Zendschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Soms zit ik in mijn mappen te struinen, en kom ik weer wat tegen,
Wat ik weer ergens anders kan plaatsen.
Hier zijn ze het anker van de Noodeney,
aan het verwisselen.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
Titan, met een anker voor de Noordeney.JPG
Titan, met een anker voor de Noordeney.JPG (60.07 KiB) 3675 keer bekeken

Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Morning Star "(Radio Ster van Hoop) Project:

Paul Rusling meldt: "De enige betrokkenheid die ik had was via de High Adventure MINISTERIES van Californië We zetten een paar stations voor hen op het land in andere delen van de wereld niet altijd een vergunning in januari 1987 wilden we een schip te kopen..! maken christelijke uitzendingen werden en naar de Communicator te kopen, maar Ray Anderson was een moeilijk verkoper en wilde te veel geld. Wij hebben een volledig Lloyds surveyor mee voor een week werk, dus nam hem mee naar Nederland om een schip eigendom is van mijn oude inzage vriend Ben Bode, de Radio Paradise schip. Het was vastgeketend in de Entrepot Haven in Amsterdam-Oost. Het was er al een paar jaar. Het leek in orde. Er was veel apparatuur nog aan boord.
De voorzitter van de High Adventure, een aardige vent genaamd George Otis, riep een aantal contacten in Nederland en we snel afspraken gemaakt om een Tv-programma op het schip te maken. Dat deden we vroeg in de middag van dezelfde dag, een korte, eenvoudige religieuze dienst, en een paar woorden over de manier waarop het schip zou kunnen worden wat het woord van de Heer aan miljoenen als de mensen stuurde geld in zeer snel. Een banner hing boven de bogen het verkondigen van de naam van het schip De Morgenster (christenen zullen weten dat dit van betekenis is).
Er was een heel vreemd moment in dat programma als de wind, dat was slecht die dag, alleen maar gedaald tot een nog rustig, terwijl we allemaal bidden. Ik herinner me alsof het pas gisteren. Een paar dagen later ontdekten we dat op dat moment, Deep de wind in de Knock was erg slecht, en het haalde de masten van de MV Communicator en vernielde ze. We weten dit zeker, als we naar de Communicator later die week naar het schip te overzien, voordat maken van een offerte. Ray nooit aanvaard hun aanbod.
Het tv-programma werd uitgezonden de volgende dag op de satelliet in Europa en vele stations in de VS. Ik begrijp dat veel mensen verzonden in een hoop geld. We werden zeer goed betaald voor het werk dat we deden, maar we hebben niet veilig omgaan met Ben Bode, die boos was omdat het tv-programma werd op zijn schip zonder zijn toestemming, en hij kreeg geen 'locatie fee'. Ben en ik nu lachen deze keer over een biertje, als we een kans (hij woont in Antwerpen dezer dagen) te krijgen
Bijlagen
Morning star.JPG
Morning star.JPG (28.38 KiB) 3613 keer bekeken
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier een leuke tekening van,
Voor het ontvangen van Piraten zenders.
Gr Frans / GoofY
Bijlagen
Radio luisterraar.jpg
Radio luisterraar.jpg (103.68 KiB) 3559 keer bekeken
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier weer een Radio Schip.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
ms mi-amigo-2.jpg
ms mi-amigo-2.jpg (289.85 KiB) 3508 keer bekeken
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Zendschepen

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Nog niet zo gek hier in brasil....niks kijk en luister,honden belasting, geen ziekenzorg belasting(laatste zit in de btw verwerkt) .Gisteren een degelijk oog examen afgenomen voor leesbril...wèl een jaar op gewacht,ook gratis operatie aan beide oogjes twee jaar geleden...jammer dat nu alle toevoer wat minder word,maar jà futebal gaat blijkbaar voor nu ...en dat 2014 gebeuren kost heel wat belastingcentjes :( :roll:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier weert een nieuwe foto.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
Oceaan-7.jpg
Oceaan-7.jpg (109.91 KiB) 3465 keer bekeken
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier weer een foto, die ik tegen kwam.
Van Radio Atlantis.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
Radio Atlantis 1974 mv Jeaninne.jpg
Radio Atlantis 1974 mv Jeaninne.jpg (92.19 KiB) 5171 keer bekeken
Frans/Goofy

Re: Zendschepen

Bericht door Frans/Goofy »

Hier nog een foto,
van de Lasisse Faire.
Bij de verbouwing , in Zaandam.
Gr Frans / Goofy
Bijlagen
De Laisse Faire in de haven van Zaandam..jpg
De Laisse Faire in de haven van Zaandam..jpg (109.14 KiB) 5110 keer bekeken
john 1001

Re: Zendschepen

Bericht door john 1001 »

Veronica-schip aangekomen in Groningen

Het voormalige Veronica-schip De Norderney is aangekomen in Groningen. Donderdagavond rond zes uur legde de boot aan in het Eemskanaal bij de Sontweg.

Gr John

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
mario van parijs
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 dec 2007 12:50
Contacteer:

Re: Zendschepen

Bericht door mario van parijs »

Als het van binnen net zo´n kaalslag is als buitenom, hebben ze nog wat te doen!!

Romp is wel gestraald zo te zien, dat scheelt....

Ben benieuwd of het project wordt afgerond.....


Groeten!

Mario

ps. die lichtranden, tja, zo kan het ook..... :-)


Plaats reactie