Verhalenbundel van Theo Horsten

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14378
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Niet in de war raakuh!!

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Kabeljouwtje,

Je probeert natuurlijk weer voor een duppie op de eerste rang te zitten en denk t'r nog FF een lesboekie voor een appel en een ei uit te sleuren!!! :shock:
Ga jij nou eerst de reeds vele jaren aanwezige lesboekies maar eens flink bestudeeeruh en DAN ouwehoeren we wel weer verder. :D :D

En laat je door die Leo met z'n geschiedenis en wijze lessen niet van slag af brengen want daarmee kom je niet in het "Westen"
Want DAT mot je wel FF vasthouwuh; " Go West Young Man, GO WEST" 8)
(Die Leo weet trouwens WEL van koershouwuh met z'n roeibootjuh, DAT hebbuh we vorig jaar gezien, en op zo'n kanaaltje zit je anders zo in de kant :wink: :wink: )
Wat die Oomuh Koomuh nou hep te eikele met z'n golfstroompieh dat gaat mijn nou net effe bovuh de pet :o :o , dat zal wel zo'n stuurmans verhaal weesuh, die knakkers varen af en toe een slag in de rondte zonder dat ze het zelf weetuh, daarom hebbuh ze ook een krul op de jas, da's om an te geefuh dat ze moeite hebbuh met rechtuit vaaruh!!

DUS: Niet lulluh maar DOOR studeeeruh en je niet van slag laaatuh brenguh, koers 270 en de handel vol an de bak.
Ennuh Ooh Ja Kabeljouwtje hier nog een nadenkertje,EN Chinese les neemuh, tegen de TIET dat jij d'r een botje in hebt is DAT de economische wereldmacht en het komt altiet handig als ze met de bazen kan lulluh!! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

John Vrijdag

Bericht door John Vrijdag »

Heden Morgen om 11.00 uur het boek ontvangen.
Ben meteen met lezen begonnen.

Gr.John
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De verhalenbundel van Theo Horsten.

VROEGER HAD JE LOL


Zojuist dit heerlijke boek uiteraard veel te snel uitgelezen, zoiets moet je eigenlijk in alle rust doen"¦
Ik ken uiteraard al verhalen die Theo op diverse scheepvaartforums geplaatst heeft, die op zich al zeer geschikt zijn om in boekvorm uit te geven.

Het eerste verhaal "Annie " was de eerste aangename verassing, want ik begon eraan met het idee dat het een kort verhaal zou zijn, ben meteen zonder te bladeren begonnen met lezen en het blijkt een zeer goed opgebouwd verhaal met hele mooie details gezien door de ogen van een tweede stuurman op een GHV-schip, waardoor er voor mij er nog meer herkenbaarheid in voorkwam. De spanningsopbouw, de humor, de herkenbaarheid voor iedereen die zelf gevaren heeft en het onverwachte wat iedere keer opduikt en het onverwachte einde is zeer uniek.
Een zeer menselijk verhaal over mensen aan boord geschreven door iemand die als mens tussen de mensen zat.
Ik zal niet op alle verhalen in detail ingaan, de verhalen verschillen zoveel van elkaar en hebben zoveel gemeen.
"Rotkusters"
Bram

verhalen bundel van Theo Horsten

Bericht door Bram »

:D Hallo Theo.ik vond het een heel goed boek,heb het dan ook in twee dagen platgelezen, het verhaal Annie was heel herkenbaar ,want dat had ik met een oude zeeuws kok meegemaakt op een van de kusters waar ik op voer vroeger ,alleen het was bij hem een papagaai {gekortwiekt}die ff over de schoorsteen vloog op zee,hebben toen een hele tijd geen kip meer van ons kokkie gehad. :roll:
Groetjes Bram
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Blij dat je er een beetje plezier aan hebt beleefd, Bram. En wat die kok betreft: je kunt het zo gek niet bedenken of het is wel ergens op een schip gebeurd en je kunt geen figuur bedenken of hij vaart wel ergens op een schip. :)
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Vroeger had je lol

Bericht door Ton Pekel »

Theo,
Ik had het boek in 3 dagen uit en mijn vrouw in een dag
maar ja ik moet ook werken en de centjes verdienen
Goed boek, prachtige verhalen
Denk je er nog eens over om je boek te schrijven van de tijd
dat je schepen wegbracht naar de sloop?
Volgens mij moeten dat prachtige stories zijn en met wat foto's erin
verwerkt een bestseller voor kombuizers verwacht ik.
We wachten verder af en succes met je vervolg uitgaves.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Het is heel plezierig om te horen dat die verhalen in goede aarde zijn gevallen.
Ja, over de shipdelivery zijn een aantal mooie verhalen te vertellen en daar liggen de ideeën ook voor klaar. Nu ze alleen nog even opschrijven. :)
Ik heb er al heel lang eentje liggen, maar die heb ik rechtsreeks in het Engels geschreven en ik kan hem in het Nederlands nog steeds niet krijgen zoals ik het wil hebben. Maar daarnaast valt er nog wel een bundel te vullen en dat ga ik ook doen.

Wel moet nu eerst "het dikke boek" klaar. Daar hoop ik in juli mee verder te kunnen gaan en denk dan nog een maand of drie werk te hebben. Het wordt nogal een dik boek, zo rond de 500 pagina's, en daarom zou ik het liever via een reguliere uitgever willen doen, dan komt de prijs een stuk lager te liggen. Maar lukt dat niet, of stellen ze eisen waaraan ik niet wil voldoen, dan doe ik het weer zelf. Ik ga er niet mee leuren. Ik ben echt niet op zoek naar de eeuwige roem en rijk worden van schrijven is ook een illusie.

U hoort nog van me!
Bedankt voor de support, allemaal.

.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Verhalenbundel van Theo Horsten

Bericht door Brazuca »

Gedurende de afgelopen weken, dat ik veel op reis was in Brazilië en ook Nederland bezocht heb, heb ik de CD-R versie van Theo's boek "Vroeger had je lol" meegenomen.

Ten eerste een CD-R neemt weinig ruimte in beslag en weegt ook niks, en een laptop PC neem ik altijd al mee op mijn reizen. Ik zou niet meer weten hoe het leven zou zijn, als ik niet dagelijks mijn computer en het internet zou kunnen raadplegen...

Ik wou gewoon eens kijken hoe het mij zou bevallen een boek te lezen in elektronisch formaat. Alhoewel ik moet zeggen dat de papieren versie van een boek nog steeds mijn voorkeur heeft, is het lezen van een boek via de computer mij niet tegengevallen.

Op de CD-R staan nog twee andere boeken met van elk twee hoofdstukken; namelijk "De Prijs" (welk boek ik al gelezen had in papieren vorm) en "de Kim blijft altijd even ver".

Eigenlijk krijg je zelfs meer dan alleen een boek. Op de CD-R staan nog andere gegevens zoals bronvermeldingen, foto's, tekeningen en zelfs muziek die bij het desbetreffende boek horen, en een welkome aanvulling zijn op de personages en achtergronden die belangrijk zijn voor het begrijpen van de situatie waarin het verhaal zich afspeelt. (ik doel nu op de informatie m.b.t. "de Prijs")

Het lezen op zich gebeurt via "Adobe Reader", want de verhalen staan in het .PDF-formaat op de CD-R.
De tekst is duidelijk en kan door de gebruiker zelf aangepast worden op grootte (zoom-level).
Het menu wat zichzelf laadt zodra je de CD-R in de PC stopt, en waarmee je de diverse boeken en verhalen kunt selecteren is overzichtelijk en door iedereen te gebruiken, zonder dat daar specifieke kennis voor nodig is.

Al met al een voor mij positieve ervaring, en zou zonder schroom vaker elektronische versies van boeken kopen en/of downloaden. Het voordeel van de CD-R en het gebruiken van het .PDF-formaat is dat je geen specifiek apparaatje moet kopen, maar gewoon op je PC aan de slag kunt.


Plaats reactie