Ship Simulator

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
louis holleman

Ship Simulator

Bericht door louis holleman »

Ik vind dat er een topic over kan, als er een topic over voetbal mag, moet dit ook kunnen.
Er is eerder over gesproken, maar toch ff wat informatie.
In 2006 kwam het nederlandse bedrijf Vstep op de markt met Ship Simulator 2006 (hier en daar nog wel goedkoop op de kop te tikken bij zaken als Kruidvat of iets dergelijks). Vstep maakt ook simulators voor professionals, denk aan loodswezen, rijkswaterstaat en nog zo het 1 en ander. Je kon daarmee met diverse bootjes rondvaren in de havengebieden van Rotterdam, Hamburg, New York en de buurt van Phi Phi (Thailand). Het was altijd overdag, wind was tot maximaal windkracht 5 in te stellen en het was meer speelgoed dan iets anders, hoewel de schepen niet verkeerd gesimuleerd werden.
Inmiddels zijn ze via Ship Simulator 2008 bij Ship Simulator Extremes aangekomen. Hierin zitten nog steeds een aantal van de originele schepen, zoals een New Yorkse watertaxi en een patrouilleboot van Rijkswaterstaat, een heel regiment aan schepen, varierend van de Greenpeace vloot, tot een ferry als de Pride of Rotterdam, een LNG carrier, een VLCC, containerfeeders en een grote containerbak, tot kleine tugs, bevoorradingsschepen/anchor handlers, tot een Coast Guard Cutter en nog zo het een en ander. Plus natuurlijk de onvermijdelijke speedboten enz.
Het zijn elke keer maar kleine stukjes gebied (Rotterdam bv. vanaf de Erasmusbrug tot net buiten de pieren van De Hoek), New York, Hamburg, Marseille, Cowes op Wight, ergens in Cornwall, bij Antarctica (incl. ijsbergen en schotsen), op Tahiti (Bora Bora), San Fransisco en Sydney of gewoon een stukje Atlantic). Behoorlijk gevarieerd dus, maar je kunt niet straight van Rotterdam naar Hamburg varen. Je kunt vrij varen (bootje, gebied, weer enz) kiezen, en kijken hoe dat uitpakt. Je kunt missies varen die vaak deel uitmaken van complete campagnes: Greenpeace die whalers bij Antarctica hindert, een passagiersschip bij Tahiti staat in de fik en moet geevacueerd worden, incl. drenkelingen oppikken, de brand moet geblust worden, noem maar op. Booreilanden moeten versleept worden of staan in lichterlaaie en los het maar op. Daartoe hebben diverse typen dan ook waterkanonnen aan boord die je kunt richten om zo te proberen de hap te bestrijden.
Je kunt varen in elk weertype van stralend kalm tot windkracht 13, in regen, mist, sneeuw of wat dan ook. Inmiddels lijkt het programma aardig volwassen te zijn geworden, je hebt wel een behoorlijke computer nodig om het leuk te draaien, een 2.5 GHz CPU minstens en een behoorlijke grafische kaart en minstens 3 Gb geheugen.
Leuk misschien voor de gepensioneerden hier om nog 's wat rond te crossen?
Website http://www.shipsim.com

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Ship Simulator

Bericht door dita »

Leuk voor de gepensioneerden
Louis,
De ship simulator van 2008 heb ik eens aangeschaft. Het is leuk dat wel, vooral het laden en lossen en natuurlijk het manoeuvreren. Maar degene die er het meeste meespeelt is mijn kleinzoon van nu 6 jaar oud en hij maakte al tripjes toen het joch pas 4 jaar oud was. Bij hem gaat het natuurlijk niet zo over het manoeuvreerwerk maar meer met een speedboot tegen tegenliggers aanknallen. Hoewel het ontmeren en ook het afmeren hij wel ziet zitten.
In ieder geval het was geen miskoop en van Junior hoor je alleen de misthoorn als íe met de Titanic onderweg is van Southampton naar New York in dichte mist ergens op de Atlantic.
All the best
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
msjansje1900

Re: Ship Simulator

Bericht door msjansje1900 »

een goede middag

ik heb sinds vrijdag de nieuwe ship sim extremes daarvoor had ik natuurlijk al de 2006 en de 2008 versie ik vind het opzig realisties varen.
vooral in de extremes versie.
en af en aan meren gaat redelijk tot uitstekend goed.
en meestal probeer ik het zonder boegschroef te doen dat is alleen voor de mensen die niet kunnen varen gebruik hem alleen met moeilijk heden zoals sterke wind dan is het wel makkelijk.

hebben andere mensen op dit foum ook shipsim?

mvg

Marnix
thedutch
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 jan 2007 15:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Ship Simulator

Bericht door thedutch »

Shipsimulator heb ik aangeschaft maar al snel mee gestopt.
Ben meer bezig met PocXXl (het oude Port off Call) en ik moet zeggen dat het me veel plezier bezorgt.
Vooral nu men ook met Users Addons kan spelen,en het opzetten van een rederij is leuker dan alleen maar te sturen :) en als je dat wel als hoofdzaak ziet dan kun je er ook je hart mee ophalen:)
Herman
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Ship Simulator

Bericht door DennisV »

In der daad, ports of call sim 3dII die speel ik regelmatig, even als poc xxl.
Ik heb een platinum licentie, en heb een gedeelte voor de vertaling van pocXXL voor de iPhone gedaan.

Het forum:
http://www.rdkleinforum.de/
De website
http://www.portsofcall.de/

Hieronder een paar plaatjes,
Bijlagen
antwerp2.jpg
(114.23 KiB) Nog niet gedownload
antwerp3.jpg
(148.19 KiB) Nog niet gedownload
antwerp4.jpg
(272.89 KiB) Nog niet gedownload
pocsim3dii_naples.jpg
(166.61 KiB) Nog niet gedownload
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ship Simulator

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Hallo,ik laat je weten dat de inschering van shipsimulator nu wèl gelukt is op mijn nieuwe pc. Is leuk ff... maar heb tóch meer plezier met mijn ouwe flight simulator , als je niet goed uitkijkt pleur je naar beneden,ha. Sigaartjes liggen nog steeds in de laai... niemand te snaaien die ze meeneemt :oops:
GROET MART.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
thedutch
Berichten: 53
Lid geworden op: 16 jan 2007 15:19
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Ship Simulator

Bericht door thedutch »

Dat zijn mooie plaatje's :) maar ik speel geen 3d,maar gewoon 2d en daar heb ik schik genoeg aan :) alleen is het wel verslavend en wordt het vaak erg laat (of vroeg) als ik de kooi in flikker :) :)

Gr. Herman
Herman
Berichten: 518
Lid geworden op: 30 jul 2004 23:37
Locatie: Groningen

Re: Ship Simulator

Bericht door Herman »

IK heb versie 2008 en alle aanvullingen van shipsim,alleen de sleepboten met voitsneider krijg ik niet aan de vaart,bij instelling lukt het mij niet,om de bediening op mijn game controle te krijgen.
Verder heb ik het gebruikt bij mijn cursus groot vaarbewijs voor manouvreren met een binnenschip.
Binnenkort schaf shipsim extreme aan.
gr.Herman :lol: :lol:
msjansje1900

Re: Ship Simulator

Bericht door msjansje1900 »

dat zou ik zeker doen Herman
de Extremes is grafies beter.

mvg Marnix
Gebruikersavatar
DennisV
Berichten: 604
Lid geworden op: 29 mei 2006 15:07

Re: Ship Simulator

Bericht door DennisV »

Mart,

Laat die sigaartjes nog maar lekker rijpen, komt wel een keer, is net als met vrouwen, hoe rijper ze zijn...

Ik mocht laatst kiezen, of poc of mijn huwelijk, toen heb ik maar een iPhone gekocht ;-)

Ik zat het spel ook dag en nacht te spelen, maar er komen te weinig updates uit, helaas...

De ontwikkelaar heeft zijn prioriteiten ergens anders neergelegd...

Een spel aanschaffen???? Kan dat ook tegenwoordig? Ik kom uit de downloadgeneratie, dus kopen is mij nog vreemd... ;-)


Plaats reactie