medische keuring klein vaarbewijs 1

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
asprientje

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door asprientje »

ik heb dat gelezen. IK weet 100% zeker dat ik deze aandoening heb. Wat ik mij afvraag is of ik dan meteen wordt afgekeurd of dat de medisch advizeur verder kijkt naar de persoon zelf.

wil51
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 jan 2010 11:56

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door wil51 »

gewoon vragen bij de medisch adviseur of een oogarts die scheepvaart keuringen doet. Die weten meer dan wij op het forum. :wink:
asprientje

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door asprientje »

ja zover kom ik ook wel. Er staat een lijst met artsen die keuringen doen. Ik bellen een keuring kost 140 e euro. Dus dat is weer jammer als het niet mag weg je geld. Vandaar dat ik hoopte hier wat verhalen te vinden. Want zoals het er staat zou ik afgekeurd worden, dat zou ik jammer vinden en ik vraag mij nog steeds af of er weleens uitzonderingen voorkomen.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door Cor Leliard »

wet van Jante
gr Cor
Il parle Il a parle
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door paul »

Ik kan mij niet herrinneren dat ik voor mijn klein vaarbewijs gekeurd ben,niet voor 1 en ook niet voor 2,ik heb wel eens gehoord dat er iets veranderd als je 65 bent,maar dat duurt nog een paar dagen .
Ik zou zeggen bel even naar zo n instelling die de cursus verzorgt.
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
wil51
Berichten: 81
Lid geworden op: 20 jan 2010 11:56

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door wil51 »

paul schreef:Ik kan mij niet herrinneren dat ik voor mijn klein vaarbewijs gekeurd ben,niet voor 1 en ook niet voor 2,ik heb wel eens gehoord dat er iets veranderd als je 65 bent,maar dat duurt nog een paar dagen .
Ik zou zeggen bel even naar zo n instelling die de cursus verzorgt.
gr Paul
Je moet een eigen medische verklaring naar waarheid invullen. Als een vraag met ja wordt beantwoord moet een arts het beoordelen.
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door paul »

ok, op die fiets
Ja dan heb je het dus zelf in de hand,alleen als achteraf blijkt dat je gelogen heb ,dan kan je dus lelijk in de problemen komen bij een schadegeval,dus niet liegen.
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
Gebruikersavatar
Joop de Jager
Berichten: 3175
Lid geworden op: 10 dec 2007 21:03
Contacteer:

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door Joop de Jager »

paul schreef: als je 65 bent,
Voor het klein vaarbewijs word je niet gekeurd.

Pas als je 70 jaar bent moet je gekeurd worden.

Wel moet je een eigen verklarig invullen.

Mvg,
Joop.
asprientje

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door asprientje »

Er heeft een tijdje tussen gezeten, heb eerst wat andere dingen gedaan denk ik.

Kans is gewoon zeer groot dat ik wordt afgekeurd zeg maar 99%. Heb geïnformeerd.
Gewoon erg jammer omdat ze niet kijken naar de persoon zelf maar naar een aandoening die je hebt.
Kijk natuurlijk wil ik niemand ovrevaren wat hier eerder werd geopperd. Het gaat mij ook niet om hard varen, ja natuurlijk zit dat er wel achter.
Ik zal het proberen te schetsen. Af en toe even snel varen dat is wat ik wil, maar dat doe ik dus niet waar het niet veilig kan. ik ben mij bewust van mijn beperking
in die zin levert het niet direct problemen op. Ik wil mijn vaarbewijs halen zodat ik dus rubberbootje met pakeweg 8 pk erachter kan hangen. Dat gaat dus zeker wel sneller als 20 km/u. Echter ik wordt afgekeurd. Kan ik gaan varen zonder dacht ik, maar als je wordt aangehouden ben je het bokje. Ik dacht ik kan wel verzwijgen, krijg ik als het goed is vaarbewijs ben je pas het bokje als je een ongeluk veroorzaakt. Echter hoe groot of klein is die kans.
Zijn hier mensen die dit hebben of ervaring mee hebben?
Wat ik ook nog heb bedacht is het volgende. Ik dacht dat de grens lag bij ca. 6 pk achter een rubberboot en wat ik gelezen heb is dat je met een andere carb dze gemakkelijk naar 8 pk kunt laten voeren zonder dat het uiterlijk een 8 pk is. Dan zal de politie mij niet zo snel aanhouden als ze me zien varen. Dit doen ze dan alleen als ze me TE SNEL zien varen. Echter zal ik hier wel omdenken. Is dit een beetje een realistische gedachte?

Voor later stel ik wil een wat grotere boot die te hard gaat dacht ik laat ik mooi mn vrouw tegen die tijd vaarbewijs halen dat is dan niet echt een probleem. Ik ben echter nu nog vrijgezel en woon nog huis een hele andere situatie.
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: medische keuring klein vaarbewijs 1

Bericht door v+d »

Neem een asprientje,dan gaat de (hoofd)pijn vanzelf over! :wink:
Je mag een boot besturen,maar dan moet er iemand met een vaarbewijs aan boord zijn.
Als jij dan een bakkie haalt is HIJ of ZIJ het haasje en draait voor de gevolgen op(de schipper zeg maar). :oops:
Gewoon niet doen dus :!:


Plaats reactie