IJsdikte

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Harry Bernd (R.I.P.)

Re: IJsdikte

Bericht door Harry Bernd (R.I.P.) »

Ik ken de winter van 1963 alleen van horen zeggen.Zat heerlijk op de Middelandse Zee.
Harry

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: IJsdikte

Bericht door Bob R.I.P. »

Het zal toch niet zo zijn dat er weer een ijstijd aanbreekt? Het kanaal voor de deur is weer dichtgevroren.
Moeten we hopen of vrezen?

mvg

Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Jolly Sailor

Re: IJsdikte

Bericht door Jolly Sailor »

Nee hoor een ijstijd breekt niet aan we leven nog in een ijstijd.
hans materman

Re: IJsdikte

Bericht door hans materman »

Noem je dit een ijstijd ?
4 a 5 graden vorst s,nachts ?
Dan ben je niet veel gewend Jolly .

mvg hans
Jolly Sailor

Re: IJsdikte

Bericht door Jolly Sailor »

T,ja toen ze ons bang maakten over de opwarming ga je eens zoeken op het net en dan kom je bijvoorbeeld dit tegen en als je verder zoekt op het net kom je er zelf,s achter dat er op Spitsbergen bomen groeiden.
hans materman

Re: IJsdikte

Bericht door hans materman »

EH ?
Ik zeg niks meer .
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: IJsdikte

Bericht door lp »

:wink: Ik ben ook nog even wezen schaatsen de afgelopen ijstijd. Hier wat indrukken hoe het er bij ons in de buurt uitzag.
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
quo vadis
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: IJsdikte

Bericht door Bob R.I.P. »

Kunnen we deze topic weer ophalen????
De haven :roll: van Broek is al dicht gevroren. Ik denk dat het nog maar dik genoeg is voor een enkele eend of koet.
Hoe het verder in de Oosterdel is weet ik niet. Daarvoor moet ik het open veld in en het was me effe te koud. Het moet nog wennen.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Ton van der Sluijs

Re: IJsdikte

Bericht door Ton van der Sluijs »

Nah, onze Friese buren worden al onrustig..... ijs voor de deur in de vaart :mrgreen:


Plaats reactie