Braziel

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door jdbvos »

Mooooiiii !

In EU zou die chapa een vrindje hebben die de cabine even leeghaalt, of er met truck-en-al vandoor zou gaan :roll:
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Afbeelding

luchtfoto Santos 1974
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Vorige week viel mij een berichtje op in een lokale Braziliaanse krant dat in Argentinië ter hoogte van Puerto Madryn twee Chinese visserschepen zijn aangehouden, vanwege het vissen in de EEZ (exclusief Economische Zone) van het zuid-Amerikaanse land.
Er werden intimiderende kanonschoten gebruikt om de schepen te kunnen aanhouden, na inspectie op open zee zijn ze opgebracht naar de haven Comodoro Rivadavia.
De schepen hadden meer dan 10 ton inktvis aan boord.

Afbeelding

Het lijkt er op of de geschiedenis zich herhaald, en dat dit soort activiteiten die in de 70-er en 80-er jaren voornamelijk door Russische trawlers nu ook door de Chinezen wordt toegepast.

Ik ben benieuwd of dit soort schepen ook voor andere activiteiten zijn uitgerust behalve vissen.
Het betreft de schepen LU Rong Yu 6177 e LU Rong Yu 6178.
Ik zal een op de Argentijnse nieuwssites zoeken, of ik een betere foto te pakken kan krijgen van de twee Chinese vissermannen.
(en intusen gevonden...)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Terwijl de haven van Santos het ene record na het andere breekt, blijft de gebrekkige infrastructuur waarmee al de goederen moet aan- en afgevoerd worden kraken en steunen onder het grote aanbod van vracht.

Afbeelding

Vandaag was het een goederentrein die uit de rails liep op de afdaling van de "Serra do Mar". Het kustgebergte van São Paulo naar Santos waar op een lengte van 10 Km ruim 800 meter gedaald moet worden.

Wie meerdere (mooie) foto's wil zien van dit ongeluk, kan hier klikken.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Braziel

Bericht door Bob R.I.P. »

Dat is een mooi zootje schroot geworden.

Dick wat voor koppelingen gebruiken ze in Brazilie? De amerikaanse (klauwen in het midden van de wagon) of zoals in Europa met een koppelstang en buffers.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Braziel

Bericht door Bob R.I.P. »

Dick, ik heb het inmiddels al uitgegoogled. Het is het amerikaanse systeem.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Bob, de manier van koppelen, ik zou het niet weten maar je hebt het zelf al gevonden.
Op één van de foto's is duidelijk te zien dat het spoor twee spoorbreedtes aan kan.

De wagons waren geladen met suiker en granen, zo te zien mais.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Afbeelding

Naar nu blijkt heeft de Braziliaanse bulkcarrier Marcos Dias een laad/los-installatie geraakt in de haven van Santos op 31 December j.l.
Het schip, een met ijzererts geladen bulkcarrier, liep uit zijn roer in de haven na een black-out. Na eerst een ander schip geraakt te hebben (ABML Eva), werd de haveninstallatie (containerkraan) geraakt.

Het schip zal na het lossen van het ijzererts gerepareerd worden in Rio de Janeiro.

Tot zover het nieuws uit de haven van Santos.
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Braziel

Bericht door Brazuca »

Afbeelding

Het douanegebouw in Santos, waar velen van ons wel eens langs zijn gelopen al dan niet op weg naar het bekende straatje van alles.

Op een dag dat ik 's morgens te laat was voor het bootje :oops: , en mijn schip de "Coral Isis" naar de buitenrede voor anker ging, moest ik de dag zien door te brengen in Santos. Ik had daar een kennis die een reparatiebedrijfje had voor elektronische navigatie apparatuur, en aangezien ik 'achter' gevaren was heb ik hem opgezocht. Ik wist dat hij een marifoon in zijn werkplaats had en kon op die manier contact opnemen met het schip en kreeg de geruststellende mededeling dat het schip later in de middag weer voor de kant zou komen. Ze hadden bij de DOW waar we moesten lossen geen grote opslagtanks, dus we lagen vrijwel alleen op verbruik te lossen wat betekende dat het schip regelmatig op de rivier (estuarium) voor anker ging om plaats te maken voor andere schepen.
Dus ik met mijn kennis op stap, en die moest bij de douane zijn dus ik mee. Het gebouw zag er indertijd van buiten niet erg florissant uit, maar aan de architectuur in art-deco stijl en ook aan het oude interieur in dezelfde stijl was te zien dat het ooit een mooi gebouw was geweest. Het smeedwerk voor de ramen is bijzonder mooi, in de vorm van koffiebladeren. ook de marmeren vloeren zijn prachtig en laten zien welke rijkdom de koffiehandel heeft voortgebracht.
Ik heb toen geen foto's kunnen maken, maar ik was onder de indruk van de mooie entree en de glas in lood ramen in het interieur.

Waarom schrijf ik dat nu ?
Santos heeft dit gebouw laten restaureren en in oude glorie hersteld, en wordt voor het publiek open gesteld.

Hierbij een aantal foto's van het interieur;
Afbeelding ... Afbeelding
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Braziel

Bericht door Bob R.I.P. »

Hallo Dick,

Graag wat meer foto's of een site waar foto's van dit gebouw staan.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.


Plaats reactie