Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Brazuca »

@Gerard fluitjes en harmonischen zijn (waren) kenmerkend voor superheterodyne ontvangers, de direct conversie of homodyne ontvangers hadden dit verschijnsel niet, maar hadden weer andere nadelen zoals stabiliteit en AM-detectie.
Afbeelding
Ik heb met deze ontvanger geëxperimenteerd op het internaat v/d zeevaartschool, en de selectiviteit was bijzonder te noemen.

louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:Mag ik barsten als die vonkentrekkers niet over " lampies" en listige schema's gaan ouwehoeren :mrgreen: en ze krijgen nog meeliggers ook van het zgn. " verstandige volk" :lol: :lol:
Na al het gezever over Doxfords, Stork Hotlo's en Sulzer Large Bore engines willen wij ook wel eens spelen :mrgreen:
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Bob R.I.P. »

[quote="louis holleman.Leuke kacheltjes waren dat. Alleen al het gloeicircuit vrat zo'n 70 watt 8)[/quote]

Een ramp als je de buis moet vervangen. Een half uurtje wachten of ovenhandschoenen gebruiken.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Na al het gezever over Doxfords, Stork Hotlo's en Sulzer Large Bore engines
:lol: :roll: :wink: :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Onze sparkys hebben wèl gelijk........sommige ex machienisies blijven door mekkeren over motertjes waar allang scheermesjes van gemaakt zijn, maar ook dàt moet kunnen, en is ook erg interresant :idea: :| :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Vaerderij »

uitlaat 1964 06  005 sparks in Sibu Serawak.jpg
uitlaat 1964 06 005 sparks in Sibu Serawak.jpg (919.92 KiB) 2177 keer bekeken
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door ferryvaneeuwen »

Mooi verhaal. Wat dat Hollandse eten betreft kreeg ik dit vroeger wel als dessert. Ik heb er geen slechte herinnering aan maar nu pas ik toch even.....
De brij kan smakelijker gemaakt worden door rauwe eidooiers toe te voegen, of een beetje boter. Ook kunnen rozijnen worden toegevoegd.
Maar zelfs dit helpt niet!
Afbeelding

Bij Shelltankers voer ik bijna altijd met Chinezen. Die hadden de Engelse keuken gehad. Glasballen als aardappelen. Kookte de kok de aardappelen toevallig iets te ver door en werdén ze kruimig dan stond hij erbij te janken, alles was mislukt.

Koolraap of hoe het heette was ook zoiets Engels. Wij noemde het Zeeuwse ananas. Het deed met sterk denken aan de suikerbieten die we tijdens de hongerwinter aten... We keken altijd uit naar de rijsttafel op zondag. Om de eetlust te bevorden hoorde je 's ochtends niet te ontbijten en een half uur voor de eerste tafel een paar jonge jongens in te nemen. Sommige gasten - vooral wtk's, maar die hadden dan ook een zwaar beroep - leegden met gemak drie borden. Als zo'n derde bord leeg was applaudiseerden de Chinese bedienden. Dat was pas mannenwerk en daar hadden ze groot respect voor.

Ik heb er geen recepten van overgehouden maar als je op deze link klikt zie je hoe ze het bij de Marine
dit bereiden. Zelf heb ik een paar maal in de van Ghent kazerne in Rotterdam zo'n rijsttafel meegemaakt en dat was goed te doen.

Ferry
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Die hadden de Engelse keuken gehad. Glasballen als aardappelen
Ferry kijk nou uit..........de " Engelse keuken" ligt bij sommige lezers "zwaar op de maag" :lol: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Op de Ogden schepen met chinezen ook engelse keuken......als alternatief altijd chopsticks in de kontzak en op naar de chineese keuken waar altijd wel wat lekkers te snikkelen viel....nee wij officiertjes hadden geen hoogmoed en bezorgden onze chinezen geen ''loose face'', wie dat wèl deed kwam er wel achter(kijk ff in de moppenhoek) :lol: :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
louis holleman

Re: Radiohutten en wat er zo bij hoorde

Bericht door louis holleman »

Harry G. Hogeboom schreef:Ferry kijk nou uit..........de " Engelse keuken" ligt bij sommige lezers "zwaar op de maag" :lol: :lol:
Ik heb wel eens een ass. wtk meegemaakt op z'n 1e reis, hij was al zeeziek op de Waterweg 8)
's Morgens zette de kok 'm schelvislevertjes en een vet-soppig spiegelei voor. Ging ie kokkend naar buiten :mrgreen:
Nooit problemen met zulk voer gehad.
Bij de RIL was het steevast zondag rijsttafelen. Prima hoor. Ik kwam een keer in een weekeind om een uur of 8 terug van sightseeing, had het eten gemist. De chinezen vroegen me bij hun te komen eten. Groene doos op mijn schouders en naar Chinakitchen aan boord. Kreeg ik bamisoep. Prima spul, maar de halve doos Heineken had ik zelf nodig voor het blussen!
Yam sing!


Plaats reactie