naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10597
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door jdbvos »

Neej, ben nog niet op 't werk geweest (ff tijdje vrij), maar als ik meer weet meld ik me wel....
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Neej, ben nog niet op 't werk geweest (ff tijdje vrij)
Vertel nou 's eerlijk Jan....HOE zit tat nou op die Centrales, ik bedoel met "werken" :roll: :mrgreen: en "vrij"........IS er nou echt zoveel stress dat je nog weer vrij moet hebben ook? :mrgreen: :lol:

M'n ouwe studievriendje Wim F. ( R.I.P.) vertelde altijd dattie zoveel tijd had dattie allerlei kursusjes ging volgen op wacht :lol: en " gemiddeld" 1 x per jaar ECHT z'n zakgeld verdiende door precies op tijd op een Roojuh knop te slaan, NET voor het heel zooitje van het bord wandelde :lol:

IS tat nou nog zo??? :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door gerardN »

Ik kan een boek schrijven over de centrales in Diemen en Velsen-Noord, waar ik 8 jaar in de continudienst heb gewerkt als operator en unit-chef en 5 jaar op een bedrijfsbureau. Maar dan zal ik me hier waarschijnlijk niet populair mee maken, dus ik houd mijn bek maar dicht.
gr.
gerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door Jan Sprong »

Nou Gerard je mag best hoor ,op elke centrale gebeuren wel dingen waar je je vraagtekens bij kan zetten.
Vandaag kreeg ik van EON een brief dat door de zorgelijke situatie bij EON het kerstpakket er aan moet geloven.
Of je zit te wachten op zo'n knullig bij elkaar geraapt pakketje,de laatse jaren was het steeds minder en minder en gaf je
het meestal weg of de eendjes waren er goed voor.
Men zij er wel bij dat het niets afdoet aan je inzet voor het bedrijf waar je zo veel jaren gewerkt heb.Ook daar zal wel een top met een waterhoofd zijn ontstaan in de loop van de jaren.

Groeten,

Jan
Gebruikersavatar
gerardN
Berichten: 340
Lid geworden op: 09 nov 2005 09:51
Locatie: Huizen

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door gerardN »

Hallo Jan Sprong, e.a. Kombuizers,
Een Kerstpakketje kregen wij niet. Daar hadden ze bij de PEN nog nooit van gehoord. Wij kregen "Kolengeld", dat later werd omgedoopt tot een soort Kersttoelage. Overigens was de PEN (Provinciaal Elektriciteitsbedrijf van Noord-Holland) een goeie werkgever en zeker niet krenterig.
gr.
GerardN
Laat jaloezie en afgunst varen,
dan kunnen we een mooie wereld baren.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door Jan Sprong »

Nou Gerard toen ik in 1970 bij het GEB Rotterdam begon, kregen we met de kerst een sigaar en een amandelbroodje.
Later is het EZH geworden en werden de tijden vele malen beter en de kerstpakketten ook.
Toen de EZH verkocht is aan EON begon de ellende en moesten er aardig wat mensen uit en dat blijkt nu weer zo te zijn.

Groeten,
Jan
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door leo-shof »

Maasvlaktekraan op transport


10 december 2012


De Blockbuster, de kraan die speciaal voor de aanleg van Maasvlakte 2 is gebouwd, wordt in januari op transport gesteld naar de Kaspische Zee.

Het gevaarte wordt daar door aannemer Van Oord ingezet bij een groot offshoreproject van het Italiaanse Saipem en wordt omgedoopt in ‘Titan’.
De Blockbuster is een zogenoemde evenwichtskraan en met een hefvermogen van vijftig ton en een bereik van 63 meter in zijn soort de grootste ter wereld. Het apparaat heeft tijdens de bouw van Maasvlakte 2 zo'n 20.000 betonblokken van veertig ton nauwkeurig op hun plek gezet in de zogenoemde harde zeewering, die het nieuwe havengebied tegen storm moet beschermen.

De kraan is eigendom van Puma, de combinatie van Boskalis en Van Oord, en wordt nu aan de laatste ter beschikking gesteld. Ten behoeve van het transport per zeegaand transport wordt de kraan afgebroken en vervolgens op de plaats van bestemming weer opgebouwd.
block-buster.jpg
block-buster.jpg (9.7 KiB) 8022 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Robert k

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door Robert k »

Er word een nieuw ponton gemaakt voor de blockbuster (e-crane) Het ponton gaat Titan heten.
Bijlagen
Titan.jpg
Titan.jpg (8.67 KiB) 7955 keer bekeken
Gebruikersavatar
rspeur
Berichten: 3112
Lid geworden op: 11 dec 2009 17:41
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door rspeur »

Ter illustratie, hoewel er al veel plaatjes van zijn gemaakt, voeg ik wat foto's toe van de blockbuster aan het werk en na afloop van de klus. Kan je nagaan hoe snel alles gaat....
René
Bijlagen
havens 040112 (12) MV2, blockbuster aan het werk.jpg
havens 040112 (12) MV2, blockbuster aan het werk.jpg (412.41 KiB) 7798 keer bekeken
havens 040112 (13).jpg
havens 040112 (13).jpg (390.37 KiB) 7798 keer bekeken
havens 040112 (14).jpg
havens 040112 (14).jpg (319.91 KiB) 7798 keer bekeken
havens 040112 (15).jpg
havens 040112 (15).jpg (279.13 KiB) 7798 keer bekeken
Voortgang 2e Maasvlakte 1.8.12 (22) Blockbuster, de klus is geklaard..JPG
Voortgang 2e Maasvlakte 1.8.12 (22) Blockbuster, de klus is geklaard..JPG (222.94 KiB) 7798 keer bekeken
Ik leit m'n tong hier altoid foin ofskrape
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: naar Maasvlakte 2 en Europoort havens

Bericht door Roy »

Fraaie foto reportage René !. Dank hiervoor.
Eigenlijk vind ik het jammer dat de Blockbuster nu "Titan" gaat heten. De naam paste zo goed bij haar taak..............
Is Van Oord nog steeds de eigenaar of is dat een Taiwanese company ?.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie