Wm.H. Muller & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
DickG
Berichten: 111
Lid geworden op: 26 nov 2005 16:40
Locatie: Castricum

Wm.H. Muller & Co

Bericht door DickG »

Weet iemand of de reefer POOLSTER ook in de lijnvaart bij Muller & Co (Marokko dienst?) heeft gevaren en of de BATAVIER V, die tijdelijk een witte romp heeft gehad toen ook op Marokko voer?

Dick

tinusp

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door tinusp »

hallo dickg naar mijn weten heeft de poolster niet op marokko gevaren ze zat geloof ik in de wilde vaart. een kameraad van me heeft er op gevaren en hij voer toendertijd naar peru.ik zelf heb wel op de marokko dienst gevaren.ik voer toen op de fes.charter voor muller & co.gr.b.scholte
fredvandervlies

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door fredvandervlies »

Beste Dick,

In 1968 een reis als stuurman op de Batavier V gemaakt, Rotterdam Casablanca en toen was ze nog wit, een paar maanden later na het opheffen van de dienst zwart geverfd en de wilde vaart in. Ook Dom- en Vrijburgh de wilde vaart in.

Poolster heeft alleen gedurende de sinasappeltijd op Marocco gevaren als openshelterdekker. Ben vanaf 1971 t/m 1974 2de stuurman geweest, schip is daarna verkocht en hernoemd als Gogo Frio.

Hoop je hiermee van dienst te zijn geweest, met vriendelijke groet.

Fred vd Vlies.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14360
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Mullerianen :lol:

Ik vindt het wel interessant dat er hier nu een onderwerp komt van " Muller & Co" waaronder veelal de schepen hierboven vernoemd worden versleten. ( Batavier lijn etc.)

DAT de Koninklijke Hollandse Lloyd werd gerund onder direktie van Muller&Co en dat de " befaamde" :roll: "tankers uit Heusden" ooook onder Muller& Co direktie voeren, wordt vrijwel nooit daarmee samengebracht.........niet dat ik er wakker van lig maar wou dit even opmerken.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Gerrit
Berichten: 3368
Lid geworden op: 21 jul 2004 23:23
Locatie: IJmuiden

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Gerrit »

Deze afbeelding staat nog steeds geschilderd aan de Nieuweweg in Valkenburg.
Batavier lijn.jpg
Batavier lijn.jpg (278.41 KiB) 11356 keer bekeken
Groetjes Gerrit.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3223
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Rattjetoe

Bericht door jacko »

Wm.H. Muller
Bijlagen
Vrijburgh.jpg
Vrijburgh.jpg (394.73 KiB) 10641 keer bekeken
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Het mooie zussie van de Vrijburgh. :wink:
domburgh.jpg
domburgh.jpg (147.46 KiB) 10564 keer bekeken
Later werd de brug midscheeps op het achterschip gepleurd, ze werd er helaas niet mooier op. :(
In 1962 bij Verolme, Rozenburg verlengd en de brug verplaatst van midscheeps naar het achterschip.: Brt 1018, Nrt 464, Dwat 1345. Loa 85,58 Ll 78,97.
domburgh-1.jpg
domburgh-1.jpg (110.96 KiB) 10564 keer bekeken
HIER staat haar hele levensloop. :wink:
Patru (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Patru (R.I.P) »

Dan is de mooie ertstanker Joseph Frering hier ook wel op zijn plaats.
Heb ik het jaar 1962 op gevaren als lichtmatroos en matroos-OG. Was toen in beheer bij de KHL.

Joseph Frering Skyfoto.jpg
Joseph Frering Skyfoto.jpg (251.1 KiB) 10506 keer bekeken
Groeten, Paul Gortworst.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Joseph Frering toen het nog een mooie tanker was. :wink:
Skaraas.jpg
Skaraas.jpg (41.18 KiB) 10470 keer bekeken
In de zomer van 1958 is een nieuwe motor geplaatst: 6-cil. tweetact MAN-diesel, diam. 27 5/8, slag 47¼. van 5000 APK, vervaardigd door Verolme Machinefabriek IJsselmonde N.V., Rotterdam

Deze motoor'n stonden toch ook in de reuzen van Heusden? :wink:

HIER staat alles over de levensloop van het schip.
Het valt me mee dat ze op het achterdek van de Joseph Frering nog een mooi plekkie voor de kippeloop gevonden hebben, tenslotte moesten de stuurlui en de Sparks wel droge voeten houden als ze achteruit aan de trog gingen of een potje na de wacht wilden drinken. :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14360
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Wm.H. Muller & Co

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heb ik het jaar 1962 op gevaren als lichtmatroos en matroos-OG. Was toen in beheer bij de KHL.
Hallo Paul uut Zwolle.
De voornoemde " Joseph Frering" was een befaamde bulkfiets van Muller & Co. Muller & Co runde toendertijd ook de KHL en personeels zaken werden afgehandelt aan de Oostelijke Handelskade door de Weledele Heer Obbink, mij wel bekend. De Technische Dienst werd geregeld door Dhr.Ir. Poot, mijn eerste echte baas, op het zelfde adres.Ik heb vroegaah met meerdere kollega's gevaaar'n die ook o.a. hun sporen hadden verdiend op de befaamde " Joseph Frering" en ben nog steeds in kontakt met enkelen van hun " van toen".
Deze motoor'n stonden toch ook in de reuzen van Heusden?
Inderdaad Jossie Uno, dat heppie goed onthouden, MAN machines vervaardigt door Ome Cornelis :( ...d'r was altijd wel wat mee :roll:
De " Joseph Frering" heeft haar sporen o.a. verdiend op de Monrovia-Ijmuiden run met ijzererts voor de Hoogovens, aldus mij vele malen verteld door Ome Rinus Kuipers R.I.P. Rinus was 3e Meester op de " Forest Hill" en heeft mij, naa dat Black-out bakkie in het Suez Kanaal de eerste klappen van de Massinisten zweep bij gebracht.Rinus kon ook in geuren en kleuren vertellen hoe ze, om de Zuid varende, overgingen van Blauw naar Wit van de ene op de andere dag. Rinus was vergeten dattie een kippeboutje in een servetje gerold in de binnenzak van zijn blauwe jassie had gestoken. Dat jassie kwam na een poossie " op eigen kracht" z'n hangkassie uitwandelen, aldus Rinus. :lol: :mrgreen: Dit is een historisch verhaal, want Rinus heeft me dit verteld in het najaar van 1964. Rinus was dus OOK de man die mij...bij het voorbij varen van het wrak van de " Luisa" daar in die stinksloot in Irak....mededeelde dat ik " daaar tankertoeslag voor kreeg uitbetaald Hogeboom". Ik dacht toen dat ik voetsporen van een kameel in het woestijnzand kon zien, maar later bleken dat de voetsporen van een rennende Pietje de Meurder van de "Gulf Hansa" te zijn, aldus JossieUno. :mrgreen:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie