Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Ahoy,
Hier beide schepenJos,schreef...In 1975 lag ik met de Sargodha van EAC in Amsterdam, had er net 12 uur opzitten en kreeg toen te horen dat ik hals overkop naar IJmuiden moest om over te stappen op de Ayuthia
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Bedankt, Ruud.
Prachtige schepen met een fraaie zeeg!
Prachtige schepen met een fraaie zeeg!
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Tsja Jos.....maar MÉT laadbomen, dus géén tanker......
....putdiepezucht......tissooknooitgoed......
Maar ik geef het graag toe: prachtige schepen. En die laatste lijkt me voor die tijd ook van een behoorlijk formaat....
Of zie ik dat verkeerd ?
....putdiepezucht......tissooknooitgoed......
Maar ik geef het graag toe: prachtige schepen. En die laatste lijkt me voor die tijd ook van een behoorlijk formaat....
Of zie ik dat verkeerd ?
Oost, west...ook best
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Jos ,die eerste stuurman op die boomstammen, is dat een nederlander?Ik was toen bevriend met ene W v.d A uit vlissingen die op deense schepen voer.Van daar.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
jdbvos schreef:Tsja Jos..
Maar ik geef het graag toe: prachtige schepen. En die laatste lijkt me voor die tijd ook van een behoorlijk formaat....
Of zie ik dat verkeerd ?
Ahoy Jan,
Inderdaad voor die tijd een beste joekel.
IMO: 5032113
Year: 1960
Name: AYUTHIA
Type: Cargo ship (ref)
Launch Date: 15.1.60
Flag: DNK
Date of completion: 5.60
Tons: 10083
DWT: 12550
Yard No: 156
Length overall: 159.7
LPP: 146.3
Country of build: DNK
Beam: 20.7
Builder: Nakskov SV
Location of yard: Nakskov
Number of
screws/Mchy/
Speed(kn): 1D-17
End: 1983
Subsequent History:
1980 TORM JESSIE
Disposal Data:
BU Bombay 1.83 [Akbarali & Sons]
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Hallo Ruud,
Met 12.500 tdw is ze niet overdreven groot te noemen.
Er zijn zat lijnvaart vrachtschepen die 10 meter korter zijn en een zelfde breedte hebben, maar ook een gelijke d.w. tonnemaat hebben.
M.a.w. het schip is mooi slank gebouwd, maar voor haar lengte geen echte tonnen sjouwer.
Door dat slanke en geveegde casco wordt een schip ook altijd een ZIJ genoemd.....
Want zeg nu zelf, het is een beauty om te zien.
m.v.g., Roy
Met 12.500 tdw is ze niet overdreven groot te noemen.
Er zijn zat lijnvaart vrachtschepen die 10 meter korter zijn en een zelfde breedte hebben, maar ook een gelijke d.w. tonnemaat hebben.
M.a.w. het schip is mooi slank gebouwd, maar voor haar lengte geen echte tonnen sjouwer.
Door dat slanke en geveegde casco wordt een schip ook altijd een ZIJ genoemd.....
Want zeg nu zelf, het is een beauty om te zien.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Die stuurman op de boomstammen is een Deen genaamd Nielsen, Mart.
Ik was de enige Jan Kaas aan boord.
Ik was de enige Jan Kaas aan boord.
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Neomia 1927
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
Waar is de schoorsteen gebleven?
mvg
Bob
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Re: Det Ostasiatiske Kompagni (EAC)
in de mast vlak achter de opbouw (2x)
....Ja, ik moest ook zoeken, hoor !
ik heb dat wel vaker gezien
....Ja, ik moest ook zoeken, hoor !
ik heb dat wel vaker gezien
Oost, west...ook best