De Kim

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.

Belangstelling voor dit boek?

Ja
25
69%
Misschien...
4
11%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Maar dan moet je nog wel even geduld hebben, Harry. :-D
Ik ben het boek pagina voor pagina aan het inscannen. Het resultaat is nooit foutloos, dus ik moet er met de luizenkam doorheen. Dan zet ik het gelijk om in de nieuwe spelling en verander een paar kleinigheden die me altijd een beetje hebben gestoord. Dat zijn niet meer dan een stuk of tien woorden door het hele boek, dus dat valt niemand op.
Intussen moet ik met Unieboek overleggen over het opnieuw uitgeven. Ik weet niet in hoeverre dat contract van 1977 nog geldt, maar dat hoor ik dan wel.
Dat alles neemt enige weken in beslag en intussen moet ik dan met een andere uitgever tot overeenstemming komen. Dat is geen punt, want ik ga het in eigen beheer doen. Het gaat dus alleen om de voorwaarden waarop dit gebeurt. Ik meen een goede te hebben gevonden; er zit veel kaf onder het koren.

Maar, 1 mei zou toch wel moeten lukken, dacht ik zo.

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo,
Zet mij ook maar op je lijstje.
Martin /Hamina
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: De Kim

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Dit verhaal is volledig gefantaseerd.
Dat hoop ik althans, zekerheid daarover heeft men nimmer.
Het is bepaald niet uitgesloten dat er mensen zijn die zichzelf
of anderen menen te herkennen, vooral
als ze iets met de scheepvaart te maken hebben.
Waarschijnlijk hebben ze gelijk, omdat er geen romanfiguur
te bedenken valt of hij vaart wel ergens op een schip.
Ik heb echter niet met opzet nog levende of overleden
personen beschreven.
Dit dan met uitzondering van de zee, maar daar viel uiteraard niet aan te ontkomen.

" Vannacht zal ik het horen, het eind van het lied" Jan Slauerhoff.

Sukses Theo :lol:

Ik hou van ouwe " beukies", een nieuwe raak je aan mij niet meer kwijt!!! :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: De Kim

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hoe was het ook weer? ''swenka flika knudle brä?? :wink: :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ruud (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Mart,
Zeker niet als ze voor drank kwamen,en dat deden de meeste toch wel.
Maar het was "svenska flicka knullar bra" ,maar dit terzijde
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: De Kim

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hoy die Ruud, :) Ik ben maar een paar keer in die oorden verdaagd,mijn kim lag meer naar het zuiden, zo van ''tio tio, transa con mi'' :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
klaas mulder (RIP)

Re: De Kim

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Theo,

ik heb JA gestemd, ondanks dat ik de mazzel had en het boek al in min bezit heb via speurders.nl gevonden.
maar zoals terecht werd opgemerkt, er is altijd wel iemand in mijn buurt die ik wil verrassen met een mooi kado, en kerst en sinterklaas wordt het altijd.
Dus noteer me maar!

groet, Klaas
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: De Kim

Bericht door Albert »

Natuurlijk is het JA, Na "Vroeger had je lol" en "De Prijs", heb ik hoge verwachtingen van "De Kim".

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het inscannen met tekstherkenning is een heel karwei. Niet dat scannen, maar de correctie daarna, het veranderen van het formaat, het lettertype, alles. Ik ben nu bijna halverwege.
Ik pas ook de spelling aan - pannekoeken worden pannenkoeken en boerekool wordt boerenkool en brilleglazen worden brillenglazen.
Overigens is het ontstellend hoeveel fouten er in het oorspronkelijk zitten die me nooit zijn opgevallen. Het is dus een goed ding dat ik er met de luizenkam doorheen ga.

Het verhaal bevalt me na 33 jaar - waar blijft de tijd? - nog steeds. Aan die tijd verander ik niets en dus zal het de lezer opvallen dat computers toen nog niet algemeen waren en vooral de "personal computer" nog niet bestond. Toen was er nog sprake van "time-sharing" en dat soort zaken. De tijd toen de afrekeningen van alle schepen nog door een computercentrum ergens in Amsterdam geproduceerd werden.
De lezer van nu moet dus wel beseffen dat het verhaal in het begin van de zeventiger jaren speelt.

Over een week ben ik er wel klaar mee. Intussen wacht ik op een bevestiging van de oorspronkelijke uitgever dat ik de volledige rechten heb om het boek opnieuw uit te geven. Ik behoor ze zelfs na 33 jaar te vragen of ze eventueel zelf een herdruk zouden willen uitgeven, wat ze heel zeker niet zullen doen.
Ik heb iemand gevraagd om een nieuw omslag voor me te ontwerpen, maar of die daar ook inderdaad voor zal voelen, is nog niet zeker. Is dat niet het geval, dan moet ik of zelf aan de slag gaan, of ik moet iemand anders bereid vinden iets moois te maken. Een simpel omslag dat toch de sfeer van het boek weergeeft. Zee - schip - vrouw en dat alles een tikkie vaag, dat moet erin zitten.

De internetuitgever die ik op het oog heb, zegt het boek zes weken nadat ik het manuscript heb ingeleverd, klaar te kunnen hebben.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Theo,

Heb nu twee verhalen gelezen van "Vroeger ..." Hoe krijg je het voor elkaar. Je taalgebruik is fantastisch.
Eerder zei ik eens dat je Jan de Hartogh opgelopen had. Wel die Jan zit nu op al meer dan vier streken achterlijker dan dwars.
Vanavond weer verder lezen en genieten.

Een goede wacht, behouden vaart en vooral helder zicht.

Martin/Hamina
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs


Plaats reactie