Forummeeting 2011

Alle reünies op een rijtje.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Misschien staat iemand op een foto die hij wil hebben.
Niemand is hiertoe verplicht.
Ga je mond effe spoelen.
Joop

Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door rspeur »

Zoals gezegd Joop, ik heb niks gezegd tenzij.
Als ik zie hoeveel vaak mooie foto's er zijn gemaakt die gratis en voor niks zijn binnen te halen, dan heeft de commercie hier niets te zoeken.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Hallo René,

De fotograaf heeft beroepshalve foto's genomen van ons treffen voor een gratis huis aan huis blad. Op mijn uitnodiging met als doel zoveel mogelijk ruchtbaarheid te geven aan dit bijzondere treffen. Als ik daarna moet vaststellen dat een aantal leden het nodig vindt om zich hier negatief over uit laten, of andere niet bijster vriendelijke opmerkingen te maken over de media in het algemeen, vind ik dat niet erg netjes respectievelijk niet op zijn plaats.

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door rspeur »

Staat genoteerd. En niet meer dan dat.
René
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Ach René,

Ik zou zeggen de ene dienst is de andere waard. Hier wordt ook wel eens een boek aangeprezen dat niet gratis is. En nogmaals, misschien wil iemand die op één van deze foto's staat hem wel in zijn plakboek opnemen. Ik in ieder geval niet en word er ook niet wijzer van.

Groetjes Joop
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Ton Pekel »

De fotograaf heeft beroepshalve foto's genomen van ons treffen voor een gratis huis aan huis blad
Zeg verder niks maar een ding lijkt interessant; Werkt die fotograaf dan "gratis" voor het huis aan huis blad of krijgt hij
per foto/artikel betaald...? Zelf ben ik vrijwilliger (voor niks dus) en bij mij zijn foto's dus gratis.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Forummeeting 2011

Bericht door v+d »

Het was toch een gezellige meeting van schippers en zeebonken ? Houden zo!!
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3111
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door rspeur »

Wat overpeinzingen over de naschriften n.a.v. het artikel in de Gooi- en Eemlander, ik hoop dat de kou daarmee uit de lucht is. Hier spreekt geen stuk chagrijn overigens….

Het begin:
Diverse opmerkingen over de dichterlijke vrijheid van de verslaggever. Hard of flauw, daarover kunnen de meningen verschillen. Ik sluit me aan, geef daarnaast een algemeen beeld over mijn ervaringen met vooral eindredacteuren.

Nu:
Presentatie van de foto’s van de fotograaf die namens de Gooi- en Eemlander werkte, de mogelijkheid tot nabestellen wordt aangegeven.
Ik geef daarover mijn mening; in wat minder nette woorden geef ik aan dat, als er sprake is van commerciële bedoelingen, die wat mij betreft niet hoeven te worden gehonoreerd.
Joks voelt zich in de kuif gepikt, hij is immers medeverantwoordelijk voor de aanwezigheid van de schrijvende en fotograferende pers bij de Kombuispraatmeeting.
Ik blijf ook hierna bij mijn mening.

Mijn idee over dit alles:
De krant wordt geattendeerd op de Kombuispraatmeeting.
De krant ziet er kopij in, stuurt een journalist en een fotograaf.
De lezers worden geïnformeerd in beeld en geschrift; de missie is geslaagd, artistieke en commerciële doelen worden bereikt.
Als er vervolgens op het stuk wordt gereageerd, ook al is dat soms wat karikaturaal, mag niet worden vergeten dat ook het beeld van “de zeeman” als een karikatuur kan overkomen. En of dat nu de schuld is van de verslaggever of van de eindredactie is niet belangrijk.
Vervolgens word ik gekapitteld over mijn wellicht wat ongenuanceerde stelling richting fotograaf, maar vergeet niet dat de man al is betaald voor zijn actie. Alles daarna is extra, tenzij hij foto’s belangeloos beschikbaar stelt. En dat betwijfel ik.
Dit is het laatste hierover van mij uit.

René.
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Joop »

Natuurlijk wordt die jongen van net in de dertig hiervoor betaald. Het is zijn beroep en moet nog vele jaren werken voor zijn pensioen. Wij hadden gratis publiciteit voor kombuispraat! Ik voel mij helemaal niet in mijn kuif gepikt. Te zot voor woorden. Ik geef V&D hartstikke gelijk met zijn opmerking over de gezelligheid maar over de nasleep hiervan begin ik toch een beetje vieze smaak in mijn mond te krijgen. Karikatuur van een zeeman? Wie die schoen past trekt hem maar aan. :lol:
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Re: Forummeeting 2011

Bericht door Vaerderij »

(Ex) collega's, iedereen heeft zijn standpunt weer, wèèr kunnen geven.
Doe anderen en mij een plezier en laten we overgaan tot de orde van de dag.
Anne


Plaats reactie