Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Montagne de Guaza

Toen ik op 29 April in Santa Cruz was en een foto plaatste (pag 1) van de ferry “Vulcan de Teide”, schreef ik dat op de achtergrong een vreemd Frans schip lag, de “ile de bas”, ik heb nu uitgevonden dat het een kabel legger is die hier fibre optic kabels aan het leggen is om de snelheid van het internet te verhoogen van 6 Mb tot 50/100 Mb. Het vreemde is dat het schip geregistreerd is in “Kerguelen Isl.”, nooit van gehoord, maar het blijkt dus een groep eilanden te zijn die ergens in de Indische Oceaan, tussen Zuid Afrika en Antartica liggen 49 21 S 70 13 E. en een inwoner aantal hebben van in de winter 70 en in de zomer 110. Lekker rustig. Toen Capt. James Cook, de befaamde Engelse ondekking reiziger daar aankwam noemde hij de eilanden “Desolation Islands” Dit gevoel krijg je dus ook hier op de top van Montagne de Guaza, er is boven op niet veel te zien.

Afbeelding
Maar zo gauw je wat af gaat dalen, komt er weer een water reservoir en een goot waar we het over gehad hebben.
Afbeelding

Afbeelding

en zelfs een boerderij, al hoewel het me nog steeds niet duidelijk is wat ze er verbouwen, er is niets te zien, mogelijk "pot"?

Afbeelding

Morgen weer verder, met over de top. Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Montagne de Guaza

Zo gauw als je aan de afdaling begint zie de de bananen plantages, afgedekt met fijn gaas, zover als het oog strekt in de richting van El Freie, Las Galletas, enz.
Afbeelding

Dit zijn bananen voor lokaal gebruik, niet voor export
Afbeelding


Dit is ook een ander soort banaan, blijft ook groen, is veel korter en hoekiger
Afbeelding

Als je verder naar beneden komt, loop je tussen de afgedekte bananen velden naar de hoofd weg waar de auto staat te wachten.
Afbeelding

En Martin had gelijk, ik voel het in mijn knieen, maar ook in mijn rug, nek, kuiten enz. ga maar eens gauw ergens uitrusten met een koude klets
tot morgen, groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,
Machtige foto´s. Met die bananen velden. Dit zijn wel reclame plaatjes. Je ziet goed hoe die beschermd worden.
Ik eet trouwens elke dag enige bananen. Maar of ze van Tenerif komen dat weet ik niet.

Groeten
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
aegis R.I.P.

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door aegis R.I.P. »

Mooie foto's vorig jaar op La Palma geweest met vakantie en Tenerife is zoals ik het zie een vergrote uitgave van La Palma. 8)
La Palma is zoals ik het zie wat minder toeristisch alhoewel ook daar flink wordt bijgebouwd.
Dus doorgaan met die mooie plaatjes geeft me weer een beetje het vakantiegevoel. :-D
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Montagne de Guaza

Bedankt all, na al dat geklim en geloop, een hartig ontbijt is het eenigste antwoord :roll:

Afbeelding

Sorry, onze kleindochter (21) is hier op vacantie en ik ben te druk met taxi rijden :) , om fotos te maken. Volgend week weer terug naar La Camella - Valle San Lorenzo
Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella - Valle San Lorenzo
Hoera een vrije dag vandaag, het is "Dia de Canarias" en haast geen mens op straat om deze tijd, te vroeg voor festiviteiten en nog te moe van gisteren.
Waar waren we gebleven, oh ja de "Geiten stal" in La Camella en gaan nu richting Valle San met het zonnetje in het gezicht en we zijn natuurlijk mooi wat hoger gekomen op de hoofd weg, maar we moeten nog steeds wat klimmen om weer op de hoogte van de rotonde van Valle San Lorenzo te komen.
Op de weg is dus niet te veel te zien, je moet dus of naar beneden of naar omhoog kijken om wat leuks te zien.
Uitzicht van 3de rotonde van La Camella, links onder beneden de geiten stal.
Afbeelding

Over rotondes gesproken, de Canarians zijn daar helemaal wild van, de meer de beter. Deze hier is verleden jaar gebouwd, het probleem is dat de bus die hier vele malen per dag rond gaat, het niet in een keer kan doen en vele maneuvers moet uitvoeren voor hij de terugweg kan aan vangen, maar daarom niet getreurt. :?
Afbeelding

Dat was het weer voor vandaag, ben nog steeds Taxi,
Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella - Valle San Lorenzo

De weg zelf is dus vrij doods, het zonnetje laat af en toe wat af weten, wolkjes, maar mijn lens word in iedergeval niet nat zoals in Warffum.

Afbeelding


Maar als je dus naar beneden kijkt, alles in het zonnetje en op de achtergrond, Montagne de Guaza.

Afbeelding

Groeten van een wandelaar in Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

La Camella - Valle San Lorenzo
Om nog even op de "doodse weg" van gisteren terug te komen, dit is wel de weg waar de "Wieler Grootse" zoals b.v. Lance Armstrong 2009/10 Andy Schleck 2010/11 enz. gedurende hun winter training gebruik van maken op weg naar de echte klim van Teide. Via El Roque, La Escalona and Villa Flor.

Hier weer een reservoir, waar gebruik is gemaakt van een dam in de "Baranco". Baranco's zijn de door vloeiend lava gevormde ravijnen, die met zware regen in de bergen tot gevaarlijke rivieren kunnen aanzwellen.

Afbeelding

Ook hier vandaan/ naar toe, weer gooten. Deze zijn weer groter dan die we eerst gezien hebben.

Afbeelding

groeten van een nog steeds wandelende Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard,
Met al dat geklim onder een warm zonnetje heb je natuurlijk wel wat water nodig en een sinaasappel of bananen.
Mooie en leerzame fotos. Nu weet ik wat een baranco is. Zijn die er alleen in het voorjaar? Want het erg veel regenen doet het daar niet dacht ik zo.
Keep walking anyhow
gr.
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Ja Martin, een flesje water gaat alijd mee en een Clementine sinasappel (pellen makkelijk) maar dat moet even wachten tot ik op de rotonde van Valle San Lorenzo ben, daar ga ik altijd even zitten, have a smoke en bekijk het plaatselijke talent even in het morgen licht.
Barancas zijn er groot en klein, overal waar de vloeiende lava, naar beneden stromende gestolten is. De beroemste is de "Baranca del Inferno" (hell's gorge) moet je eens op zoeken op het net, de eenigste met stromend water en waterval in de winter.. In de bergen kan je altijd regen hebben, en smeltende sneeuw in de winter, daar merkt de toerist aan het strand meest al niets van maar op Zondag 17 April, ongewoon voor de tijd van het jaar, hadden we de zwaarste regen storm sinds 50 jaar, met veel schade, wegen geblokeerd, enz. Op de markt in Los Cristianos, aan de voet van Montagna de Guaza, stond het water tot op borst hoogte (foto in de krant) maar een paar uur later weet je niet dat het ooit geregend heeft.

La Camalla - Valle San Lorenzo

Net zoals Montagne de Guaza, bijna altijd waarneembaar is als je van de weg naar beneden kijkt is deze berg(niet zo hoog maar dichter bij)
bijna altijd zicht baar. mijn kleindochter noemt het haar "berg" want ze kan hem altijd zien van uit de slaapkamer.

Afbeelding

We komen nu zo langzamerhand ook weer in de bewoonde wereld bij La Florida Alto/Bajo

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie