INCOTRANS

Speciaal voor degenen die op zoek zijn naar oud-collega's.
s.hassing

Re: INCOTRANS

Bericht door s.hassing »

Hallo Ton,

Inderdaad bekende namen. Heb ook met Hwtk Scharrenborg gevaren en de laatste reis van Hwtk Dingemanse meegemaakt toen die met pensioen ging.
Ja veel zijn naar Vroon gegaan, iedergeval de 'ouderen', zoals oa kapt. J. de Groot, Hwtk Moesker (?), Ton Veldheer. Ben toen ook door Vroon gevraagd om bij hun te varen, omdat in een Groninger ben hadden ze ook een mooi schip voor me, nml een 'schapenboot', was wel bekend met vee dachten ze. Toen maar nee gezegd en toen bij Joon Shipping terecht komen (kleinere containerscheepjes - WATER-schepen - Was mooi varen over de hele wereld heen.

Sibrand

rinus

Re: INCOTRANS

Bericht door rinus »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

hier staat Arie Roeleveld bij links
s.hassing

Re: INCOTRANS

Bericht door s.hassing »

Ja Rinus, dat is 'm. Niet veel veranderd.
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

Misschien kennen een aantal ex Incotrans'rs het voorval van de Speed en de containerkraan in hambug nog (foto's Jan Boer):

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

De kraan in betere tijden met de Spped er onder.

Sibrand
Uploaded with ImageShack.us
arnoldus

Re: INCOTRANS

Bericht door arnoldus »

Hallo
kan mij dit voorval met de kraan herrinneren ik was aan boord toen als leerling, was leerling geweest op de Atlantic Crown en mocht een week of zo meevaren op de speed van hamburg naar Rotterdam om de vaartijd vol te maken.
Ik heb later nog een trip op de China Winds gedaan als 4de wtk rond de kerst was dat ,Scharrenborg was hwtk, 2de wtk Piet achternaam ??, 3 de wtk eerst Hans Hallie en daarna Kees ??
chef kok Leo de Zwart namen van de stuurlui weet ik niet meer
Ik heb voornamelijk op de Atlantic Crown en Star gezeten als leerling ,ass en 4de wtk enkele namen zijn kapt Timmermans en ten Kate, 1 ste st man van Vliet 3de stman Cijntjes, hwtk Rijntjes,de Krom, Moelker, Dingemans 2de wtk v.d.Bos, Davidse 3de wtk de Boer Hans Ladage, 4 de wtk jackie Berting, Tom Unck ass wtk Leen Boot ,Harry van de Berg voorman Gerrit en Alie
Leuke foto's om te zien na een lange tijd

Groeten Arnold Niessen
shassing
Berichten: 198
Lid geworden op: 14 feb 2008 21:10
Locatie: Delfzijl
Contacteer:

Re: INCOTRANS

Bericht door shassing »

IK heb zelf nagenoeg alleen op de SPEED en SPIRIT gevaren, van leerling tot het einde van INCOTRANS als 2e stuurman. Heb oa de 1e reis op de SPEED als CHINA WINDS meegemaakt. Kregen onderweg van een Nedlloyd schip of we de potten zwarte en oranje verf al klaar hadden staan voor de schoorsteen (hahaha dus).
Vele namen zijn mij zeker nog bekend, hwtk Scharrenborg, Moelker, 2e wtk Piet Mast (werkt nu voor Lloyd's Register) en de 3e wtk's Hans Hallie en Kees Keus (werd later 2e wtk), als ook Leen Boot en Hans Ladage, . Hofmeester Leo de Zwart is zeker iemand die je niet snel vergeet. Is na INCOTRANS bij de HAL gaan varen als beverage-manager.
Kapt Timmerman & Ten Kate niet meer meegemaakt, Wel: Kapt. Linde, van Amersfoort, de Groot (was toen miss nog 1e stm), van Oppen (idem). Hadden ook een itjdje een kapt van Van Ommeren (Herman van Bonsel?). Stuurlui waren oa Jan Boer (nu loods) en Tom Veldheer (na Vroon gegaan), Bert Bolhuis (nu loods), 1e stm van Vliet is helaas in z'n 'harnas' op de SPIRIT overleden. Voorman Gerrit ken ik, ook z'n vrouw (Trui) en z'n zoons die 's zomers meegingen. Stanley Cijntje ook geen onbekende, nu leraar op de zeevaartschool in Amsterdam.
Was iedergeval een leuke tijd en 't waren mooie schepen om op te varen

Sibrand
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Hier nog een paar mooie foto's;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten
Dennis ( zoon voorman Gerrit )

Dennis.. ik heb je (img) aangepast met [img] zodat we ook de foto's kunnen bewonderen
Grt van Ton P (moderator)
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Dank je wel Ton,

Afbeelding

En ik heb het fotootje even aangepast zodat we die ook kunnen zien,je was nlm. vergeten een / bij de laatste img te zetten.
Groetjes Ruud[Moderator :wink: ]
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Dank je wel Ruud, we gaan het nog een keer proberen.
Ik heb er nog een paar.

[img]http://img26.imageshack.us/img26/6042/a ... 2.jpg/[img]

[img]http://img840.imageshack.us/img840/8420 ... 4.jpg/[img]

groet
Dennis ( zoon van voorman Gerrit )

Dennis zie de notitie van Theo Horsten hieronder
Nou met al deze kennis gratis erbij moet het toch wel lukken... succes...


Grt van Ton P
Dennis96

Re: INCOTRANS

Bericht door Dennis96 »

Ruud en Ton, volgens mij doe ik iets niet goed.
Excuus


Plaats reactie