"De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
louis holleman

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door louis holleman »

Theo, om maar even in stijl te blijven:
Zo hoort dat, jonge vriend! Een heer van stand laat het werk doen, Pecunia non olet! En zolang er geen heer Dorknoper rondloopt die roet in het eten gooit, is er niks aan de hand.
De Markies zou roepen: Parbleu! Die eh..Bommel heeft ook al personeel!

Louis

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Brazuca »

Theo, hier idem dito, alleen wat jij per uur betaald, krijgen ze hier per dag..... (man R$ 25 = €9 per dag, vrouw R$20 = € 7,50 per dag), maar ik geef meestal ook wel wat meer, om iedereen tevreden te houden.
baas boven baas, of te wel de bovenbazen, ook een leuk verhaal van Olivier B. Bommel, maar ik zie Theo meer als "Kappie".
Afbeelding

By the way, het verhaal van de bovenbazen (of van de windhandel) is zeer actueel, kijk maar eens hier
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry je doet het helemaal verkeerd,dat zware werk lààt je doen,zoals sommige''rich and not to beautifull'' kombuizers dat doen in onder andere griekenland en brazil :mrgreen:
Nee ik hoor daar helaas niet bij :oops: Na mijn zestigste en met een voorlopig pensioentje een aardig bedragje (voor hier) bij verdiend met tuinen en zwembaden bij houden ,bij gestaan door mijn neefje,terwijl moeders het vreethuisje in stand hield.Had eigenlijk best nog wat door willen varen, maar de russen en polen verziekten toen in 1996 de markt en werkten voor veel minder. Zitten nog steeds in de top 10 alhier , maar de euro mag niet verder zakken :cry:Nog steeds een kouwe toeter in de koeler en een flesje vieuxs onder handbereik, en genieten van een redelijke gezondheid....en dààr gaat het om :lol: :lol:
Theo , je boek eindelijk uit, en herken er veel van, mijn koerier leest het nu verder.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Tjonge jonge WAT zo'n kruiwagen al niet teweeg kan brengen. " Jimmy de Albanees" doet me denken aan de tuinman die m'n vrouw vroeger in Nederland in de tuin hielp. Een bijzonder aardige kerel die we graag zagen komen en ook graag kwam. Na 30 jaar in den vreemde zijn we hem nog niet vergeten terwijl hij ongetwijfeld al een pikheetje in de tuinkruiwagen van Donar rondrijdt ( hij was toen al door de 70). Toen we hem informeerden dat we naar Canada gingen verhuizen vielen we bekant van ons geloof toen hij ons broodnuchter medeelde " dat ie daar OOk was geweest". Hij was op bezoek geweest bij een familie lid en JA hij was daar alleen naar toe gegaan, dit gesprek was in 1979 en zijn bezoek dus in 1970++ of zo.
Ik vroeg hem hoe hij dat had geritseld want hij sprak " naast het lokale dialect" geen woord " over de grens" en kwam ons nou niet direct " erg bereisd" voor om het maar even leuk uit te drukken. NOU dat was allemaal geen probleem geweest, de steden waar ie was geweest voor het overstappen van het ene naar het andere vliegtuig was ie vergeten en hij was "ergens" geweest waar het een beetje knijp was gelopen, vliegtuig gemist of zo iets!!!!
Op mijn vraaga HOE hij DAT dan had geregeld verblikte of verbloosde hij niet, hij wist dat er veel Nederlandse emigranten in Canada waren en hij was dus op z'n koffer gaan zitten en had uit volle borst " Op de Blanke top der Duinen" gezongen........ voor ie het eerste couplet uit had was er een Nederlander op hem af gekomen om te vragen " OF er wat aan de hand was" en die had hem geholpen........

En ZOOOOOOOO los je een probleem op......... Heb vaak aan hem gedacht als ik een " Snel een slimme oplossing nodig had"

Ait vedan.......
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Ab Plugge

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ab Plugge »

hoi Ton,
bij Dekker Watersport in Zaandam staat "de Prijs" bij de scheepvaartboeken ! Een paar weken geleden in ieder geval nog 2 stuks.
Succes
groet Ab
Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Goedemorgen Ab :-D
Ik heb ém al besteld bij de uitgever; in ieder geval bedankt :-D :-D
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

U ook bedankt, mede namens vrouw, twee katten en drie honden... :roll:
Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hey Theo...
Ik heb je boek binnen en ben er meteen in begonnen :wink: Het boek "pakt" meteen; ben er blij mee. ((Mag ook wel es gezegd worden)) :mrgreen: :-D :-D
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dat is goed om te horen, Ton. :)
Ik hoor t.z.t. graag eens hoe je er over dacht nadat je de laatste bladzijde had omgeslagen.
Of halverwege, dat is ook goed.
Ton van der Sluijs

Re: "De Prijs" Het nieuwe boek van Theo Horsten

Bericht door Ton van der Sluijs »

Komt goed Theo :-D :-D


Plaats reactie