Motorproblemen Volvo Penta
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: motorproblemen volvo penta MD2
Zo is het probleem proberen te analiseren met de antwoorden en adviezen van anderen,maar zou je niet is gaan kijken of de verstuivers nog wel goed zijn ?
-lucht lijk me niet zo,
-de tank kan vervuilt zijn,
-retourleiding geknikt?
-of toch de regulateur?
succes,
Jan
-lucht lijk me niet zo,
-de tank kan vervuilt zijn,
-retourleiding geknikt?
-of toch de regulateur?
succes,
Jan
Re: Wie weet ?
Hallo Bart
Ga eens te rade bij de Firma Bakker te IJlst tel: 0515 531253, zij zijn zeer deskundig op het gebied motoren.
Hans ( Jacko )
Ga eens te rade bij de Firma Bakker te IJlst tel: 0515 531253, zij zijn zeer deskundig op het gebied motoren.
Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Motorproblemen Volvo Penta
Hallo Bart,
Kijk ook eens op http://www.zeilersforum.nl/index.php/Forum/Index en kijk bij het onderwerp "Motoren" . Stel daar ook eventueel je vraag. Er zit daar aardig wat kennis op dat forum.
Groeten,K.Brouwer
Kijk ook eens op http://www.zeilersforum.nl/index.php/Forum/Index en kijk bij het onderwerp "Motoren" . Stel daar ook eventueel je vraag. Er zit daar aardig wat kennis op dat forum.
Groeten,K.Brouwer
Re: Motorproblemen Volvo Penta
Oost, west...ook best
motor problemen
Hallo, ik heb een kruisertje met een binnen motor, Volvo penta 23 pk uit 1974.
Na het starten is er niks aan de hand zolang die stationair draait. Wil ik in voor of achteruit, dan valt de druk weg en dreigt af te slaan, dus kom ik niet voor of achteruit. Kent iemand dit probleem?
Groetjes, Mick
Na het starten is er niks aan de hand zolang die stationair draait. Wil ik in voor of achteruit, dan valt de druk weg en dreigt af te slaan, dus kom ik niet voor of achteruit. Kent iemand dit probleem?
Groetjes, Mick
Re: motor problemen
Mijn eerste gedachten gaan naar de zuigerveren.Vastzittend of versleten.
Harry
Harry
- Henk van der Moolen
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: 04 aug 2004 13:11
- Locatie: Amsterdam
Re: Motorproblemen Volvo Penta
Eerst alle brandstof filters controleren.Dus ook het zeefje onder het brandstof opvoer pompje.
Dan de tankontluchtings leiding losmaken van de tank. Als dit helpt zit de ontluchting (Gedeeltelijk)verstopt.
Dat kan bijvoorbeeld een torretje zijn die zich in de ontluchtingsschelp heeft gevestigd.
Het probleem is dan dat bij meer gas geven er een onderdruk ontstaat in de tank waardoor de brandstof toevoer wordt gestremd.
De brandstof leiding helemaal vanaf de tank controleren op deukjes zo ook de retour leiding naar de tank.
Ik ben er vanuit gegaan dat de motor nog goed draaide toen je de winterstalling inging.
vr gr Henk
Dan de tankontluchtings leiding losmaken van de tank. Als dit helpt zit de ontluchting (Gedeeltelijk)verstopt.
Dat kan bijvoorbeeld een torretje zijn die zich in de ontluchtingsschelp heeft gevestigd.
Het probleem is dan dat bij meer gas geven er een onderdruk ontstaat in de tank waardoor de brandstof toevoer wordt gestremd.
De brandstof leiding helemaal vanaf de tank controleren op deukjes zo ook de retour leiding naar de tank.
Ik ben er vanuit gegaan dat de motor nog goed draaide toen je de winterstalling inging.
vr gr Henk
Beleg je geld verstandig,
Bij de slijter krijg je 41%.
Bij de slijter krijg je 41%.
- Jan Sprong
- Berichten: 1549
- Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
- Locatie: Hoorn
Re: Motorproblemen Volvo Penta
Misschien ook de tank schoonmaken en alle vuil er uit, tank voor de winter geheel optoppen wordt regelmatig vergeten en dan een boot uit 1974 is het ook wel waarschijnlijk dat de tank vervuilt is.
succes,Jan
succes,Jan
Re: Motorproblemen Volvo Penta
Een kennis van me had ooit eens een probleem met het toerental/vermogen van zijn bootmotor (geen Volvo), wat ook zo maar 'out of the blue' scheen te komen....
Op mijn vraag wat er allemaal gebeurd was in de voorgaande tijd, vertelde hij dat hij de olie had ververst.....
...bleek hij op de buitenkabel van de stophandle getrapt te hebben, en was die stopfunctie gedeeltelijk "geactiveerd"....
Wil er verder nax mee zeggen, hoor, maar zo'n fout zit soms in de vreemdste dingen....
Op mijn vraag wat er allemaal gebeurd was in de voorgaande tijd, vertelde hij dat hij de olie had ververst.....
...bleek hij op de buitenkabel van de stophandle getrapt te hebben, en was die stopfunctie gedeeltelijk "geactiveerd"....
Wil er verder nax mee zeggen, hoor, maar zo'n fout zit soms in de vreemdste dingen....
Oost, west...ook best