Her en Der op Tenerife

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

Vandaag maar eens besloten om ergens anders heen te gaan. (08.00 uur) Het weer is niet bijzonder, er hangen donkere (zwarte) wolken, weinig licht, maar voor regen hoeven we niet zo bang te zijn.
We gaan met 2 autos, een zetten we in Las Galletas neer en de andere laten we in Pal Mar. Pal Mar ligt aan de voet van Montagne de Guaza aan de zee. We parkeren de auto en nemen een van de vele paadjes tot we gezicht krijgen van de vuurtoren, dan weten we volgens goed zeemansgebruik waar we naar toe moeten.

Afbeelding

Achter ons, Pal Mar en Montagne de Guaza, is ook in de schaduw maar het ziet er toch mooi uit, hopelijk krijgen we wat zon, dat is wel warm natuurlijk maar het ziet er allemaal wat vroolijker uit.

Afbeelding

Groeten van een bewolkt Pal Mar, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

De paaden van Pal Mar naar de vuurtoren zijn vrij vlak, veel mensen wandelen hier maar tot nog toe niemand gezien, lekker rustig, je kan de stilte hooren. Maar die grote zwarte wolk blijft maar boven ons hangen. :(

Afbeelding

De vuurtoren komt dichter bij en het word ook wat kleuriger, Hoe die rode begroeing heet weet ik niet, :oops: kan het nergens vinden maar het kleurt wel leuk.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

We komen dichter bij het water, meer cactussen in beschermede gedeelten.

Afbeelding

Sommigen cactussen staan in bloei, maar niet zo veel hier als in Valle San Lorenzo, moet daar warmer zijn.

Afbeelding

Groeten van Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Los Toscales

Wat is er aan de hand met het weer of heeft iemand stiekum het eiland omgedraaid?
Santa Cruz, het donkere, natte, koude gedeelte van Tenerife, 26C strakke blauwe lucht.
Tenerife Sur. Het zonnige, droge, heete gedeelte van Tenerife 23C en al bijna de heele week zwaar bewolkt, zo erg dat de plaatselike wilde bloemen, (kan de naam niet vinden) die s'avonds dus hun oogjes dicht doen van morgen 10.30 weigerden om open te gaan. (ik hoor van mijn buurman dat Naantalie, Finland 30C en blauwe lucht heeft)

Normaal in de ochtend :shock:

Afbeelding

Van ochtend 10.30 uur.

Afbeelding

Groeten van een bewolkt Tenerife Gerard :?
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Gerard.
mooie foto´s van die planten. Maar dat rode bij die vuurtoren is nog beter.
Hamina 31 graden en stervend heet. ´s Ochtends gaar het nog tot een uur of tien maar daarna kan je beter binnen blijven met de airco volle kracht draaiend. Dan gaat het nog wel.
Ik moet eens een kaart van Tenerif bekijken waar je nu eigenlijk allemaal gewandeld hebt.
Zeg maar tegen de buurman dat de Finse president vandaag in Naantali is gekomen om daar de zomer door te brengen.
Groeten aan Tenerif
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Hallo Martin, Google Earth gaat ook goed.
Van Pal Mar, 28 01 16 n 16 42 00 w min of meer recht naar beneden naar nuevo faro de punta rasca, vuurtoren met straat view 28 00 02 n 16 41 40 w dan volg je het water, langs de bananen plantage, naar het haventje van Las Galletas.
ze doen het ook met off road bikes, een idee????????
Naantalie, ik zal het door geven. Mooi plaatsje trouwens, ik werd daar een jaar of 20 geleden uitgenodigd door de gemeente om advies te geven op een hijsprobleem met het aanleggen van de nieuwe rioolering.
morgen weer terug naar Pal Mar - Las Galletas.
groeten Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

Weer terug naar het wandelpad en nogmaals een plaatje ,op speciaal verzoek van Martin, van Faro de punta Rasca.
met de rode bloemetjes.

Afbeelding

Van hier volgen we een klein paadje met losse stenen,enz. langs het water. Op de kaart lijkt het niet ver, maar het gaat van links naar rechts en steeds op en neer, dus maar weer klimmen. Maar een troost, mooie gezichten naar zee.

Afbeelding

Groeten van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door dita »

Bedankt Gerard.
Heb je aanwijzingen gevolgd op google.
Mijn compu doet nogal raar en microsoft office gooide zoëven alles er uit. Twee stukjes nee drie stuks zijn het er.
Die van morgen had ik net klaar en die van overmorgen was ik mee bezig. Die derde zit er al een tijdje in maar moest het nog bijwerken.
Dus ik zal naar mijn zoon moeten om wat van me te laten horen. Maar schrijven kan ik daar niet.
Geen ruimte dwz niet wat ik gewend ben en bij een ander wil het niet zo vlotten als thuis.
Groeten aan Tenerif
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Maar schrijven kan ik daar niet.
Hallo Martin, computers zijn als vrouwen, temperamentvol dus het lijkt me het beste dat je er de dokter bij haalt.
we horen wel weer van je als alles voor elkaar is. Gewoon maar door peddelen ondertussen.
good luck gewenst van Tenerife Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: Her en Der op Tenerife

Bericht door gerard tenerife »

Pal Mar - Las Galletas

Als je hier afgravingen ziet, dan zie je alle mogelijke lagen met Lava, Graniet, lava as en dikke lagen wit zand van Noord Afrika wat hier door de eeuwen naar toe gewaaid is. Hier zelfs zandsteen.

Afbeelding


Na de laatste flinke klim komen we bij de Bananen plantage van El Freie, dit ligt op hogere grond en heeft een echte weg (een stukje)

Afbeelding



Groeten van een warm Tenerife, Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.


Plaats reactie