Olympische Spelen Vroeger (en Nu)

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Jos Komen (R.I.P)

Olympische Spelen Vroeger (en Nu)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nu de chef zo lekker bezig is met het actuele nieuws, moet ik natuurlijk weer aan vroeger denken.
Je hoorde op de radio wat namen en zag ze soms ergens bij een vriendje die thuis een zwart-wit tv'tje hadden.
Tienkamper was Eef kamerbeek, die het ooit gepresteerd heeft om bij de eerste tien van de wereld te eindigen.
Paardensport dat was Ritmeester Gruppelaar in zijn Cavalerie uniform en commentator was sinds mensenheugenis die neus-keel en oorarts, Hans Eysvogel uit Haarlem, waar ik iedere vier jaar kwam voor mijn oogpapieren, of waren het oorpapieren?
Jan Cottaar had overal verstand van.
De periode Han Hollander heb ik niet echt bewust meegemaakt.
All the best
Jos

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy JOS,
Yep, ik was lekker bezig, ook herinner mij de door jouw genoemde reporters,zelfs Han Hollander nog, want toen zaten aan de radio gekluisterd, die met draadomroep, draaiknoppie aan de muur, met 4 kanalen,en met binnenschijf om hem harder te zetten.[en het gezongen commentaar in rijm, in de rust bij een voetbalinterland]Hans Eysvogel is samen met Peter Knegjes de verslaggever geweest voor de draf/rensport cq. paardensport, en inderdaad Jan Cottaar was in die dagen DE verslaggever,maar de man die in die dagen het meest op mij indruk gemaakt heeft was de legendarische EMIL ZATOPEK,ook toen was de Olympische sport mooi om te volgen, bij de Blue Band[?] kon je plaatjes verzamelen van de deelnemers, en zie nu nog voor mij een enthousiaste jonge Prinses Beatrix op de tribune bij de paardensport, want dat plaatje zat er ook bij.
Afbeelding
groetjes ruud :wink:
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Sigarenbandjes sparen.
Zo kom ik toch weer op Ritmeester Gruppelaar terug, want de sigarenbandjes van Ritmeester waren heel mooi.
En de naam Gruppelaar die vergeet je toch ook nooit?
Peter Knegjes, die was ik even vergeten.
All the best
Jos
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Jos,
Nee sigarenbandjes heb ik ook héél véél gehad, vooral die mooie grote uit de grote sigarendozen/kisten, en die ritmeester was toen al een legende, de sigarenbandjes verzamelde ik op de draf/renbaan Hilversum en Mereveld-Utrecht, en Peter Knegtjes was een huisvriend, dus die mocht ik niet vergeten. :wink:
groetjes ruud
Gebruikersavatar
andries
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 22:13
Locatie: Duitsland/Egmond aan Zee

andries

Bericht door andries »

in hilversum heb ik vroeger als klein jochie nog aan bokken races meegedaan.

daarna waren de dames uit hilversum altijd met jan stender als trainer in de top van europa.
s'morgens vroeg trainen in het zwembad kapelstraat, daarnaa krentebollen eten en naar school. yeahh it'sa long time...
mvrgr
andries
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy
Ja Andries ik ken dat, ook ik kwam uit Hilversum, Mary,Ada & Gretta Kok,Atie Voorbij,Lenie de Nijs,en nog zoveel andere,en de kapelstraat was toen het zwembad waar het gebeurde, en de looptraining achter het Sportpark.Ik meen zelfs dat ze ook nog in een zaaltje bij de Karseboom[boven de biljartzaal] hebben getraind, van de bokkenrace kan ik mij vaag wat herinneren,maar dat zal waarschijnlijk te maken hebben, dat ik niet van"over het spoor"kwam.
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Re: Olympische Spelen Vroeger

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Jos Komen schreef:Nu de chef zo lekker bezig is met het actuele nieuws, moet ik natuurlijk weer aan vroeger denken.
Je hoorde op de radio wat namen en zag ze soms ergens bij een vriendje die thuis een zwart-wit tv'tje hadden.
Tienkamper was Eef kamerbeek, die het ooit gepresteerd heeft om bij de eerste tien van de wereld te eindigen.
Paardensport dat was Ritmeester Gruppelaar in zijn Cavalerie uniform en commentator was sinds mensenheugenis die neus-keel en oorarts, Hans Eysvogel uit Haarlem, waar ik iedere vier jaar kwam voor mijn oogpapieren, of waren het oorpapieren?
Jan Cottaar had overal verstand van.
De periode Han Hollander heb ik niet echt bewust meegemaakt.
All the best
Jos
Ahoy Jos

Als je alles nog eens terug wilt zien[foto's & video] vanaf 1896; dan is er hier een mooie link naar het Olympisch Museum:
http://www.olympic.org/uk/games/index_uk.asp
groetjes ruud
PS. Dit verzamelplaatje staat mij nog goed voor de geest[Helsinki]Afbeelding
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Ja die plaatjes kan ik mij ook nog goed herrinneren. Kreeg je geloof ik op punten van de Blu Band margarine. In die tijd was Pakistan het grote Hockey land. Zaten ook hele mooie hockey plaatjes bij met spelers die iets op hun hoofd hadden, een soort strikje.
En van Fanny Blankerskoen die viel toen uit. Weg alle hoop op goud. Ja toen hoopte we ook op goud maar kregen niets.
gr arij
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Arij,
Ja dat klopt, die waren van de Blue Band, had ooit het album compleet :!: Maar waar dat gebleven is :?: 't Was een mooi boek, met mooie plaatjes, het zou nu een collectors item zijn, maar ja zoals met zoveel dingen, ze raken allemaal op d'n duur kwijt.Zo had je ook in de 50er jaren hele mooie albums van, ik meen van Nelle,of Douwe Egberts over Nederlandsch-Indië, ook gehad,ook pleite :wink:
groetjes ruud
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Ja ik had ook ooit zo'n album, ook kwijt geraakt. Hoewel kwijt geraakt op een gegeven moment verdwijnt het gewoon in de vuilnis emmer.
'Zo van ruim je boel op, en wat moet je met die rommel'.
Ik heb nu nog twee albums
1) van de beschuit van Hooymeijer & zonen. Daar had ik er 2 van. 1 ooit weg gegeven. 1heb ik er nog "Oceaanreuzen".
2) van de Rizla vloeitjes. Over "Vissen".

gr arij


Plaats reactie