De Kim

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.

Belangstelling voor dit boek?

Ja
25
69%
Misschien...
4
11%
Nee
7
19%
 
Totaal aantal stemmen: 36

Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door dita »

Klaas,
Welk merk heb je? En kan je ook boeken in PDF formaat laden? Staan de fotos ook in kleur?
De e raders komen hier de 27. dus over twee weken op de markt dwz hier in Hamina dan bij de local boekwinkel. In Helsinki zijn ze al veel langer. De verkoopster van de boekwinkel is deze week op een cursus in Helsinki en vrijdag komt ze weer terug en zij zal me dan meer vertellen. Ik heb er een besteld een Bookeen Cybook Opus. De prijs is 195 euro.
Ze gaan ook de sony verkopen. Maar die is veel duurder en daar ik niet weet hoe of het bevalt wil ik nog geen erg dure aanschaffen.
Groeten
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Re: De Kim

Bericht door Albert »

Heb vanmorgen "De Kim" besteld bij een boekhandel hier in Purmereutel, kan hem donderdagmiddag afhalen. Ben benieuwd. :wink:
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
klaas mulder (RIP)

Re: De Kim

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Hallo Martin.

ik heb een BEBOOK, koste 199 Euro, volgens mij alleen zwart/wit, en ik heb alleen wat ervaring met de gebruikelijke formaten zoals PDF en EPUB. Maar dat voldoet voor mij in voldoende mate. Sommige boeken die ik heb gedownload (wat n woord) bevatten wel wat foutjes qua vertaling en spelling, maar een kniesoor die daar op let. :-)

en.. de verkoper vertelde me, dat op een schijfje van 2gb er een gigantische hoeveelheid boeken kan worden geplaatst.
Natuurlijk in PDF- en EPUB. En ik heb er pas een stuk of 40 op staan. :idea:

Maar voorlopig ben ik, zoals gezegd, er blij mee. Er zijn niet veel boekenwinkels hier, en als ze wat hebben, is het een Engelstalige reisgids voor Amsterdam. En daar zat ik niet echt op te wachten. Via internet is er veel te donloaden, al of niet betaald.

Maar net als jij heb ik ook geen sony aangeschaft, vond hem te duur.

groet, Klaas
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Klaas schreef:En ik heb er pas een stuk of 40 op staan.
Oh, dan kun je nog wel even vooruit.
Dan kunnen er nog ruim 3000 boeken bij. :-D
Een boek van 500 pagina's neemt in PDF ongeveer 1Mb in beslag.
Ben toch wel benieuwd in welke boeken je vertaal- en spelfouten hebt gevonden.
Dat is altijd leerzaam.
klaas mulder (RIP)

Re: De Kim

Bericht door klaas mulder (RIP) »

Theo,

b.v. : "Honden van de oorlog", van Fredrick Forsyth. Dit werd door een server aangeboden als "Slaven van de oorlog".
Voornamelijk spellingsfouten en soms een verkeerde verkeerde -weliswaar goed bedoelde - vertaling en er zijn sommige woorden aan elkaar geplakt. Maar dat neemt niet weg dat het zeer goed leesbaar blijft. Misschien is het een script of een ruwe versie van het boek geweest. Maar het kostte dan ook niets, was een 'kennismakingsaanbod' van een z.g. free ebooks aanbieder.

Wacht alleen nog op de elektronische versie van jouw boeken, want ik heb ze alle drie in tastbare vorm maar kon ze niet meenemen omdat 2 kg kaas en 2 kg koffie mijn koffertje vulde tot 19.8 kg. :lol:

groet, Klaas
(en w.b.t.die 3000 boeken. dat wist ik :-D , de verkoper vetelde me dat al, toen ik 2 extra kaartjes van 2 gb erbij nam. Jezus, er gaan wel 8000 boeken op, was zijn commentaar. Hij bevestigde dus wat mijn vriend me vertelde dat hij 4000 boeken aan boord van zijn boot heeft.)
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door janvanduin »

Theo, dat van die Capstan sigaretten, moest dat geen Northstar zijn. :roll:
grts jan.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Waarom dat, Jan? Ik begrijp de vraag niet zo goed. Waarom geen Capstan?
Capstan was vroeger, toen er op de vaart nog veel Engelse sigaretten werden gerookt, een van de favoriete merken. Samen met Player's en Senior Service.
Dat was in de tijd toen je nog "tinnetjes" met 50 sigaretten kon kopen. Dat zijn nu verzamelaarsobjecten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Re: De Kim

Bericht door janvanduin »

Ja,dat wist ik wel,
maar ik heb met een kapitein gevaren die Northstar rookte,
en later in Zweden is overleden.
ik had dus het idee,dat de kim gedeeltelijk gebaseerd was op die kaptein.
grts jan.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Ah, nu begrijp ik het! :-D
Nee, zo was dat niet.
Maar zoals ik al zei, is die fictieve kapitein een mengeling van twee.
Het blijft een verzonnen verhaal.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: De Kim

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

"De Kim" staat op BOL. In de komende dagen volgt de flaptekst en bovendien kunnen dan de eerste 18 pagina's worden doorgebladerd - dat is het voorwerk en het volledige eerste hoofdstuk.


Plaats reactie