hobby`s

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D Hallo kombuizers en kombuizerinnen.
Jullie hebben nog steeds me eerste hobby tegoed ,toen ik in 74 voor goed de eerste stap aan wal deed. :shock:
aan de wal gekomen in Holland,Rita wou perse niet in Engeland gaan wonen,hebben we een jaar in een flatje gewoond :x ,nou voor mij was dat tien keer niks,na wat ups en downs ,hadden we een huis gekocht in mijn ouwe buurt :x :roll: ,was ook niks voor mij ,maar de rest van het gezin vond het prachtig.2 meiden een jongen.
afijn na veel gepraat werd er besloten dat we toch maar moesten gaan trouwen :roll: dit allen al voor het geval ik de pijp uit zou gaan.
afijn de afspraak gemaakt dat ik allen maar zou trouwen als we op een varend schip zouden gaan wonen.en aan die eis werd voldaan,dus ging ik twee keer het schip in.
de foto`s die ik jullie beloofd had van de Daisy- Kniertje laten nog even op zich wachten,daar waarschijnelijk een van de kinderen het album geleend hebben en vergeten terug te brengen(maar ik zit ze achter hun vodden)trouwen ,dat brengt me even terug naar de realiteit ,ik heb gister voor de tweede maal een achter kleinkind er bij gekregen van mijn oudste kleindochter (het lijken wel konijnen,van wie zouden ze dat nou hebben ,niet van mij dacht ik?!
maar hier nog ff de foto`s waar het om gaat bij mij,een painting uiteraard door "meester Knoeier "

Afbeelding

En deze foto kwam uit de Krant nadat we weer eens in de klins hadden gelegen met bepaalde ambtenaren,maar dat verhaal houden jullie nog te goed,een ding wil ik wel zeggen dat er totaal geen begrip was voor mensen die liever op het water wilden wonen dan in een huis
Dit Klipperaakje 27 mtr lang bijna 5 mtr breed is het mooiste bezit
materialistisch gesproken wat ik ooit gehad heb(buiten vrouw kinderen en aanhang natuurlijk)

Afbeelding
nou tot zover dit ,ik wacht met het foto vervolg tot ik alle foto`s weer in huis heb,dan een korte foto reportage van vracht schip tot varend woonschip{met meetbrief}
Groetjes (met een tikje Heimwee)Bram :D

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram,
Ziet er prachtig uit, de "Daisy- Kniertje".
Daar dromen alle ex-zeelui van, maar jij had het toch mooi voor elkaar.
Ook dat schilderij is grote klasse, je kunt zien dat het niet door een toevallig langskomende schilder gemaakt is, maar door de trotse eigenaar.
All the best
Jos
Leen B

Hobby,s

Bericht door Leen B »

Hallo Bram :) gelukkig hebben jij en Rita ook dit avontuur weer beleeft. :P Je beleef nog eens wat als je met een Camper cq Caravan door Frankrijk toert. :wink: Daar weten Aly en ik alles van, :lol: in Clermon- Herault waren we s,avonds laat een Camping op gereden. Toen we s,ochtends ons onbijtje zaten te nuttigen kwamen er plotseling twee mooie Dames en volgens Aly twee mooie Heren :lol: :lol: In hun nakie langs onze voortent geschuifeld, :o stonden we op een nudisten Camping. :!: Binnen het uur waren we weer vertrokken ondanks mijn protesten nog even te blijven. :evil: Als ik jou zo voor je Campertje zie zitten zit je buikje ook al aardig vol. :lol: Maar ja hoe kan het ook ander met al die lekkere Franse recepten, en allerlij heerlijke soorten drank. :D Als Ikke Jan je zo met je blote buik voor je Campertje ziet zitten. :oops: zal hij wel zeggen respekt voor zich zelve is deze zondaar vreemd! Maar ik heb van je Hobby verhaal genoten. :lol: Leen :P :P
Bram

Hobby`s

Bericht door Bram »

:D Hallo Amigo`s
Eergisteren toen we een droge dag hadden hier in de Kaastad,kreeg ik wat inspiratie,en tegelijk even mijn rechterarm proberen,sinds Katwijk toch nog vrij veel last gehad,vooral erg veel spierpijn,maar dat is voor het grootste gedeelte over,nog even een kladderwerkje op het Campertje gekladderd,met de bedoeling dat er nog wat meer bijkomt,als het ooit weer eens uitscheid met regenen.

Afbeelding

Afbeelding

zo dat was het weer even van Meester Knoeier.
Nog even een antwoord op Jos zijn reactie,als je denkt dat je je droom kan laten uitkomen,en je bent bereidt om uren te maken en keihard te werken,en dan 5 jaar vechten tegen ambtenarij,dan word je droom een nachtmerrie waar je als ouder met 3 kinderen op een gegeven ogenblik de knuppel in het hoenderhok gooit,om dat je anders je gezin te kort moet doen.
een bittere ex varend woonschip bewoner.
Groetjes Bram
Bram

Hobbie`s

Bericht door Bram »

:D Heb net weer een nieuwe hobby ontdekt,het verkopen van overtollige spulletjes ,maar in wekelijkheid om wat schilderijen te verkopen,het begint tamelijk vol te lopen bij me.dus als er liefhebbers zijn???????
dit is mijn winkeltje
http://shop.kapaza.nl/brammies-shop/.

ik heb het hier maar gezet Jos,anders moet ik een nieuwe topic aanmaken voor een zinnetje.
Groetjes Bram :D :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Bram,
Prima hoor,
Over tien jaar moeten ze er heel wat meer voor betalen.
"Ik heb thuis een een originele "Bram Minneboo" aan de muur hangen".
Geen enkele verzekeringsmaatschappij durft het aan om die te verzekeren.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn hobby is telefoonkaarten verzamelen.
Als iemand nog gebruikte kaarten heeft liggen.
liefst met een maritiem onderwerp, hou ik me aanbevolen.
Ik heb veel kaarten om eventueel te ruilen.
Gr. Arie.
Bram

Hobbie`s

Bericht door Bram »

:D Hallo kombuizers en kombuizerinnen
Niemand schijnt mijn fotoalbum van de Daisy-Kniertje te hebben geleend ,dus heb ik maar de enige die er nog over waren maar van Rita geleend om ze kopiëren,en maar een verhaaltje erbij,ik hoop maar dat jullie je kunnen vermaken met sommige stukjes{geen illustraties,hoef toch alles maar zwart in te kleuren.Lijkt wel wat op ikke Jan.nietwaar?Leen
Dit was dus de mooiste Hobby die ik ook met het allermeeste plezier heb gedaan er zijn er meerdere geweest, zoals Judo,Jiu-jitsu{ouwe stijl}Gitaar spelen,motorrijden,powerliften en nog wat hele korte maar daar heb ik het nog wel eens over.
Eten en Drinken is geen Hobby ,maar en levensstijl.!!!!!ook heerlijk natuurlijk.
Foto1:
Afbeelding

Zo zag de Daisy Kniertje er uit op onze trouwdag 11 augustus 1977,ik was al een
week of drie onderdeks bezig geweest om de indeling in te timmeren

zoals jullie zien lag er nog een puist werk voor de boeg. en aan dek natuurlijk
Foto 2
Afbeelding

Hier gingen we dus twee maal op een dag het schip in
Foto 3
De stuurhut
Afbeelding
Het sturen ging nog met een ketting overbrenging,als er wat vaart in zat
was het goed sturen alleen met manoeuvreren ging het wat zwaar,maar daar kreeg ik mooie popey
armen van.
we waren uitgerust met een drie cylinder 90 pk Maybach,zoveel ellende als ik voorheen heb gehad met de Maybach OM 606,zo gaaf liep dit torretje.starten lopen een maal oliverwisseld toen we net aan boord woonde en voor de eerste keer weg gingen.
verder had ik nog een Listertje met een 38 Amp/uur laadverm. 24 V.Gelijkstr. later zelf nog een Petter
ook een 1 pitter ingebouwd ook met 38 A/h .
In het vooronder een Peugot diesel ingebouwd uit een 404 ,een plaat gedraaid op de maat van de koppelingsplaat prise as er ingelast door en door met een koppeling op de generator {ook weer voor weinig versierd}aangesloten .
{Gegevens Generator 220/380V.3fase A gesynchroniseerde generator,met een shunt regeling van 48Volt = op het veld. {ben ik een weekje of twee mee zoet geweest tussen de ploegendienst door }Maar het wierp zijn vruchten af Rita hoefde niet meer naar de wasserette ,ze kon nu de was aan boord doen met de wasmachine.
en ik kon me las apparaat gebruiken en me Zaag machine...
affijn de winter was er aan het aankomen,en we hadden een grote Salamander {kolenkachel voor de jeugdige lezers}net zoals we op de lagere school hadden vroeger ,om het salonnetje en de slaap gelegen heden {nog niet af getimmerd}warm te houden ,en dat lukte prima.de kinderen sliepen in de roef tot dat hun hutjes klaar waren en hadden ook een eigen verwarming .Net voor de Kerst kregen we nog een Bakkie.
Ik had ochtenddienst dus om 04.45 uur uit me koffer ,brilletje op en zag nog geen moer,,maar wel een hoop stank,was Gvd...e op de een of andere manier een vogel in de pijp gekomen,en er nooit meer uit kunnen natuurlijk. {Paddestoelhoedje } had je moeten zien,me poole maat Kees was tevens mijn opzichter toen ,schoot zo in de lach dat hij me zag helemaal zwart en verwaarloosd , en het werd dus snipperen,en deze gek een echte gek halen zo`n draaiend geval,de hele dag bezig geweest met Rita om de boel schoon te krijgen.
[eerst de kinderen ons lekker uit laten lachen,en die naar school}
affijn ik was die kachel zat,maar we konden niet in de kou zitten,dus ik `middags naar een goede ex collega van me die in de C.V bissenis zat waar ik in me verlof vroeger ook kluste om dat ik meer dorst had als geld,en er altijd wel een troela was, die wat in me zag {poen},dus koste het dubbel.
Na een leuke deal te hebben gemaakt nieuwe ketel 8 radiatoren (ruim voldoende uitgerekend}pijpin knelkoppelingen enz enz. werd het spul de volgende dag al aan boord gebracht en ik begon gelijk met inbouwen van de radiatoren ,plaatsje voor de ketel en toen moest ik de nachtdienst weer in.{kon niet snipperen}tweede nachtdienst kom ik om half zeven a/boord gooi de deurtjes open en ik hoor geen geblaf van onze honden,komen wel wat suf op me af strompelen ,honden aan dek en naar het veldje gebracht ,generator gestart en toen terug hoor ik een hoop herrie en gerochel uit onze slaaphut komen,zit Rita half suf raar tegen me te lullen nog niks in de gaten,wat heb gezopen of heb je wat geslikt ofzo was mijn vraag met luide stem,opdat moment drong het pas tot me door "die K.tkachel " ik kijken , was de vlinderklep achter door de wind dichtgeslagen ,dus je raadt het al koolmonoxide vergiftiging Rita aan dek gezet met dekens om haar heen om bij te komen . terug naar onderdeks kachel opgepakt met handdoeken om me armen en het hele zooitje naar boven gebracht en het kanaal in gelazerd..
Mazzel dat de kinderen achterin de roef sliepen dus nog een geluk bij een ongeluk.even een paar daagje keihard doorgewerkt met zware griep tja wat moet je in zo`n geval ,niet kunnen snipperen
na het plaatsen en monteren was ik weer beter en iedereen weer blij want nu was het echt warm aan boord.
helaas zijnalle foto`s van het bovenstaande verhaal in het zoekgeraakte album ik hoop dat jullie in ieder geval een idee hebben gegeven hoe het is in het begin als je permanent op het water wil bivakeren.{dit was dus 30 jaar terug toen geluk nog heel gewoon was,zelfs met een Salamander.
Foto4
Afbeelding

Zo zag het er uit na de Kerst alles klaar in de kajuit

Hier Rita nog even in haar kombuis
Afbeelding
onze hondjes

Afbeelding


Duitsche herder Nouska :Bram
Kleine bastaard poedel:Rita
Zwarte bastaard Keeshond :Kinderen
Moet ff stoppen en ga nu eten


Foto 5

Afbeelding

Groetjes Bram
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prachtige reportage Bram!
All the best
Jos
Adrie

Re: Hobbie`s

Bericht door Adrie »

Bram schreef::D
Dit was dus de mooiste Hobby die ik ook met het allermeeste plezier heb gedaan er zijn er meerdere geweest, zoals Judo,Jiu-jitsu{ouwe stijl}Gitaar spelen,motorrijden,powerliften en nog wat hele korte maar daar heb ik het nog wel eens over.
Eten en Drinken is geen Hobby ,maar en levensstijl.!!!!!ook heerlijk natuurlijk.


Groetjes Bram
Hoi Bram ,
Toch niet allemaal tegelijk he?
Gr. Adrie


Plaats reactie