hobby`s

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

Deel 2
:D FF een tussedoortje,gisteren kreeg ik een verlaat verjaars cadeautje, van Rita,voor een van me favourite Hobby`s
Lekker eten en drinken .Biertjuh!!!!!!!!!!!
Afbeelding
heb het fustje gelijk maar koud gezet,zodat ik in ieder geval een Tappie had bij me eten,me meissie zei tegeuh muh,ik voel me eigen lekker jij bent toch met het campertje bezig,en een tappie is lekker bij een klein rijsttafeltje,dus was ik vandaag weer jarig{gemaakt}
Afbeelding
Met zo`n vrouw ben je toch een rijk man.
ben nog bezig met het volgende beeld verhaaltje,het gaat niet over de Daisy-Kniertje,kan de foto`s nog niet vinden,maar over een andere hobby ,heb ook met reizen en trekken te maken
Groetjes Bram

Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Dat ziet er allemaal goed uit Bram :lol:


heb ook met reizen en trekken te maken)
Groetjes Bram(

dat reizen snap ik, maar dat trekken :?: ben je daar niet te oud voor. :lol: :lol: :lol:
grts jan.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bram, hierbij nog een verlate felicitatie.
Tappie thuis, mooi toch?
Als een van de grote pluspunten van zo'n vaatje tapbier werd genoemd dat het na opening nog een half jaar goed blijft.........
DAT is een goed verkoopargument voor ons!
All the best
Jos
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D hallo Jan dat trekken ben ik echt te oud voor,dus het blijft gewoon maar oefenen,lekker ouwerwets,zonder kortademige oefeningentjes,
Hoi Jos,Je begrijpt natuurlijk wel dat ik niet van plan ben om de houdbaarheids test te doen,maar of er werkelijk 20 glazen uitkomen dat probeer ik natuurlijk met mijn ervaring in een zo kort mogelijke tijd te achterhalen.
:D :roll: :wink:
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Bram.
Kees hept dit onderwerp een ander plekkie gegeve.
Die wipmaster Kome staat nou af te wasse, zat naar het voeballe te kijke, Jong Oranje met maar een Feyenoorder, die mog gelukkig nog invalle.
Voor de rest allemaal Ajax en AZ.
De BALLLUUUUUUUUUUUUUHHH
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D 8) Kees bedankt,zeg maar tegen wipmaster kome dat ik blij ben dat jij me bundeltje verhalen verplaats heb ,daar neem ik nog wel een pilsie op,ik heb gelijk maar 2 fusten(tje) gekocht,want voor je het weet is zo`n vaatje leeg.trouwens nou ik toch bezig ben ken ik gelijk wel aan deel 3 beginnen :roll:

deel3
:evil: :lol: Nou daar gaan we maar weer,een andere hobby van me is,naast gitaar spelen{vroeger}schilderen is na dat scheepjes te duur voor me werden,oud Campertje kopen ,opknappen,en dan een beetje reizen enTr.kk.. ;met het campertje door Europa,het is natuurlijk niet te evenaren met varen,maar het blije ,vrije gevoel komt voor 90% terug en dat is altijd nog beter dan Geraniums.
even een nostalgiesch blikje van een vroegere Camper

Afbeelding

Maar alleen voor grote families
mijn eerste campertje Fiat Ducato 1984 Turbo Diesel 2.8ltr,
was een omgebouwde bestelauto,die ik toen voor 2000 Guldens kocht met APK daar hebben we nog menig kilometertjes mee gereden en in geslapen,in het wild ,dat kon nog 10 jaar terug,tegen woordig is wild kamperen er haast niet meer bij omdat het meer en meer op de straat van Mallaka begint te lijken in een hoop landen.
hier war foto`s van ons eerste campertje

Afbeelding

voor de deur

Afbeelding
in Addinkerke{Belgische kust}vlakbij Duinkerken.Rita staat op de Uitkijk

Na een paar jaar plezier en veel rondjes IJselmeer ,kregen we de neiging om wat groters te kopen,zo gezegd zo gedaan { zie Foto}
kleintje ingeruild voor een groter ,bijna 7 mtr.kreeg nog fl5000 aan inruil dus dat scheelde ook weer een slok op een borrel.

Afbeelding

Dit was het dan weer ffies,in het volgende deel gaan we ff de reisies en de camper van binneuh bekijkeuh
Groetjes Bram
enne dat je maar een langs mot Kommuh Kees met je vriendin, smaakt toch wel lekker zo`n tappie klets
8)
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D nou daar gaat ie maar weer
Deel 4
ff wat over het idee om een grotere camper te kopen,na 25 jaar trouwe dienst Hoodovens kwam ik 1999 in Wao,met een 90% regeling,dit alles van wege me longen,die gaven er de brui an,had nog minder dan 10 %
opname capaciteit dus ff minder dan een halve liter lucht in me flessies,daar kon ik toen geen eens de trap naar boven nemen,boven dien zat er ook in geringe mate asbest in mijn longen,na ziekenhuis en Therapie begon ik in 2000 me wat beter te voelen,en ik zei tegen Rita ik wil me verleden wel eens na reizen,maar dan met de camper maar wel ff wat meer comfort als het kleintje.dus zodoende.

Afbeelding
van bovenaf gezien uit de kamer van me ouwetje in de Prins Hendrik stichting te Egmand a/zee
voor de lief hebbers :
Fiat Ducato 2.8 turbo diesel
Douche/toilet-warmwatervoorziening-5 slaapplaatsenen luxieus ingericht zie onderstaande foto`s

Afbeelding
Kombuissie van voren gezien

Afbeelding
salon met treinzit tevens 2 pers.kooi.

Afbeelding
de buitenstore ,versierdt met wat insperatie van me andere hobby en de oprij voor het scootertje,had je wel nodig ondat je anderhalve parkeerplaats in beslag nam,en je in kleine dorpjes geen parkeerplaats kon vinden,dus gezellig op de scooter naar het dorpje boodschappies doen,terrasje pakken enz.enz.

Afbeelding
dit was het dus de eerste reis met de nieuwe camper een weekendje naar Luxenburg in het vroege voorjaar,was wel wat fris en regenachtig maar de cognac was goeiekoop en het kacheltje deed het ook voortreffelijk op een laag pitje

Afbeelding
hier nog ff een blik in de cabine met de hellingsmeter.

`maandags de bullen weer gepakt ,en toen maar op huis an,proef ritje en proef slapie goed geslaagd,dus werd het plannen,om met onze rondrit
door Europa te gaan mijn verleden achterna,uiteraard in etappes, want ik moest elke maand terug naar het ziekenhuis.
Nou dat was het weer ff voor vandaag
,Ik zal de foto`s van de eerste echte reis uitzoeken en dan zien we het wel weer .
Groetjes Bram
Bram

hobby`s

Bericht door Bram »

:D Deel 5
Goedenavond allemaal
De test met de nieuwe camper was geslaagd ,eerst nog even onze verjaardagen uitbundig gevierd, na de katers en andere ongedierte te hebben weggewerkt{Rita luste toe ook nog een biertju}besloten we maar dat we gelijk maar aan ons plannetje moesten beginnen {eind Maart} en de eerste rit zou uiteraard naar de Cote Azur gaan waar we twee weken rond zouden trekken ,en kijken of er nog oude bekende aanwezig waren en uiteraard het Lentegevoel ff pakke.
want bij ons was het toen lekker miezerig.

Afbeelding
dit was in de Belgische Ardennen op dag dat we vertokken ,we zouden overnachten in Luxenburg,en gelijk belasting vrije genots middelen in slaan{alleen natte lading}er lag nog sneeuw en het regende pijpestelen

Afbeelding
Gelukkig liep me dieseltje als een zonnetje en het was een genot om haar tegen de heuveltjes te horen grommen.
Heelhuids na het inslaan van het natte proviand op de Camping aangekomen,en nog even een klein feestje gebouwd met de kennissen die we een week of wat eerder kennis meegemaakt hadden
dag 2 hadden we gepland om via route Soleil tot Lyon te rijden en daar op een parkeerplaats te overnachten,dus enige honderden km afgezakt naar het zuiden{in Frankrijk is vrij parkeren toegestaan en er is een goede politie controle} We hadden nog exta bewaking ook `s nachts een hele collone op oefening zijnde militairen parkeerden hun voertuigen ook naast ons ,en we stonden al met 4 campers en twee Sleurhutten{Caravans}

Afbeelding

De volgende ochtend weer vroeg vertrokken ,om in de late midag in Antibes aan te komen,waar we onze basis voor 14 dagen zouden opzetten op een Camping 300 mtr van het strand en station,ondertussen was de temperatuur al lekker tegen de 20 gr. C.

Afbeelding

na enkele dagen de omgeving verkend te hebben en een beetje uitgerust te zijn{weer ff wenne aan het Franse gevoel wijntje en lekker smikkelenen weer een wijntje,dus geen auto rijden alles met de bus of trein,besloten we om naar Monaco toe te gaan per trein,{omdat er een parkeerverbod voor Campers is in heel Monaco}en kijken of we mijn oude vriendin Rosie op konden sporen,in mijn tijd was ze eigenaresse van de Chatam Bar in Monte Carlo wat ,en de vaste Keilewinkel van de Yachties.Rosie en ik waren goed bevriend toendertijd {als Broer en Zus]
Port du Monaco
Oude haven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier onder de nieuwe haven aangelegd hoe kan het ook anders door onze eigen Jan Kazen

Afbeelding
Na enige tijd zoeken vonden we mijn ouwe meisie ,die nu een souvenier winkeltje bezat in een straatje vlak bij het paleis ,en het weerzien met Rosie werd uitbundig gevierd ,zelfs de winkel ging dicht om bij de buurman een Italiaans restaurant te eten en te drinken.
Afbeelding

Na in de late middag afscheid te hebben genomen,met de belofte dat we nog een paar keer terug moesten komen gingen we(ik dus} op slingerkoers naar het station waar we de trein terug pakte naar de camping.
IK neem ff een break want van dat type krijg ik dorst {waar niet van}
Groetjes Bram
:roll: :D 8)
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

En die Feijenoorder was zo goed dat ze hem niet meer terug naar Engeland wilden laten gaan.

Groeten,
Harry
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D :) Vanwege deze uitzonderlijke dag,vol met hapjes, drankjes en zon heerlijk gerelaxed in onze achtertuin met vrienden en bekenden,waar we het heugelijke feit hebben gevierd met een barbecue ,dat er eindelijk weer een tropen rooster kunnen worden gelopen ,wat nu net om 23,45 uur beeindigd,is de plannig ietsjeeeeee uit de hand gelopen voor het vervolg in zuid Frankrijk. maar het is onderweg voor de trouwe lezers{morgen of zo}want met dit eindeloze tropenweer ga je toch niet voor je screen hangen.

Afbeelding
al wordt je honderd
genieten van het leven
doe je maar even.
Groetjes Bram


Plaats reactie