Informatie over Anthony Veder

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

De Coral Millepora kwam regelmatig bij Shell Moerdijk,heb altijd gedacht dat dit schip styreen kwam laden dus is het echt wel 'n gastanker?Gr Jan :(

Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Eric als je hem dan een tanker aanbeveel,waarom dan geen tanker die alleen eetbare olie vervoert.Deze zijn toch minder gevaarlijk dan olie.Als je over onveiligheid mag spreken.Het ligt toch ook aan de bemanning hoe gevaarlijk het is op een tanker.
Hg Aad
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Klopt Jos, heb niet op tankers gevaren.
Maar op de zeevaartschool wordt daar ook in ruime mate aandacht aan gegeven.
Met de (rijks) examens was het zo, dat je de ene keer een héél examen (4 opgaves) kreeg alleen over containers, of koel en vries, of tankers, of RoRo, etc.Beter zou zijn 4 aparte opgaven, maar het doel werd toch wel bereikt door de heren.
Omdat ALLES gevraagd kon worden, en dan ook het hele examen over één specifiek soort lading, zorgde je er wel voor om van alles evengoed op de hoogte te zijn.
Voor mijn S-1 had ik een stapel boeken, die op elkaar gestapeld 1m hoog was. Geukkig stond er ook veel in wat ik al wist, er wordt ook veel herhaald.
Vervolgens kregen we op het examen een opgave over het sjorren van een zwaar stuk, krachten in de sjorringen, benodigde materialen e.d.
Dat hadden we heel summier gehad, en wij (van A'Dam) niet alleen.
Van de 60 kandidaten waren er na een kwartier nog maar 7 over.
3 van A'Dam, 2 van Delfzijl, en 2 van andere scholen.
Wij driëen van A'Dam, en die twee van Delfzijl, bleven tot het einde ploeteren. Daarna hebben we geklaagd bij de examinator.
Twee boute foute opmerkingen van deze bekende persoonlijkheid:
- Er zijn mensen die denken dat ze zó met hun S-3 zonder vaartijd even hun S-1 kunnen doen. (klopt niet)
- Ja, ik dacht wel dat de scholen het nog niet behandeld zouden hebben!

Bleek de materie in februari verplichte lesstof te zijn geworden, terwijl in mei de examens al waren. Na de februari ging je alleen naar school als je vragen had, verder zat je thuis gewoon te blokken.
De scholen zouden er pas het volgende jaar aandacht aan gaan besteden.
En dan tóch op het examen het héle examen over dat onderwerp laten gaan. Bloedzuigerij.
Ik heb vervolgens ook bij de school een klacht ingediend. Niet tegen de school zelf, maar wel tegen de examencommissie.
Verteld dat ik alle kosten die uit een later te doen herexamen zouden vloeien, verhaald zouden worden op de verantwoordelijke persoon die het in zijn hoofd haalde om moedwillig een examen te geven die niemand KON maken.
Van de 60 kandidaten was er één met een zes. IK.
En ik betwijfel ten zeerste of dat aan het aantal goede antwoorden heeft gelegen.

Aad, het gaat mij niet eens zo erg om het gevaar.
Maar ik houd gewoon van alle facetten van het laden en lossen van alles wat NIET vloeibaar is. Ballasten vind ik b.v. maar een naar karweitje.
Maar het plannen van ladingen, het opbouwen van b.v. schotten, het gebruik van eigen laad/losgerei, vind ik prachtig.
Projectladingen zijn helemaal fantastisch.
Mijn laatste reis hadden we telefoonkabels.
Daar was het hele ruim (en dek) voor verbouwd.
4 grote kabeltanks, repeater baden, rollertracks, etc.
Het opbouwen na aankomst duurde ongeveer 6 uur, en leek wel een beetje op het opbpuwen van een kermisatractie.
HEERLIJK!
Denk daar nog regelmatig aan terug.
Kreeg vandaag overigens de aanbieding om in Angola voor een Portugese cementfabriek te werken, als rechterhand van het hoofd T.D.
Dat is een goede vriend van mij.
Moet daar nog eens zwaar over nadenken, maar het is natuurlijk wél een uitdaging.
Wie weet er iets over Angola?

Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Eric, misschien weet je vriend er iets over :lol:
En over de examinatoren, in mijn tijd zaten er bijna geen tankermensen.
Dat zal nu wel anders zijn.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Ja Jos, die weet daar een heleboel over.
Maar hij wil graag dat ik daar kom, en zegt dat alles er fantastisch is.
Ondertussen hebben zowel hij als zijn vrouw, en alle andere "blanken" een persoonlijke bodyguard annex chauffeur.
De meeste Angolezen zijn vriendelijk,maar er zijn nog steeds rebellen.
Ik stel me er een soort van Nigeria van voor.
Leuk en gezellig binnen je eigen enclave, maar verder niet echt plezierig.

Garoeten

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Eric,
maar verder niet echt plezierig.
Ga toch lekker weer varen en niet op Afrika....
Zolang ik je via Kombuispraat ken trekt het varen bij jou en dat kan ik me HEEL goed voorstellen. Voor je weet ben je te oud net als ik en dan heb je spijt als haren op je hoofd. Een van de redenen waarom er zo weinig haar op mijn hoofd zit?
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 685
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Bericht door Eric »

Je hebt gelijk Jos, er gaat niets boven varen.
Maar dan niet bij Anthony Veder, maar gewoon bij het voormalige GenChart (nu CEC-Shipmanagement) of bij Spliet.
Zie het er wel van komen.

Groeten,

Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Ben Faber

informatie antony veder

Bericht door Ben Faber »

hier met ben faber ik heb in de jaren eind 80 begin 90 2 reizen gemaakt
bij antony veder(monsterboekje kwijt bij brand)dat was een chemicalieen
tanker,ik weet ook de naam van het schip niet meer, tim heb jij daar ook bij gevaren?of een ander bij dit onderwerp?die kan mij helpen met een foto van dieboot.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Informatie over Anthony Veder

Bericht door Brazuca »

Anthony Veder had een chemicaliën-tanker, de Coral Rubrum / PJUT, is +/- 1983 in La Valetta / Malta aan de Turken verkocht en overgedragen.
Afbeelding
Jos Komen (R.I.P)

Re: Informatie over Anthony Veder

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Dick,
ik vind het prachtig dat Ben Faber na 4 jaar toch nog antwoord krijgt op zijn vraag. :lol:
All the best
Jos


Plaats reactie