Louis van Gaal

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER is te zien hoe onze grote vriend afgelopen zaterdag klappen uitdeelde aan een camera. :)
All the best
Jos

Bram

Re: Louis van Gaal

Bericht door Bram »

Van Gaal: ‘We missen niet de minsten’
1 mei 2009
ALKMAAR- Louis van Gaal blikte vrijdagmiddag tijdens het wekelijkse persmoment vooruit op het laatste uitduel voor AZ van dit seizoen. De trainer sprak over tegenstander FC Twente, zijn nominatie voor de Rinus Michels Award, de nieuwe aankoop Pontus Wernbloom en de fysieke gesteldheid van zijn selectie.



“Bijna alle spelers zijn fit”, zei Van Gaal. “Alleen Joey Didulica heeft nog teveel last van zijn hoofdblessure en kan niet spelen. Hij heeft vrijdag voor het eerst met de selectie meegegeten, maar hij is nog niet in staat om een bal te vangen. Verder is Toni Kolehmainen nog geblesseerd aan zijn enkel.” Héctor Moreno is ondanks speelminuten in Jong AZ nog niet wedstrijdfit. “Dat hebben we maandag tegen Jong Sparta wel kunnen constateren”, doelde de oefenmeester op diens optreden in het duel Jong AZ – Jong Sparta. “Héctor is geen snelle jongen wat betreft conditie opbouwen. Hij moet er veel voor doen.”



FC Twente
Na de wedstrijd tegen Ajax speelt AZ zondag wederom tegen een team dat om de tweede plaats op de ranglijst strijdt. “Zij vechten écht om die tweede plek”, weet Van Gaal. “De moeilijkheidsgraad is hoog. FC Twente heeft individueel sterke spelers en vormt een hecht team. Ik heb daar de laatste jaren zelden een punt gepakt. Alleen in de play-offs, volgens mij. Mijn gemiddelde tegen Ajax is beter dan dat tegen FC Twente. Buiten dat missen wij met de geschorsten Mounir El Hamdaoui, Stijn Schaars, Sébastien Pocognoli en Graziano Pellè niet de minsten. Maar wij zijn wél de kampioen en hebben FC Twente thuis met 3-0 verslagen.”



“We hebben vrijdag goed getraind. Woensdag hebben we heel zwaar getraind om de focus op de wedstrijd tegen FC Twente te krijgen én om alle drank eruit te zweten. We hebben de zwaarste oefening in conditionele zin gedaan. De spelers vonden het erg zwaar. Of ze zeurden? Niet tegen mij. Ik denk dat we een voorbeeldige selectie hebben. Daarom zijn we ook zo hoog geëindigd.”



Rinus Michels Award
Tegen FC Twente ontmoet Van Gaal langs de zijlijn een andere succescoach: Steve McClaren. De Engelsman is net als Van Gaal en Mario Been genomineerd voor de Rinus Michels Award, als beste trainer van de Eredivisie. Van Gaal: “Het is leuk om door collega’s gekozen te worden, maar het is in wezen scorebordjournalistiek. Ik heb McClaren nog nooit zien trainen, hoor. De verkiezing gaat af op prestaties en presentatie.”



Pontus Wernbloom
Vrijdag maakte AZ bekend dat het de Zweedse international Pontus Wernbloom heeft gecontracteerd. Van Gaal: “Ik heb hem niet live gezien. Een trainer-coach die zo dicht op zijn elftal blijft, heeft daar weinig tijd voor. Het enige dat ik heb gezien is een dvd. Maar toen speelde hij in de spits, terwijl wij hem meer als middenvelder zien. Of het op termijn de vervanger voor Demy de Zeeuw is? Het wordt een concurrent. We gaan de Champions League in. Volgend jaar zijn we dus in drie competities actief. Dan heb je goede spelers nodig. Je wilt altijd meer en verder.”
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Van Gaal: Ik pas bij Bayern München

ALKMAAR - Louis van Gaal denkt dat hij als trainer goed zou passen bij Bayern München. Dat zegt de huidige oefenmeester van landskampioen AZ in AZ Speelt, het magazine dat de club uit Alkmaar uitgeeft voor thuiswedstrijden. Van Gaal geldt als een voorname kandidaat om de ontslagen Jürgen Klinsmann op te volgen in München.

Op de vraag wat Van Gaal zo aanspreekt in Bayern München, antwoordt hij: „Ik denk dat ik daar goed zou passen. Toen ik naar Barcelona ging, kon ik ook naar AC Milan. Ondanks het forse salaris in Milaan heb ik voor Barça gekozen. Ik kijk waar ik beter pas. Bij Bayern München kun je kampioen worden én iets presteren in de Champions League.”

Bayern München heeft al meerdere keren aangeklopt bij Van Gaal. Die wees de interesse steeds van de hand. De oefenmeester is nu wel serieus in gesprek met de Duitse kampioen.



Ik zit op voorhand al te genieten van de confrontatie met de Duitse pers. :lol:
All the best
Jos
Jolly Sailor

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jolly Sailor »

Van Gaal uitgeroepen tot beste coach

TILBURG - Louis van Gaal is door zijn collega's in het Nederlandse betaalde voetbal uitgeroepen tot beste trainer-coach van het afgelopen seizoen.
De naar Bayern München vertrokken oefenmeester van landskampioen AZ versloeg in de jaarlijkse uitverkiezing Mario Been (NEC) en Steven McClaren (FC Twente), die eveneens waren genomineerd. Van Gaal volgt Fred Rutten op, die vorig jaar de onderscheiding kreeg voor zijn succesvolle seizoen met FC Twente.
Voor Van Gaal was het zijn tweede award. In 2007 viel de eer hem ook al te beurt. Co Adriaanse (2004) en Guus Hiddink (2005, 2006) staan eveneens op de lijst van winnaars.
Van Gaal nam zaterdag in Tilburg tijdens het zevende trainerscongres de Rinus Michels Award niet zelf in ontvangst. Hij genoot met zijn vrouw, kinderen en kleinkinderen van een welverdiende vakantie. Hij bood via een videoboodschap in het stadion van Willem II zijn excuses aan voor zijn afwezigheid.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER de nieuwe site van Linke Loetje. :)
All the best
Jos
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Gelezen in het AD... :)

Een echte Obersturmbahntrainer
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

HIER
Van Gaal Wutausbruch bei Pressekonferenz. :)
Jos Komen (R.I.P)

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Als dat allemaal maar goed gaat... :roll: :lol:
All the best
Jos

MUNCHEN - President Franz Beckenbauer van Bayern München legt de lat dit seizoen voor zijn club heel hoog, zowel in Duitsland als in Europa. „In mijn ogen hebben we dit seizoen de beste ploeg uit de clubhistorie”, orakelde Der Kaiser, die daarmee zijn nieuwe trainer Louis van Gaal nog eens extra onder druk zet.
Volgens de 63-jarige Beckenbauer kan het huidige Bayern München elke ploeg in Europa verslaan. „Nog nooit hebben we zoveel geld geïnvesteerd in onze selectie”, zei de Duitse grootmeester, die zijn uitgesproken mening immer ventileert in de Duitse media.

„We willen in Duitsland kampioen worden en in de Champions League bij de laatste acht, of liever nog bij de laatste vier komen. We hebben zelfs kans om de Champions League te winnen, vind ik.”

Het is alweer de tweede keer dit seizoen dat de bemoeizuchtige Beckenbauer met zijn uitspraken Van Gaal prikkelt. Eerder twijfelde Der Kaiser openlijk aan de loyaliteit van de Franse sterspeler Franck Ribéry, die hij te veel vond flirten met Real Madrid. Van Gaal reageerde daarop koeltjes met de mededeling dat hij weinig tot niets op de samenwerking met Ribéry had aan te merken.
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14415
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Re: Louis van Gaal

Bericht door Joost.R »

Louis..
is nog wachtende op Bayerns eerste zege :mrgreen:
3x gespeeld en al 2 punten behaald. :shock:
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Louis van Gaal

Bericht door Jos Linders »

Ik denk dat ze in Munchen niet te lang willen wachten, en dat Louis daar gauw klaar is. :-D

Groetjes, Jos2.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/


Plaats reactie