Kittens

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

Deze hebben we een week in huis gehad,is van een gioede vriendin van me.
Ze was geopereerd en de andere katten zatten haar steeds te likken op de hechtingen.
Deze hechtingen zijn oplosbaar dus het ging eventueel weer open.
Dus heb ik haar een week in huis genomen gaat goed met haar en is weer terug naar haar broertje en het ouwe wijf
de andere poes.
SPOTJE.jpg
SPOTJE.jpg (83.03 KiB) 8234 keer bekeken

Gebruikersavatar
wil
Berichten: 297
Lid geworden op: 05 nov 2004 20:46
Locatie: tilburg

Re: Kittens

Bericht door wil »

beetje belangstelling.
Afbeelding..

Afbeelding
waar een wil is is een weg en wil wil wel
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

zieltje 4.jpg
zieltje 4.jpg (59.72 KiB) 8093 keer bekeken
Heb nog een kat die een hersenbloeding heeft gehad,daar gaat het heel goed mee.

dit hondje heeft de eigenaar baasje wil het niet noemen maar ergens gedumpt.
3 weken geleden kwam het bij ons in het dierenasiel.
heb hem 14 dagen in huis gehad en geprobeerd om het wat te laten aansterken helaas hebben we hem vanmorgen in moeten laten slapen
De nieren waren kapot dus kwam hij niet aan en werd alleen maar magerder.
Maar hij heeft teminste nog 14 dagen bij me geweest en een goed leventje gehad de laatste dagen.
hij kwam al heel mager bij ons dus heeft hij al een tijdje buiten geleeft,pissig wordt ik van die klootzakken die dat flikken.

gr ronny
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Kittens

Bericht door Cor Leliard »

klasse Ronny
gr uit breda Cor
Il parle Il a parle
Jan Vos

Re: Kittens

Bericht door Jan Vos »

Ronny,

Zo de baas er wel mee naar de Dierenarts geweest zijn en toen kreeg hij te horen dat het beest speciaal voer nodig had een zak kost bij de Dierenarts € 63,00.
Wij hebben een Poes die dit moet hebben en een andere die Epilepsie heeft waar ook speciale medicijnen voor gekocht moeten worden.
De laatste zou nog geen jaar oud worden volgens de Dierenarts maar zij wordt 14 jaar oud.

En ze is vaak van de Trap gedonderd maar ook wel van de overloop tussen de spijlen door zo een etage lager.

Er zullen trouwens wel meer mensen hun hond weg gaan doen als het te duur wordt met de Recessie van nu of dacht je dat ze het beestje naar het Dierenasiel zouden brengen daar moeten ze voor betalen hiet in Zuidwolde.

En de vakantie's komen er weer aan dan weet je ook wat er gaat gebeuren maar aangezien hier niets van de grond komt zoals in Amerika en Engeland volgen hier geen straffen wat in die landen wel gebeurt.

Helaas het is en blijft een treurig gedoe voor de Dieren.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Kittens

Bericht door Cor Leliard »

Ja, je dieren kosten veel geld buiten het eten.
Onze Jack Russell knieband afgescheurd,operatie etc bijna 600 euro,
Gezwel laten onderzoeken 90 euro(bleek kanker).Van vacantie eerder terug gekomen daar het gezwel flink groot was geworden.Zoveel mogelijk laten weghalen 210 euro.
Dat allemaal dit jaar ,en ja ,als je dat niet kan opbrengen of je laat het niet doen dan
wordt het dier veel zieker etc etc.
gr uit breda Cor
Il parle Il a parle
Jos Komen (R.I.P)

Re: Kittens

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

een zak kost bij de Dierenarts € 63,00.
Hier plaats ik wel mijn vraagtekens bij.
Mijn katten eten al jaren lang C/D brokjes die alleen maar bij de dierenarts verkrijgbaar zijn.
Gewoon simpele kattenbrokjes, waarom zijn deze brokjes niet elders en goedkoper verkrijgbaar?
De meeste dierenartsen die ik ken hebben echt hart voor de dieren, maar er zitten er tussen die alleen maar dollartekentjes in hun ogen hebben. :roll:
Als we met Mabel naar de dierenarts gaan, vragen we toch eerst even wie er dienst heeft, want er zit er eentje bij waar we echt nooit meer mee te maken willen hebben.
All the best
Jos
Jan Vos

Re: Kittens

Bericht door Jan Vos »

Jos moest eens tebletten hebben voor de poes met epilepsie en kon alleen in Haren terecht rekent die kerel 1 gulden per tablet.
Bij de dierenarts hier in het dorp kreeg ik 100 voor nog geen 10 gulden.
Dat is net als de spuit voor de niesziekte die kan je niet prefentief geven maar veel Dierenartsen beweren dat wel.
O en er is verschil tussen een Dierenarts en Veearts de laatste is stukken goedkoper.
De zak is wel 10 kilo Jos in het groot inkopen is goedkoper.


Cor mijn neef had een poes van 13 jaar oud ook kanker ach kon wel geopereerd worden dan kon ze weer jaren mee 900 gulden voor de operatie en een week later was het beesje toch dood.
Maar er zullen de komende tijd weet veel dieren gedumpt worden mensen schaffen een dier aan zonder er bij na te denken.

In de gemeente Groningen is nu een verbod ingevoerd ( hond aan de lijn, schepje of wat anders bij je bij nalatigheid € 90,00 boeten ).
Mij is een Marof bekend die al twee maal betaald heeft. :lol: :lol:
Ja en nu klagen ze hadden ze de bordjes maar moeten zien met verboden voor honden zeg je er wat van dan krijg je als antwoordt ik betaal hondebelasting.
Hier kan je sávonds niet zien of er een drol op straat ligt bij ons huis maar helaas betrap ik of een van de buren de daders nooit want wij hebben al afgesproken dat ze de drol door de brievenbus bezorgd krijgen.
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

Wij vermoede dat het met het gebit is begonnen en dat daar dus nooit
geen aandacht aan is begonnen.
daarna dus hebben ze zachter voer gegeven en deze is ook vaak zouter.
Maar ik moet eigenlijks enz enz zetten want dit beestje had nog meer onder de leden
achter pootjes wouden ook niet meer zo goed plus 15 jaar,ja dan is het snel gedaan dat
kost ongeveer 2500 euro om dat allemaal te laten helpen en waarschijnlijk
niet verhelpen maar leven reken en aanvaadbaar voor het hondje.

Maar we kunnen er lang en breed over lullen,het beestje heeft nog een fijne 14 dagen bij me gehad en is
in mijn armen gestorven vanmorgen bij de dierenarts in het dierentehyuis.
Morgen ga ik weer naar het dierentehuis,zit daar elke dag een halve dag als vrijwilliger.
ronny

Re: Kittens

Bericht door ronny »

Je kan ook asd brokjes kopen die zijn goedkoper.
Een goede dierenspeciaalzaak heeft ook asd/cd brokjes maar die zijn van de royal/cain goed en wat goedkoper
dan die bij de dierenarts.

De katter die ik nu onder mijn hoede heb (al 6 weken) heeft ook asd brokjes.
deze katter heeft een hersenbloeding gehad,is nu een wilde speler maar
veder is het goed met hem gekomen.
pluis 4.jpg
pluis 4.jpg (84.89 KiB) 7790 keer bekeken


Plaats reactie