SMN

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Nee Bertus, dat is niet het boek dat ik bedoel.
Het boek dat ik wél bedoel staat, per pagina gescand, naast de tekst die je citeert.
Het is uitgebracht t.g.v. het 100-jarig jubileum op 13 mei 1970, en heeft zelfs geen ISBN nummer. De link die ik dus hiervoor aangaf, gaat NIET over "De eeuw van De Nederland", maar over het boek dat als voorkantje de scan heeft uit mijn berichtje.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape

Bertus.
Berichten: 8521
Lid geworden op: 17 nov 2009 18:45

Re: SMN

Bericht door Bertus. »

.
kallie

100 jaar SMN

Bericht door kallie »

Hallo. Het boek 100 jaar SMN staat in de uitverkoop op http://www.nautiek.nl.
groeten kallie.
Ruud (R.I.P.)

Re: SMN

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy kallie,
Ik heb het door jou nieuw geopend topic "100 jaar SMN" verplaatst naar dit topic,waar het meer op z'n plaats is, ook had dit nog in het Boeken forum geplaatst kunnen worden.
Je bent niet de eerste en zal ook niet de laatste zijn,die dit doet, maar gaarne eerst even kijken waar je een nieuw topic kunt plaatsen[zoekmachine],voordat je een nieuw opent,zo blijft ons forum leesbaar en overzichtelijk,ennuh sans rancune!


http://www.kombuispraat.com/viewtopic.php?f=3&t=3745
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door rspeur »

Kallie,
Dit is een zakkenvuller.
Het is het boek dat ik heb gescand (Semper Mare Navigandum dus), en dat destijds een cadeautje was van de directie van de SMN. Het is dus niet het écht commerciële boek waar Bertus het eerder over had.
Uiteraard, als je het boek zelf wilt, staat het je vrij het te kopen, maar ik zet de zaak met opzet op flickr, zodat iedereen het OOIT GRATIS boek zelf kan binnenhalen. Gratis dus.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door lp »

:cry: Momenteel is Japan dagelijks nieuws. "Vroeghu" diverse malen op Japan gevaren (Banggai) en nooit van een sunami gehoord.
Onze hofmeester gaf nog wel eens een dagje vrij om wat meer van een land te kunnen zien dan alleen de kroegen rondom de haven. Zo ook in Japan gingen we met de trein van Nagoya naar Nara om een bezoek te brengen aan de oude hoofdstad Nara. Als het in Japan weer rustig is en je hebt zin om het land te gaan bezoeken dan is een reisje naar Nara zeer de moeite waard. Bijgaand wat foto's en een plattegrond van de stad, die ik nog steeds van mijn bezoek heb bewaard.

Konitsua

Landschap gezien vanuit de trein:
Afbeelding

Plattegrond Nara:
Afbeelding

Afbeelding
quo vadis
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: SMN

Bericht door Joop »

Ruud Elbertse schreef:De destijds matroos o/g Jan van Dam moest, na een ongeval, naar huis.
Hier een foto van Jan van Dam uit 1973 a/b Neder Lek. De baardaap achter hem is Jan Morsink, ook matroos, afkomstig van de KRL.
In de jaren tachtig was Jan inmiddels getrouwd en woonde in Amersfoort.
Jan van Dam en Jan Morsink  copy.jpg
Jan van Dam en Jan Morsink copy.jpg (66.85 KiB) 1111 keer bekeken
kallie

Re: SMN

Bericht door kallie »

Ruud. Het was een pure vergissing. Ik wilde het direct herstellen, maar zag dat het bericht al snel verplaatst was. Ik verbaasde me al dat het zo rap was gebeurd. Sorry, groeten, kallie.
Ruud (R.I.P.)

Re: SMN

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy kallie,
Geeft niks en goed dat je reageert,het is gebeurt,en zal best nog wel eens meer gebeuren, niemand is foutloos :lol:
Ik had gewoon mazzel, dat ik het snel zag, en kon verplaatsen,ik zit nlm. ook geen 24/7 hier op het forum, maar probeer wel m'n steentje bij te dragen door dit soort "foutjes" eruit te halen. :wink:
En zoals ik al schreef "sans rancune :!: "
Willem Oldenburg

Re: SMN

Bericht door Willem Oldenburg »

Hoi SMN-ers en gasten

Ben weer wezen struinen op zolder en vond nog véél meer foto's van de Nederlandse koopvaardij en documentatie.

Begin met een bedank briefje van de SMN wat je kreeg dat ik als 12 jarige om scheepsfoto's vroeg het is net zo'n standaard briefje als Kallie plaatste op pagina 230 (heb stapels van zulk soort brieven uit de hele wereld van rederijen die al lang niet meer bestaan.
Antwoordt brief SMN.jpg
Antwoordt brief SMN.jpg (160.6 KiB) 1416 keer bekeken
Hier onder nog wat ingescande foto's uit de oude doos:
Billiton 2.jpg
Billiton 2.jpg (173.57 KiB) 1416 keer bekeken
Boven en onder: foto's van de Billiton.
Gegevens:
Name: Billiton
Imo: 5044568
Call sign: PDCV
Owner: NV Stoomvaart Mij "Nederland" - Amsterdam/NLD
Gross tonnage: 7445 GT
Length: 150,19 m / Beam: 20,43 m / Draft: 8,93 m
Home port: Amsterdam
Flag: Netherlands
Build: 1951 als Billiton - 1972 Mercury Sea.
Yard: Caledon Shipbuilding & Engineering Co Ltd - Dundee/Scotland/UK - Yard no: 483
Engine: 2 General Electric Stoomturbines / Power: 8500 PS / Speed: 16,5 kn.
Gesloopt op 22-02-1974 te Kaohsiung/Taiwan
Billiton 1.jpg
Billiton 1.jpg (211.49 KiB) 1416 keer bekeken
Groetjes Willem


Plaats reactie