Het Buenos Aires complot

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Het Buenos Aires complot

Bericht door gerardN »

Beste KHL collega's, Kombuizers en alle andere internetters,
(Met dank aan Theo Horsten voor zijn adviezen)

Eindelijk is het dan zover. Mijn eerste boek (debuut) is uitgekomen per 1 september 2010 onder de titel "Het Buenos Aires complot". Het is een triller, doorspekt met een vleugje romantiek. Het gaat over een terroristisch groepje in Buenos Aires, dat met behulp van smokkelhandel via een vrachtschip, de "Waterland" van de Zuid Amerika Lijn (ZAL), aan financieële middelen tracht te komen, om hiermee hun doelstelling, d.m.v. misdadige aktiviteiten, waar te kunnen maken.

Afbeelding

ISBN nummer 978-94-6008-084-5

De bedoeling van de groep is om strafvermindering of rehabilitatie af te dwingen voor de foute Argentijnen uit het Videla(dictator) bewind. De ondergrondse BA-groep met de naam HAB (Hijos del Argentinos Buenos) wordt gevormd door kinderen van foute Argentijnen. Deze kinderen (thans dertigers) worden hun hele leven achtervolgd door misdaden van hun ouders, waardoor ze zelf hun carriere de mist in zien gaan. De drugs worden geproduceerd en gekocht in een plaatsje op het Zuid Hollandse eiland Voorne Putten en via een vrachtschip, het ms. Waterland, van de Zuid Amerika lijn (ZAL) naar Argentinie gesmokkeld. Op deze smokkelroute vinden een paar gewelddadige zaken plaats. De hoofdpersoon in het boek is de 3e werktuigkundige Nico Meyer, die een verhouding aan boord krijgt met een stewardess.
Het verhaal begint in december 1989, toen de containervaart nog in de kinderschoenen stond.
Het is verkrijgbaar in elke boekhandel en 15 september 2010 te zien op de website van Bol.com. en op de website van Kirjaboek.nl.
Uitgeverij Kirjaboek.nl.
Het volgende boek, waar ik nu druk mee bezig ben heeft de titel: Goeree over de rooie.

Gerard H. Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Gefeliciteerd, Gerard! Ik ben erg benieuwd naar je boek. De link naar het omslag moet je nog even aanpassen - of hier simpelweg een scan neerzetten.
Het is dus toch Kirjaboek geworden. Lijkt me een verstandig besluit. Ik zou zeker met ze in zee zijn gegaan voor de heruitgave van mijn eerste boek als De Alk niet alsnog had besloten om het uit te geven.

Succes!
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door gerardN »

Hallo Theo,
Jij bent snel!! Ik krijg de foto van de omslag er niet op. Ik weet niet meer hoe ik het moet doen. Het is te lang geleden, dat ik het heb gedaan. Kan je nagaan!! Ik ben druk aan 't prutsen, maar heb de fout nog niet gevonden.
groeten,
Gerard Nijmeijer
PS: de kosten waren 405 Euro, dat is met: Bol.com opname, twee extra uitgaven plus proefdruk, aanmelding Kon. Ned. Bibliotheekbond, isbn nummer en hun werkzaamheden, etc. Dat had ik er wel voorover. Nu nog een beetje reclame maken.
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door jeroen »

Hierbij de Omslag
3omslagboek.jpg
3omslagboek.jpg (163.51 KiB) 8582 keer bekeken
Groeten Jeroen
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door gerardN »

Hallo Jeroen,
Dat heb je snel gedaan!. Ik kijk wel een beetje sjagrijnig, maar zo is mijn kop nu eenmaal. Excuses. Bedankt, ik pruts verder.
groeten,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
jeroen
Berichten: 1147
Lid geworden op: 22 sep 2004 12:49
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door jeroen »

Gerard, ik zat toch een beetje te prutsen, dus dacht zal je even helpen.

Kan het trouwens kloppen dat je boek nog niet op de site van kirja-boek staat? Ik kan hem er tenminste niet vinden.
Groeten Jeroen
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mooi omslag, Gerard. Kirjaboek verzorgt dat heel goed.
Keurige kop, hoor, niks op aan te merken.
Goeie flaptekst, ook heel belangrijk.
Ja, wat anderen ook beloven en wat voor mooie praatjes ze ook verkopen, het uitgeven van een boek in eigen beheer vergt een investering van vier tot vijfhonderd euro.
Die moet je er weer uit zien te krijgen en met wat promotie lukt dat vast wel.

Hoeveel pagina's heeft het en wat is de verkoopprijs?
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door gerardN »

Hoi Theo,
Het boek heeft 250 pagina's en volgens contract hebben ze de verkoopprijs op 16,50 Euro vastgesteld.
Maar ik moet nu even stoppen, want ik moet even mijn groentetuintje in. Andijvie oogsten!! Moeder de vrouw wacht op me. Ga vanavond weer verder.
groeten.,
Gerard Nijmeijer
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door gerardN »

Hallo Kombuizers,
Mijn (debuut)boek “Het Buenos Aires complot” is opnieuw uitgebracht/verschenen, of hoe noem je zo’n operatie, per 1 november 2010. Op de eerste uitgave kwam van diverse kanten enige kritiek, omdat er hier en daar wat tekstuele/redactionele foutjes inzaten. Ik heb wederom mijn boek zeer serieus onder de loupe genomen en tot mijn verbazing schrok ik van sommige fouten. Ik heb mij de meest positieve, maar ook negatieve kritiek ter harte genomen. Thans is er nu een uitgave ontstaan, die wat mij betreft ruimschoots door de beugel kan. Helaas kan ik weinig doen voor degenen, die reeds een eerder exemplaar hebben gekocht van het boek. Voor diegenen bied ik mijn excuus aan. Het is een feit, zoals Theo Horsten al opperde, dat er veel “baggger” op de markt zal komen op deze wijze van uitgeven. Maar het leuke is, dat het de beginnende schrijver wel een kans geeft om iets tegen lage kostprijs te produceren, hetgeen je bijna nooit zal lukken bij een reguliere uitgever. Dan ben je jaren aan ’t leuren met een manuscript. Hopenlijk valt mijn boek niet onder de benaming bagger. Harry, het spijt me voor dit woord!! Het feit, dat het in negen maanden is geschreven is geen enkele indicatie voor toepassing van het woord bagger. Onze grote schrijver Baantjer heeft ook 70 boeken geschreven (plus de rest) in ca. 35 jaar tijd. De goede schrijvers zullen op natuurlijke wijze boven komen drijven. Misschien ik ook nog als gepensioneerd machinist.
Mijn volgende boek met de titel “Goeree over de rooie” vordert gestaag en zal hopenlijk voorjaar 2011 op de markt komen.
Ik wens iedereen veel leesplezier en prettige feestdagen.
Gerard Nijmeijer. Hellevoetsluis.
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14380
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Het Buenos Aires complot

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Gerard,
Gefeliciteerd met je boek en....uuh........ik zal "deze keer" het negatieve gebruik van het "in baggerkringen" alom gerespecteerde woord " bagger" :lol: :roll: door de vingers zien...........maaaaar " laat het niet weer gebeuren"....... :lol:

Bagger....oftewel " Het Slijk der Aarde"....... :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie