E-boeken of e-books of digitale boeken.

Alles over boeken, schrijven, uitgevers etc.
Gebruikersavatar
dita
Berichten: 2239
Lid geworden op: 08 dec 2009 18:19
Locatie: Hamina
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door dita »

Ja Theo dat zijn nadenkertjes dat van Ben Ali Libi. Mooi.
gr.
Martin
Keep going
Martin


"Ver van huis en ongeschoren"

http://issuu.com/martinhendriks/docs

Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ook IK zit daar even voor stil...een nadenkertje
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door gerard tenerife »

Hier word je even stil van, heel mooi
Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
pim_86

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door pim_86 »

Hallo allemaal,

E-boeken zijn na de tabet en e reader de beste uitvinding voor iemand op zee.
Zeker in ons 12 uur op 2 uur af schema zeul ik me niet helemaal een hernia met de boeken van Clive cussler, Baantjer en vele anderen.
op een memory kaartje van 1 GB zo eentje uit je digitale camera kun je al genoeg boeken kwijt om de 6 weken weer door te komen !
Maar ook op vakantie is het een ideaal iets.
nou moet ik zeggen dat een tablet mijn voorkeur heeft boven de e reader omdat je met een tablet nog meer kunt.
Maar goed voor een e reader zou ik absoluut een Sony kopen. qua beeld kwaliteit / leesbaarheid houd geen ander merk de sony bij. En als tablet heb ik een ASUS omdat hier heel makkelijk een toetsenbord met eigen extra accu aan kan wat het tot een halve laptop maakt. En voor Theo Horsten & Gerard Nijmeijer zijn jullie boeken al als e book beschikbaar ?

MVG, Pim
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Een reader zou je alleen nog kopen vanwege de prijs, maar voor het overige vind ik de iPad de mooiste uitvinding sinds de eerste pc op de markt kwam. Ik gebruik hem zeer intensief en dan vooral om te lezen. Boeken, maar vooral ook kranten en tijdschriften. Waarom dure abonnementen nemen als je losse nummers kunt kopen? En nu ik dat zo schrijf, moet ik onweerstaanbaar denken aan het antwoord dat soms gegeven wordt op de vraag waarom iemand niet getrouwd is: Waarom een hele koe gekocht, als je prima vlees per pond kunt kopen? :oops:
Maar dit geheel terzijde. :?

Maar je schrijft, Pim: op een memory kaartje van 1 GB zo eentje uit je digitale camera kun je al genoeg boeken kwijt om de 6 weken weer door te komen !
Op 1Gb kun je voor járen boeken kwijt. Tekst neemt bijna geen ruimte in beslag. Een boek van ruim 500 pagina's heeft maar net 1Mb nodig.

Nee, mijn boeken zijn (nog) niet als e-book beschikbaar, maar mogelijk komt dat nog. Mijn volgende verhalenbundel - waar ik inmiddels weer mee verder ga en die écht gereed komt - wil ik behalve in druk ook direct als e-book uitgebracht zien. Als ik het in eigen beheer doe, gaat dat heel zeker door, maar als De Alk hem gaat uitgeven, zal ik er toch sterk op aandringen om hem ook in een digitale versie uit te brengen.

Het merkwaardige is, dat ik nog steeds een hekel heb aan boeken of kranten vanaf een gewoon scherm te moeten lezen, maar op de iPad is dat heel anders. Daar ben ik juist weer meer door aan het lezen gegaan. Ik voorspel dat de e-boeken een zeer grote vlucht gaan nemen en dat dit veel sneller zal gaan dan velen nu denken. Het argument was steeds - óók van mij - dat er toch niets boven een papieren boek gaat, om dat in je handen te hebben, in je boekenkast te zetten en telkens weer eens te pakken en door te bladeren. Dat geldt nog steeds en dat zal altijd blijven gelden voor oude boeken. Er gaat niets boven de geur van een echt oud boek.
Ik kan intens genieten van een heel oud boek dat al een heel leven achter zich heeft en als er dan ook nog een naam van een vorige eigenaar in staat, probeer ik te achterhalen wie dat was, wat soms verrassende resultaten oplevert. Dat bleek maar weer eens uit het exemplaar van The Cruise of the "Cachalot" van Frank T. Bullen uit 1902 dat ik vorig jaar rond deze tijd kocht en waar ik HIER het een en ander over schreef en dat helemaal in dit topic over e-boeken past.
Kijk, dat soort dingen kun je dus verder vergeten als het digitale boek werkelijk de overhand gaat krijgen. Maar daar staat dan weer tegenover dat "echte" boeken steeds waardevoller zullen worden. En dus moeten ze naast elkaar blijven bestaan; boeken gedrukt in kleine oplagen en wijd verbreid als e-book.

Op dit moment ben ik de vertalingen aan het vergelijken die er in de loop der jaren van een wereldberoemd maritiem werk zijn verschenen. Ik kom daar binnenkort op terug, maar dat is nogal wat werk, als ik dat goed wil doen en dat wil ik. Nu was er een vertaling van dat boek die ik nog niet had, maar wel graag wilde hebben. Kleine moeite om die op Boekwinkeltjes te bestellen waar hij in ruime voorraad te koop is. Maar dan moet ik wachten en daar had ik geen zin in en dus heb ik hem als e-book gedownload. Dat is voor mijn doel net zo goed en minstens zo handig. Ik kom toch al ruimte te kort voor al mijn boeken en op de iPad leest het net zo lekker.
Maar daarnaast heb ik dan wel het originele boek in een mooi blauw bandje met gouden opdruk, uitgegeven in 1939. Dat zou ik niet graag willen missen.

Ik heb geen ervaring met andere readers en ook niet met andere tablets dan de iPad, maar ik vind het een pracht en één ding staat nu al vast: mijn volgende pc wordt wél een Mac. :-D
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2133
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door Brazuca »

Op het Griekenland topic kwam Mark Twain al even ter sprake, nu is deze schrijver vooral bekend door zijn romans 'De Lotgevallen van Tom Sawyer' en 'De Lotgevallen van Huckleberry Finn', maar hij heeft ook een aardig geïllustreerd werk geschreven 'Life on the Mississippi', wat hier als e-book is te vinden.
De originele versie echter, is rijk geïllustreerd en spreekt m.i. meer aan voor de lezers op kombuispraat vanwege de fraaie illustraties.

In het eerste deel van het boek beschrijft hij zijn ervaringen als rivierloods, in het tweede gedeelte schrijft hij over een reis die hij later maakte over de Mississippi en hoe hij de vooruitgang ervaart.

Afbeelding
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Maar bovendien ben ik een fan van Bram Moszkowicz
Jammer alleen dat, althans zo lijkt het nu, de goede man een Griekse inslag heeft en dus ook de pest heeft aan belasting betalen...... :wink:

Ferry
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Sinds kort heb ik een NAS (Network Attached Storage). Een klein kastje met 2 harde schijven van elk 2 Tb die gespiegeld zijn geschakeld volgens Raid 1. De tweede schijf is een volledige back-up van de eerste. Gaat er een schijf stuk dan is er altijd nog een tweede schijf met alle informatie. Als eerste heb ik met het back-up programma True Image volledige back-ups van de twee harde schijven in mijn PC gemaakt. Dit zijn 'images' dwz het betreft exacte kopieën van de harde schijven. Komt er een crash dan kan ik door in True Image op een Recovery knop te drukken simpel een nieuwe schijf voorzien van de originele inhoud. Het moet dan weer gewoon werken alsof er niets gebeurd is. Het alternatief is om alles opnieuw te moeten installeren en daar moet ik even niet aan denken.... Ik was het al lang van plan maar nu is het dus zover. De NAS laat ik 24/7 aanstaan. Dankzij een geïntegreerde Marvell 1,2GHz CPU en 256MB DDRII RAM is het energieverbruik van de TS-212 Turbo NAS tijdens gebruik slechts 12W, wat veel en veel lager is dan dat van een PC.

Op de NAS heb ik ook een aantal mappen met E-books gezet voor test. Deze zijn te downloaden door bovenin de balk in te vullen: ftp://82.161.36.11
Er verschijnt dan een log-in formulier:
Username: kombuispraat
Password: noodsein

Er verschijnt dan een map 'Public' waarop doorgeklikt kan worden naar twee mappen 'E-books' en 'SubMarines'. Door weer hierop te klikken verschijnen er mappen van boeken. Daarin staat een of meerdere files. De file waar het om gaat is een .pdf, .lrf e.d. Erboven staat te lezen: Klik op Pagina enz. Lees voor 'Pagina' echter 'Beeld' bovenin de balk. Met de Windows Verkenner is het bestand dan op de PC op te slaan.

Voor een keer leuk maar omslachtig ook al omdat het log-in formulier om de haverklap verschijnt. Handiger en vele malen sneller is het dan ook om een gratis ftp download programma te installeren zoals FileZilla

Op de knop 'Download Now' te drukken wordt de file Filezilla_3.5.3_win32-setup.exe op de PC gezet. Deze openen en het installatieproces begint. Dat duurt maar heel kort Vervolgens het programma starten.

Invullen bovenin de balk:

Host: 82.161.36.11 Gebruikersnaam: Kombuispraat Wachtwoord: noodsein en vervolgens op 'Snelverbinden' klikken. Let op: Wel de hoofdletter K in Kombuispraat gebruiken!

Als het goed is ben je nu verbonden en staat er rechts onder 'Bestandsnaam' de map 'Public'. Klik hierop en er verschijnen twee onderliggende mappen 'E-books' en 'Submarines' Doorklikken op bv Submarines en de diverse boeken worden zichtbaar. Het zijn niet allemaal e-books maar ook .pdf files.

Eerst nog links onder 'Lokale site' op een download-map klikken om deze te openen. Zelf heb ik een map 'FileZilla' hiervoor aangemaakt. Vervolgens op de map van een boek onder de 'Bestandsnaam' rechtsklikken en 'Downloaden' aanklikken. De vordering van de download is onder in het beeld te volgen. Er kan ook een aantal mappen tegelijk worden aangeklikt. Hiervoor een map aanklikken tot deze blauw ziet, vervolgens 'Shift' indrukken en een map verder naar onderen of alles aanklikken. Dit deel wordt dan blauw gekleurd. Vervolgens weer rechtsklikken en 'Downloaden' aanklikken. Door op Control te drukken en mappen aan te klikken kunnen deze ook willekeurig gekozen worden.

Ferry
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door jdbvos »

Wow Ferry ! heel erg bedankt !
Ik moet eea nog wel ff uitzoeken: waarschijnlijk met een liter Vodka is mijn Russisch goed genoeg om sommige files te snappen :mrgreen: maar ik vind het machtig interessant !
Nogmaals: bedankt !
Oost, west...ook best
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: E-boeken of e-books of digitale boeken.

Bericht door ferryvaneeuwen »

Не упомянуть его! (Don't mention it!) Ja, het is van alles wat, rijp en groen. Succes ermee.

до свидания

Ferry


Plaats reactie