Scheepskoks

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Scheepskoks

Bericht door Ton Pekel »

De "scheepskat" heeft dezelfde neigingen maar komt ook niet verder................. :lol:
Bijlagen
P6213640klein.jpg
P6213640klein.jpg (70.3 KiB) 3142 keer bekeken
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Scheepskoks

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja ja........in mijn voormalig vreethuisje aan de kust werd lekker gekookt door mijn vrouw...ik was de kelner/afrekenaar,ha ..... het heete'' La Mineira Comida Caseira''. Het eerste duide er op dat mijn vrouw uit Minas Gerais kwam, bekend om het lekkere eten... het tweede ''home cooking'', of te wel
''zoals moeder het thuis ook verziekte''. :lol: :lol:
In 2002 gelukkig verkocht,want ik was spuugzat van dat kelneren, ligt niet zo in de aard van deze vetpriester :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Loek-44
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 apr 2009 11:03
Locatie: Alcoutim

Re: Scheepskoks

Bericht door Loek-44 »

Olá Mart
Pena que fechou o restaurante senão poderiamos aparecer para um tutu à mineira!!!! Huummm! :roll:
Espero que o seu português seja suficiente para entender!!!!

vr.gr. loek
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Jan van Gijzen kreeg ik deze toepasselijke foto voor Kombuispraat. :)

Chef kok met koksmaat voor het kolengestookte fornuis.
Bijlagen
Tjerimal-1.jpg
Tjerimal-1.jpg (212.63 KiB) 2690 keer bekeken
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2420
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Scheepskoks

Bericht door peelander »

Het lot van een slechte kok
Afbeelding

gr. Hylke
Gebruikersavatar
Leo Bokkum
Berichten: 508
Lid geworden op: 15 dec 2006 05:30
Locatie: Oost Drenthe

Re: Scheepskoks

Bericht door Leo Bokkum »

Misschien is het ooit al eens ergens uitgelegd, maar ik vraag me af waarom de meeste koks eigenlijk van die topzware schoorsteenpijpen op hun hoofd hebben ipv praktische hoofddeksels? :shock:
Pas geen oplossingen toe voordat je weet wat het probleem is
Jos Komen (R.I.P)

Re: Scheepskoks

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Leo,
aan de stand van een hoofddeksel is te zien hoeveel drank de kok achter de kiezen heeft.
Met zo'n ronde koksmuts is er slechts één stand mogelijk, namelijk rechtop. :lol:
De kok op de Bilinga had dit niet in de gaten en had zo'n slagersmuts op zijn kop.
's Ochtends vroeg stond dat mutsje netjes recht op zijn hoofd, maar na iedere alcoholische consumptie draaide deze muts automatisch een paar graden naar stuurboord. :)
Na de lunch stond deze muts altijd dwarsuit, de hoogste tijd voor een middagdutje.
Na het middagdutje stond de muts op 4 streken en ging weer langzaam maar zeker richting dwarsuit.
Als de slagersmuts eenmaal dwarsuit stond, bleef die de rest van de avond ook zo staan. :lol:
All the best
Jos
aegis R.I.P.

Re: Scheepskoks

Bericht door aegis R.I.P. »

Op de Oranje had je de chef kok Valk een enorme grote man tussen de 1.90 en de 1.95 meter en met zijn enorme grote muts op was het een enorm figuur.
De sous chef Outmeier was kleiner en had toch een behoorlijke muts op echter iets kleiner zo hoorde dat.
Op een van de wereldreizen kwam er een chef de parti aan boord die ook een muts had van het formaat van de chef en liep kaarsrecht dooor de gangen.
Door de lengte van de chef kon die onmogelijk door de gangen lopen zonder de muts af te doen of scheef te houden en te ondersteunen.
Dit beviel helemaal niet en na twee dagen aan boord werd de chef de parti gesommeerd om een normale muts te dragen die aanmerkelijk lager was dan de chef en de sous chef!
Zo was de pikorde weer hersteld :!: :mrgreen: :!:
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Scheepskoks

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Op de sleepboot Triumph hadden we een dame als kok.
Goeie kok, zeiden de mannen daar aan boord.
Maar die had dus geen muts. :roll:
shipwis75

Re: Scheepskoks

Bericht door shipwis75 »

niet alle koks, dragen lange messen !!
ghehehehe, mzzl, pete


Plaats reactie