VNS
Re: VNS
Hallo Anne,
Prachtig om die ouwe bemanningslijsten te zien,
maar waren de matrozen en o/g en lichtmatrozen en
olielieden en handlangers in 1959 allenmaal de wal op.
Of voeren ze toen zonder deze bemanningsleden.
Groeten,
Bertus de Blue Finger.
Prachtig om die ouwe bemanningslijsten te zien,
maar waren de matrozen en o/g en lichtmatrozen en
olielieden en handlangers in 1959 allenmaal de wal op.
Of voeren ze toen zonder deze bemanningsleden.
Groeten,
Bertus de Blue Finger.
Re: VNS
Hallo Johan en Anne,
Het klopt wat betreft die Spanjolen.
Ik maakte zelf onderstaande reis met de Muiderkerk
en liep als matroos met twee spanjolen in de wacht.
Gr. Bertus
ss "Muiderkerk" Vertrokken: 26-04-1962 Van: Rotterdam naar India/Pakistan
Kapitein B.F. van Oosten Hwtk J.A. Merks
1e strmn J.C. de Booy 2e wtk A.E.A. Elants
2e strmn J.J. Witte 3e wtk A.C. van Donk
3e strmn R.W. Meijer 4e wtk C.N. van Goch
4e strmn J.N.M. Holstein Ass. wtk W.E. Verdoorn
Ll. strmn R.E. Hoogakker Ass. wtk J. Ruijg
Radio-officier J. Ludekuize Elektricien C. Boender
Hofmeester R. Lieuwen Voorman P.Th. Wagner
Bootsman J. Rovers
Het klopt wat betreft die Spanjolen.
Ik maakte zelf onderstaande reis met de Muiderkerk
en liep als matroos met twee spanjolen in de wacht.
Gr. Bertus
ss "Muiderkerk" Vertrokken: 26-04-1962 Van: Rotterdam naar India/Pakistan
Kapitein B.F. van Oosten Hwtk J.A. Merks
1e strmn J.C. de Booy 2e wtk A.E.A. Elants
2e strmn J.J. Witte 3e wtk A.C. van Donk
3e strmn R.W. Meijer 4e wtk C.N. van Goch
4e strmn J.N.M. Holstein Ass. wtk W.E. Verdoorn
Ll. strmn R.E. Hoogakker Ass. wtk J. Ruijg
Radio-officier J. Ludekuize Elektricien C. Boender
Hofmeester R. Lieuwen Voorman P.Th. Wagner
Bootsman J. Rovers
Re: VNS
Hoi VNS-ers en gasten.
Hier een paar plaatjes van de "Streefkerk" uit 1961:
Onder: op het Noordzeekanaal. Gegevens:
Name: Streefkerk
Imo: 5342386
Call sign: PHUG
Owner: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Gross tonnage: 8309 Gt - 1970 verlengd 9815 Gt
Length: 161,06 m, na 1970 180,26 m - Beam: 21,07 m - Draft: 9,00 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederlands
Gebouwd: 1961 als Streefkerk (VNS) - 1970 verlengd - Streefkerk (Koninklijke Nedlloyd NV) - 1977 Nedlloyd Streefkerk
Werf: Nederlandsche Dok & Scheepsbouw Maatschappij - Amsterdam/NLD - Werf nr: 495.
Engine: Stork diesel, 9 cil, 2 tew / Power: 10600 PS / Speed: 18 kn
Type: Vrachtschip met accommodatie voor 12 passagiers - 49 bemanningsleden
Gesloopt: 22-04-1983 te Kaohsiung/Taiwan.
Boven en onder: na de verlenging, net als veel RIL schepen, twee kraantjes voor de brug geplaatst. Groetjes Willem
Hier een paar plaatjes van de "Streefkerk" uit 1961:
Onder: op het Noordzeekanaal. Gegevens:
Name: Streefkerk
Imo: 5342386
Call sign: PHUG
Owner: NV Vereenigde Nederlandsche Scheepvaartmaatschappij - 's-Gravenhage/NLD
Gross tonnage: 8309 Gt - 1970 verlengd 9815 Gt
Length: 161,06 m, na 1970 180,26 m - Beam: 21,07 m - Draft: 9,00 m
Thuishaven: 's-Gravenhage
Vlag: Nederlands
Gebouwd: 1961 als Streefkerk (VNS) - 1970 verlengd - Streefkerk (Koninklijke Nedlloyd NV) - 1977 Nedlloyd Streefkerk
Werf: Nederlandsche Dok & Scheepsbouw Maatschappij - Amsterdam/NLD - Werf nr: 495.
Engine: Stork diesel, 9 cil, 2 tew / Power: 10600 PS / Speed: 18 kn
Type: Vrachtschip met accommodatie voor 12 passagiers - 49 bemanningsleden
Gesloopt: 22-04-1983 te Kaohsiung/Taiwan.
Boven en onder: na de verlenging, net als veel RIL schepen, twee kraantjes voor de brug geplaatst. Groetjes Willem
Re: VNS
filmpje van Michael Rogge uit 1960 aan boord van VNS schepen. (Han Zijl heeft hier in 2010 ook al eens over bericht )
de oldekerk in Singapore
Klik hier
de giessenkerk op zee (en 3 stuurlui aan het werk met hun sextant )
Klik hier
de oldekerk in het suezkanaal
Klik hier
de oldekerk en giessenkerk in Singapore 1961
Klik hier
veel kijk plezier
de oldekerk in Singapore
Klik hier
de giessenkerk op zee (en 3 stuurlui aan het werk met hun sextant )
Klik hier
de oldekerk in het suezkanaal
Klik hier
de oldekerk en giessenkerk in Singapore 1961
Klik hier
veel kijk plezier
Re: VNS
Wow
da's terug in tijd....
Ik voer pas vanaf de jaren 70, maar in de voorgaande 10 jaar was er niet veel veranderd....nou ja: die scheepsroeper ken ik wel, maar nooit in gebruik gezien: in 'mien tied' werkten we al met lul-ijzers (wallekietallekies )
da's terug in tijd....
Ik voer pas vanaf de jaren 70, maar in de voorgaande 10 jaar was er niet veel veranderd....nou ja: die scheepsroeper ken ik wel, maar nooit in gebruik gezien: in 'mien tied' werkten we al met lul-ijzers (wallekietallekies )
Oost, west...ook best