De moppenhoek

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 798
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door kokkemaat »

De broek!

Nadat een pas getrouwd bruidspaar de bruidssuite van het hotel heeft betreden,
doet de bruidegom zijn broek uit en geeft die aan zijn kersverse bruidje met de woorden
'Trek deze broek van mij eens aan'.
Met een ietwat verbaasd gezicht doet ze wat hij zegt en merkt even later op:
'Zie je nou wel, die broek past mij toch niet!!!'
De bruidegom ziet dat tafereel geamuseerd aan en zegt dan heel doordringend: 'Heel goed, onthoud dus dat
IK de broek draag en niet jij.'
Even later geeft het bruidje haar slipje aan haar bruidegom en zegt:
'Dan wil ik nu graag, dat jij ook even mijn slipje past'.
Hij gaat argeloos op haar verzoek in.
Het komt echter niet verder dan zijn rechter bovenbeen en moet dan wel opmerken:
'Ik kom helemaal niet in je slipje.'
'Juist.', zegt het bruidje , 'en als jouw houding niet verandert,
Dan blijft dat ook zo!'
:?
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.

Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
gerard tenerife
Berichten: 6491
Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door gerard tenerife »

Afbeelding

mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door hrobbers »

Een man komt aan een balie
waarbij de beambte vraagt:
"Uw naam a.u.b."
"Pepepeter dedede Wiwiwilde."
"Oh, u bent stotteraar?"
De man: "Nee, maar mijn vader wel.
En die kerel bij de aangifte
van mijn geboorte was een klootzak!"
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door Bob R.I.P. »

Een oudere man ligt op sterven. De hele familie is bij elkaar geroepn.
"Moeten we er niet een priester bijhalen?" vraagt er iemand.
Waarop een ander zegt: "Opa heeft nu geen behoefte meer aan sex".

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Geep
Berichten: 865
Lid geworden op: 07 apr 2012 18:49

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door Geep »

S.0.S.
Najaar 1947, voorjaar 1948, waren er op de Noordzee langs de Nederlandse kust, diverse schepen die in moeilijkheden kwamen wegens het slechte weer of andere mankementen.
Het gevolg was dat sleepboten van Doeksen, Wijsmuller en Smit, soms dagen lang, stand by en assistentie moesten verlenen.
Mijn vader werkte als bootsman ook op zo'n sleepboot, met veel inspanning, hulp van de kustreddingsboten, kon veel averij en leed voorkomen worden.
Na al die dagen van inspanning, kwam mijn vader thuis, TV was nog niet algemeen.
Nieuws stond in de krant, via de radio, of elke week Polygoon - journaal nieuwsfilms in de "Cineac", die soms ook wel in andere bioscopen vertoond werden.
Een van de reddings acties waar de sleepboot van mijn vader bij betrokken was, was grotendeels opgenomen, in veiligheid brengen op zee, het binnenlopen in de bergingshaven, de medische hulp van de geredde schepelingen aan de wal, het was, vertelde mijn vader, door de filmmensen uitvoerig op film gezet.
Hij wou het heel graag in een bioscoop bekijken, ik werd op pad naar de Cineac gestuurd, wij woonden er vlakbij, of die nieuwsfilm daar draaide. Ik was twaalf jaar, en nogal lang voor mijn leeftijd.
Aan de overkant van de Cineac, in de Reguliersbreestraat, staat het Tuschinski theater, daar werd een film vertoond, waar ik veel meer belangstelling voor had.
Er speelde een film over het leven van Julius Ceasar, of Cleopatra, de titel weet ik niet meer, wat ik nog wel heel goed weet, dat er in de vitrines foto's hingen van vrij spaarzaam geklede haremdames.
Onbereikbaar. Onverbiddelijk, toegang boven de 14 jr!!

Hoi, ik zag een kans, ik vroeg aan de portier of er een voorprogramma was, dat bevestigde hij, ik op weg naar huis, en bedacht als mijn vader de kaartjes koopt, dan kan ik misschien meeslippen.
Het lukte. In het Tuschinski theater was de traditie, eerst wat korte films, dan wat variété op het toneel, gevolgd door de hoofdfilm.
Door de grote lengte van de hoofdfilm werden er nu geen korte films vertoond, maar de portier had het wel goed, er was een voorprogramma, variété, ik sprak de (verbloemde) waarheid.
Na de voorstelling op het toneel, sloot het gordijn, het licht in de zaal ging aan, even tijd voor ijs en snoepverkoop, de zaal was goed gevuld met publiek, misschien wilden ze ook wel de haremdames zien.
Toen gebeurde het, mijn vader liet me daar toch een s..............,laten we het netjes zeggen; "Een donderslag in een volle bioscoop".
Mijn vader keek onverstoorbaar voor zich uit, hij kijkt dan eens rustig om zich heen, en zegt heel droog; "Kijk eens aan. Ga je eens 'n gezellig avondje uit, kunnen ze nog niet eens gnappies hun fatsoen houden!"
Om ons heen zaten verschillende mensen, met hun neus wat dicht geknepen elkaar scheef en wat wantrouwig aan te kijken. Mijn vader bestede zijn aandacht aan z’n ijsje, keek onverstoord naar voren, mijn moeder liep rood aan van ingehouden lachbui. Ik schaamde me rot, na afloop rende ik snel het steegje in tussen Gamba en de Cineac, naar huis. Die S.O.S. film was er niet, van de hoofdfilm weet ik niets meer.
Er waren geen strafmaatregelen, wegens de verkeerde voorlichting.
vrgr.Geep
Gebruikersavatar
hrobbers
Berichten: 557
Lid geworden op: 26 sep 2006 20:17
Locatie: de Meern

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door hrobbers »

lastig.jpg
lastig.jpg (99.85 KiB) 3667 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10559
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door jdbvos »

Schitterend !!! :lol:

Wát een goed idee !
Oost, west...ook best
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door Bob R.I.P. »

Bij de grote franse supermarkten zie je dit allang. Voor de eigenlijke winkel is vaak een bar waar manlief neerstrijkt en er zijn alcoholische consumptie besteld, terwijl zijn vrouw de winkel ingaat. Wanneer hij weer opgehaald wordt weet ik niet, daar heb ik niet op staan wachten. Wel zag ik regelmatig dat er nieuwe klanten afgeleverd werden en al zittende klanten opgehaald werden. Het Renault 4tje moest toch naar huis gereden worden.
Ik zie het voorlopig niet hier gebeuren bij een AH XL. Het confieert niet met het bestemmingsplan. :cry:

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 2636
Lid geworden op: 23 sep 2008 13:49
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: De moppenhoek van Kees Bloemkool

Bericht door Joop »

Opmerkingsgave.jpg
Opmerkingsgave.jpg (537.95 KiB) 1571 keer bekeken


Plaats reactie