Even voorstellen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
SjoisW

Voorstellen

Bericht door SjoisW »

Goedemorgen allen,

als nieuw lid van dit forum zal ik me even netjes voorstellen.

Ik ben Joyce, 31 jaar en ik heb een relatie met een zeeman. Bij een zeeman krijg je er meteen een hele nieuwe wereld
bij en gelukkig vind ik die wereld heel interessant. Tegenwoordig begrijp ik ook bijna alles wat hij vertelt :lol:.

Af en toe zat ik al te neuzen op dit forum, dus ik heb mezelf ook maar gewoon aangemeld.
Zijn er nog andere dames hier?

Gebruikersavatar
pe7eb
Berichten: 201
Lid geworden op: 14 jan 2008 21:10
Locatie: Alkmaar

Re: Even voorstellen

Bericht door pe7eb »

Hallo dames en heren,

Mijn naam is Eric Boot (what's in a name :wink: ), en ik ben voor Joop Schreurs wat speurwerk aan het doen omdat Joop graag een model wil bouwen van een van de KHL "land" schepen uit de jaren '50.
Zo heb ik me voorgesteld in dit http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... 0&start=80, draadje, en nadat ik Joop verder op weg had geholpen met foto's en links ben hier een beetje blijven lezen, zonder veel te posten.
Ik heb al sinds ik me kan herinneren een affiniteit met alles wat vaart, maar ben toch altijd een landrot gebleven :mrgreen:
Wat me ook al jaren interesseert is radio, eerst als luisteramateur en nu alweer jaren als geregistreerd zendamateur, op andere fora gebruik ik ook mijn roepletters als gebruikersnaam en ik heb Jos verzocht om ook hier mijn naam te wijzigen van "Eric B" in "pe7eb".
Bij het lezen van sommige van de (sterke) verhalen hier, komen bij mij weer de herinneringen terug aan de uren die ik vroeger aan de ontvangers op 500 en 2182 kHz zat gekluisterd bij zwaar weer.
Voor de oud Sparksen die dat nog niet wisten, sinds 1 jan. jl. hebben de Nederlandse radioamateurs toestemming voor het gebruik van 501-505 kHz, met zoals het hoort alleen gebruik van morse telegrafie.
Ik hoop hier nog lang met enige regelmaat terug te keren om weer wat van het zeemansleven op te snuiven.

Eric
73 es gud dx de pe7eb eric k
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Even voorstellen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Albert...je vergeet de''wilskrachtige kin'',die je te verbergen hebt :wink:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Even voorstellen

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Mart schreef:Albert...je vergeet de''wilskrachtige kin'',die je te verbergen hebt[
Ik denk: waar slaat dat nou toch op?
Blijkt het een antwoord te zijn op een bericht van Albert van 5 jaar geleden... :-D
tonsr

Re: Even voorstellen

Bericht door tonsr »

halo ,ook ik zal mij even voorstellen ,mijn naam is tonsr,,sr voor senior,,ik ben gaan varen,,want er was geen land met mij te bezeilen,schopte tegen alles wat maar autoriteit was en bleef er voor dat rotterdamse straatschoffie niet zo veel over jij gaat varen werdt er gezegt dan ben je van de straat af,en daar ging ik as ketebinkie. op mijn 14 tiende jaar in 1966 eerste reis op de simonskerk van de vns
in het kielzog van mijn oudste broer ,,pleun,, wie ook is begonnen bij de vns hij in de vetput en ik aan dek,later de haven in gegaan bij muller thompson en na een val van ruim 12 meter wederom ander werk gaan doenin een controlerende functie .ben in het bezit
van een oldtimer zeilboot welke bouwjaar ongeveer 1965-1970 moet zijn een stalen
zeewaardig schepie,en waarschijnlijk een een eenling, wat wij geheel gerestaureerd hebben.
na beroving gevolgd met
zwaar blijvend letsel van haar vorige eigenaar heeft ze ruim 7 jaren zonder onderhoud
gelegen,nu echter is ze weer in haar oude staat en wordt er weer mee gevaren.
zo dat is in grote lijnen wie ik ben.
vgr tonsr.
Kees.Hond

Re: Even voorstellen

Bericht door Kees.Hond »

Dat bedoel ik..

Sorry maar ik had niet door dat t al door de molen ging, ben te oud voor die rotsooi.. :?

Kees dus, nog lang niet gepensioneerd..dus: Still going strong.

Bedankt voor t geduld.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Welkom op Kombuispraat Kees, maar wat bedoel je nu precies? :wink:
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Even voorstellen: Slaerhoff

Bericht door Vaerderij »

Jos Komen schreef:Welkom op Kombuispraat Kees, maar wat bedoel je nu precies? :wink:
Dat hij de reïncarnatie van Jan Jacob Slauerhoff is natuurlijk.
Anne
ROADHOGG

Re: Even voorstellen

Bericht door ROADHOGG »

zal mijn eigen ook ff voorstellen.................
ik ben roadhogg of te wel Gradje (43 jr.) en volg dit forum al sinds een tijdje, jullie hebben een mooi levendig forum trouwens ! !
ik ben berger van beroep (niet op het water maar op de weg) maar mijn hart ligt al jaren bij de sleepvaart en wat daarbij hoort, te ver over de houdbaarheidsdatum om nog van richting te kunnen veranderen :( maar ik hoop dat ik zo af en toe ook hier een commentaartje of vraag mag loslaten.
trefwoorden zijn : prettig gestoord en vrije jongen
Jos Komen (R.I.P)

Re: Even voorstellen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Welkom Gradje,
ik ben berger van beroep (niet op het water maar op de weg)
Zitten we in ieder geval goed als Kombuizenaar met pech onderweg. :)


Plaats reactie