Seatrade Groningen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
j.haver
Berichten: 1534
Lid geworden op: 04 okt 2005 22:09

Re: Seatrade Groningen

Bericht door j.haver »

@ Ivo > waar dienen die rode hijskranen voor ?

paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door paul »

hallo Ivo
Hartstikke leuk die foto s,ik heb een aantal jaren geleden een reis gemaakt met de Santa Maria
als passagier op deze dienst 4 geweldige weken
Laat nog maar wat foto s zien hoor
Gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door jdbvos »

...nou kom ik zelf bij (o.a.) Seatrade weg, maar dit lijkt toch verdacht veel op een containerboot..... :-D
Oost, west...ook best
Ivo

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Ivo »

De rode kranen waren van origine bedoeld als pallet kranen/pallet swingers, op de uiteinden zijn de wielen nog te zien waaronder de pallet kooi hing. Alleen deze functie is er in de loop van de jaren afgehaald, en deze kranen worden nu gebruikt als normale kranen.
Hieronder zoals ze in gebruik zijn:
Afbeelding

Gr. Ivo
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

de joint frost is een in noorwegen gebouwd schip en heeft een flatgebouw achterop staan waarbij elk lid van de bemanning kan beschikken over een ruime hut met apparte douche/toilet ruimte en het allerbelangrijkste natuurlijk , je eigen ijskast :lol: . een heel fijn schip dus om op te varen, maar het had ook een paar min puntjes. het hydrolisch systeem van de kranen was zo versleten dat af en toe de kranen op de loop gingen, wat bij het lossen heel gevaarlijk kon zijn. we moesten bij het lossen dus standby zijn om als er een kraan er vandoor ging gauw een bypass open te draaien. ook het toilet doorspoel systeem was niet optimaal , het was een vacuum systeem zoals in vliegtuigen. de pompen waren versleten en sloegen constant in storing. dus als je een bruine beer wilde verzuipen moest je eerst naar de machine kamer om de pomp te resetten en dan naar boven sprinten voordat er iemand anders had doorgetrokken. de joint frost was m,n laatste bootje en m,n allerlaatste klusje was het vervangen van de stront pomp in de stront tank , een waardig afSCHEID van m,n zeemans bestaan. :roll: de joint frost vaart nog steeds voor seatrade tussen costa rica en florida :!:
Bijlagen
jointfrost.jpg
jointfrost.jpg (39.07 KiB) 5848 keer bekeken
let love rule
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door jdbvos »

Stond daar niet een 16-cilinder Polar in ?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
oyibo
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 okt 2010 01:09
Locatie: Malaga
Contacteer:

Re: Seatrade Groningen

Bericht door oyibo »

er stond een 6 cil normo diesel in, de hulpmotoren waren van cummings waar we zelf niet niet veel aan mochten doen omdat er een onderhouds contract was van de fabriek ( ideaal hahah) de koeling was ook noorse makelij en echt gemaakt voor puur diepvries ( r 502) hebben dus een hele kluif gehad met een bananenreis omdat er geen rekening was gehouden met veel ventileren.
let love rule
zeezout

Re: Seatrade Groningen

Bericht door zeezout »

Leuk te horen dat ze nog vaart, puur degelijkheid zou ik zeggen.
In mijn vaartijd, de jaren 80-tig vorige eeuw, een paar keer aan boord geweest (Bahia de San Salvador).

Groetjes 8)
Marcel

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Marcel »

Hallo,

De Green Magnific ex Magnific vorige week onderweg naar Beverwijk.

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes Marcel
Ivo

Re: Seatrade Groningen

Bericht door Ivo »

En daar gaan we weer, dit keer de Klipper Stream @ Bridgetown, Barbados

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten


Plaats reactie