog verkering had met een Inonesisch Meisje heel lang ge leden)rijstafel voorgeschoteld,ik bedoel maar zo.
Maar elk land of streeK heeft zijn eigen eetcultuur,dus kan je nooit generaliseren over eten,en smaken verschillen nu eenmaal,ik zelf eet nooit geen koolraap,waarom? ze smaken naar bloembollen(hongerwinter Amsterdam 1944/45)

en zo kan ik nog wel even doorgaan :lol:
elec ik hoop dat het kwartje gevallen is :)

Groets Bram
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Scheepskoks

Bericht door Ton Pekel »

Bij ons doet de kok al meer dan 6 jaar verwoedde pogingen om weg te vluchten maar dat is hem nog niet gelukt.
Hij blijft maar twijfelen.....zal ik wel..... zal ik niet...!
Bijlagen
P6213642klein.jpg
P6213642klein.jpg (158.81 KiB) 3104 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!


Plaats reactie