In den vreemde...

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
marelibre

In den vreemde...

Bericht door marelibre »

Hoi kombuizers.
hoeveel van ons zijn er na hun vaartijd of tijdens in het buitenland gaan wonen?
zit zelf alweer een tig aantal jaartjes in Brazilie,op de monsterrol van een hoop leden staat dat men exterior is......, Waar zitten we eigenlijk niet?,,
groeten


Jaap

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3231
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: in den vreemde...

Bericht door jacko »

Hoi Jaap

Ik woon ook in den vreemde, kom oorspronkelijk uit Haarlem maar woon nu in Nieuw-Vennep.
Dat was destijds een hele overstap van de stad naar een boerendorp.
Maar uiteraard van IJmuiden naar Brasil is iets verder.

groetjes
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: in den vreemde...

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Alweer sinds 1995 in het uiterste noorden van Griekenland.
Dat is de tweede keer.
Tussen 1983 en 1988 woonden we in Athene.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: in den vreemde...

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Jaap et all,

Net als Jacko ben ik ooit in Nederland wel wat verhuisd, maar ben "boerendorpen" altijd trouw gebleven :lol:
Sinds 1980 woon ik in Canada en heb hier wel "verhuizinkies" van honderden en duizenden KM's gemaakt.......... :roll:
Ik heb trouwens niet het gevoel dat ik " in den vreemde" woon :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
marelibre

Re: in den vreemde...

Bericht door marelibre »

Gaat wel goed zo ,heb het idee dat behalve de noord en zuidpool overal wel een kombuizer zit,
De titel in den vreemde heb ooit nog eens in een boek gelezen, was wel heel lang geleden.
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: in den vreemde...

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Na een ''pittstop'' van enige jaren in El Salvador, voorgoed ten anker gegaan hier in zuid Brasil 1980... niks vreemds hier :oops:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: in den vreemde...

Bericht door Brazuca »

hier nog een Brazuka.

Sinds 1995 woon ik in São Paulo.
Tussen 2005/2007 heb ik een tijdje in de USA (Boston) gewoond, en na 2007 aan het strand in de buurt van Maceió / Alagoas in het Noordoosten van Brazilie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: in den vreemde...

Bericht door gerard tenerife »

gedurende mijn vaartijd ben ik verhuisd van Amersfoort naar Cearleon (south wales,uk) daarna aan de wal gaan werken en heb 25 jaar gewoond in Bewdley Worc's uk) in 2005 verhuisd naar Vale San Lorenzo (tenerife, Spain).
mijn vrouw zegt: "you have no roots" en ze heeft waarschijnlijk gekijk, die zijn nog altijd op een schip wat zich over al thuis voelt.
groetjes van tenerife, gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Jos Komen (R.I.P)

Re: In den vreemde...

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

In den vreemde wonen. :)
Ik denk dat het voor ex-zeevarenden geen probleem is om in den vreemde te gaan wonen.
Tenslotte was de hele aardkloot ons werkterrein. :lol:
Dus zo vreemd is dat nu ook weer niet.
Ik ben een geboren en getogen Haarlemmer, sinds ik met prépensioen ben wonen we in Warffum en het bevalt ons hier uitstekend. :-D
Ik ben geen vreemde eend in de bijt, want er wonen hier meer die de drukke randstad ontvlucht zijn. :)
All the best
Jos
Ton van der Sluijs

Re: In den vreemde...

Bericht door Ton van der Sluijs »

Wij zijn vorig jaar naar Breezand verhuist. Het is maar 60km noordwaards, maar het had net zo goed Canada kunnen zijn in die zin dat er meer ruimte is, de mensen zijn er veel gemoedelijker, een soort ons kent ons gevoel en tja, net wat Jos schrijft, de Randstad uit gevlucht. Wij willen hier ook niet meer weg.


Plaats reactie