inloggen op kombuispraat

Problemen met foto's plaatsen? Of met andere PC problemen? Stel dan hier je vraag.
gerard 2

inloggen op kombuispraat

Bericht door gerard 2 »

Beste mensen: Ik heb een paar maal geprobeerd om in te loggen, en dan mijn gegevens in te typen. Dat lukt mij niet omdat ik niet weet wat het volgende betekent: ,,icq``, ,,aim``, enz. en als ik een afbeelding van mijn computer op de ,,avatar`` zetten wil krijg ik alleen tekst en geen plaatje. (windows xp) je ziet heb er totaal geen kaas van gegeten, wie kan een ouwe bankwerker dit uitleggen? vriendelijke groeten van Gerard!

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Gerard,
Ik heb even gekeken, maar alles ziet er goed uit. Een eigen avatar moet je eerst uploaden en dan het adres ervan gebruiken.
Maar mail het maar naar mij, dan zet ik hem er wel op.
Ook de vaste tekst onder je berichten die je eventueel wilt gebruiken.
Over een tijdje kun je het zelf wel, maar je kunt niet alles tegeljk meteen onder de knie krijgen.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door jdbvos »

Kijkkijk...!
Daar hebben we er weer eentje...!!
Ff met een kwootje van de Stork SW 'het interne pad' van de site testen....en dát onder de typenaam van een driecilinder zuigerstoommachine.....
Binnenkort kun je -DENK IK- wel weer het één en ander verwachten....
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De spookgebruiker waar Jan het over heeft is inmiddels geblokkeerd en verwijderd.
Maar toch blijven ze bijna dagelijks bezig.
Lastig, maar waarom ze dit blijven proberen is me niet duidelijk.
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door gerardk »

Beste mensen,
Ik ben al sinds begin Mei bezig een verhaal te schrijven op dit Forum onder de rubriek "oorlogsherinneringen " . Tot 3 maal toe typte ik 2 A-viertjes en toen ik het wilde posten, was alles weg en kreeg de mededeling [u]Dat ik eerst moet inloggen[/u].
Uiteraard was ik ingelogd toen ik begon. Bij V&A staat dat je maar een beperkte tijd krijgt om te typen tenzij je aangeeft dat je bij elk bezoek inlogt.
Deze mededeling kon ik niet vinden in de body.
Is het nu zo dat je óf heel snel moet kunnen typen bij een lang bericht óf kan ik voortaan alleen korte berichten kwijt. ?

Ik heb nu het verhaal in Word getypt (docx) en geconverteerd naar jpg.
Wat kan ik verder nog doen.
Graag advies
Gerard
l
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door ferryvaneeuwen »

Mij is het ook wel eens overkomen, alles weg. Ik heb toen niet meer de moeite genomen om het opnieuw te typen, daar had ik geen zin meer in. Nu kopieer ik op geregelde momenten alles en plak het in WordPad of ik sla het op als concept. Dat kan je altijd weer terughalen en er verder mee werken. Soms is het ook weg als je even iets anders gedaan hebt en weer terug wil keren in het scherm met tekst dus ook dan eerst de zaak opslaan als concept of 'saven' in WordPad of zoiets.

Lange verhalen doe ik bijna altijd 'off line', meestal in Wordpad of op de iPad in Notities en die plak ik er later dan in. Ik moet dan nog wel de quotes en url's aanbrengen alvorens het te publiceren.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10539
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door jdbvos »

'Een lang verhaal' kun je sowieso beter in Word, Wordpad, of een andere tekstverwerker werken....(als je Google-Drive hebt geinstalleerd krijg je Google "Office" er gratis bij: goed werkend setje, overigens)
We zijn allemaal al wel eens alles kwijt geweest, denk ik....
Eventuele foto's die ff ergens in de tekst ingevoegd moeten worden of zo, kunnen dan mooi ge-upload worden, en daarna (of ervoor) de tekst in de tekstverwerker kopieren en in HetForum plakken.
Daarna kun je je foto's (desgewenst) in je tekst invoegen (cursor op de plaats waar hij moet komen, en dan bij de plaatje-gegevens "Plaats in tekst" klikken)
Op die manier is je online bewerkingstijd tot een minimum teruggebracht, en dus een kans op netwerkverstoringen eveneens geminimaliseerd...
Oost, west...ook best
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Zodra het meer dan tien of vijftien regels worden - wat bij mij nogal eens snel het geval is :wink: - klik ik op "Alles selecteren" en vervolgens op kopiëren en breng het over naar Word. Als het een lange lap wordt - wat mij nogal eens overkomt :oops: - ga ik verschillende keren heen en weer. Dus de tekst uit Word kopiëren en op het forum plakken om het resultaat te bekijken, afbeeldingen ertussen te zetten en uit te lijnen en zo. Dan weer selecteren en kopiëren en weer in Word plakken en zo verder tot ik helemaal tevreden ben. Bevalt me uitstekend.
Ik heb nu het verhaal in Word getypt (docx) en geconverteerd naar jpg.
Dat begrijp ik niet. Waarom naar jpg?

Overigens ben je vaak niet alles kwijt, hoor. Als je een paar keer tussendoor je bericht via "Voorbeeld" hebt bekeken, kun je door terug te gaan, dus links bovenaan in je browser met het pijltje, de laatste versie vaak nog wel terugvinden. Maar in Word of een andere tekstverwerker je bericht opstellen, is toch de veiligste methode.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ik vergat er nog bij te vermelden dat als ik iets in bijvoorbeeld Wordpad plak, ook als ik off line daarin iets maak, ik de eerste keer dit bestand voor de zekerheid opsla en dat telkens weer als ik het heb bijgewerkt. Anders ben je het alsnog kwijt als de spanning uitvalt of zoiets. Dat kan bij Theo natuurlijk niet gebeuren, daar valt de zaak eerst terug op de UPS en na 10 minuten start automatisch het noodaggegraat........ :-D
Beter save dan sorry.....
Beter save dan sorry.....
image.jpg (64.42 KiB) 6235 keer bekeken
Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: inloggen op kombuispraat

Bericht door gerardk »

@ Ferry,Jan en Theo,
Dank voor deze reacties.
Dat heen en weer gaan tussen Word tekst en Forum zou ik echt eens moeten oefenen.
Ik vind de lange berichten van Theo altijd geweldig verzorgd, meerdere kleuren tekst ,gelardeerd met foto's (zonder .jpg eronder) en dacht: hoe krijgt hij dat voor elkaar zonder iets kwijt te raken.
Ik heb 2 paginas tekst van docx geconverteerd naar jpg omdat het plaatsen van een "foto " minder tijd kost. Of het dan te lezen is op het forum zal moeten blijken als ik het heb ge-upload.
Dank voor het meedenken. Ik weet nu ook dat ik niet de enige ben die wat kwijt is.

Groet
Gerard
l


Plaats reactie