Doxford Scheepsmotor

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
koosn
Berichten: 143
Lid geworden op: 11 aug 2012 16:31
Locatie: Zoeterwoude

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door koosn »

De bijdragen van Alfons kan ik erg waarderen en ik verbaas me steeds weer over de hoeveelheid informatie die hij over de Doxford motoren weet op te diepen. Dus ik hoop dat Alfons lekker door gaat met dit topic.

Kan me verder goed vinden in de opmerkingen van v+d, roy en Theo. Ook aanboord werden er wel eens wat stekelige opmerkingen gemaakt, maar s'avonds dronken we weer gewoon een pilsje met elkaar. We zijn niet van suikergoed en moeten tegen een stootje kunnen. Ik kan het niet laten om het een en ander met een "smile"te lezen. Velen van ons beginnen de leeftijd te krijgen van "Grumpy old men". We grommen wel eens, maar doen verder niemand kwaad.

Mensen, er is weer nieuwe week met nieuwe kansen!!

Have a nice day!!
mvrgr Koos.

Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Koos schreef:Ook aan boord werden er wel eens wat stekelige opmerkingen gemaakt, maar s'avonds dronken we weer gewoon een pilsje met elkaar.
Met dit verschil dat als je iemand - bij herhaling - publiekelijk en totaal onterecht voor leugenaar uitmaakte, je in plaats van een pilsje op zeker moment een knal voor je kanis kon verwachten. Daar gaat het hier om; niet om stekelige opmerkingen. Een zeer gewaardeerd forumlid met een kennis en ervaring zoals geen drie anderen op dit forum met bijna drieduizend leden dat hebben, is tot twee maal toe door Alfons te kakken gezet. Aantoonbaar onterecht. Toch kon er na de eerste keer zelfs geen verontschuldiging af. Dat geeft te denken. Of het maakt veel duidelijk.

Ik besef dat ik me door hier op door te gaan op gevaarlijk terrein begeef en daarom zal ik opnieuw proberen om mijn woorden zeer zorgvuldig te kiezen. Dat heb ik ook in mijn vorige reactie gedaan, erop vertrouwend dat wie goed leest, toch wel begrijpt hoe ik erover denk.
Ik denk niet dat dit topic doorgaat. Dat kan alleen doorgaan als de forumbeheerder opnieuw de grendels van de poort haalt en het licht op groen zet. Nogmaals: nooit zal ik commentaar leveren op beslissingen van de man die hier de dienst uitmaakt en dus doe ik dat nu ook niet. Strijkt hij opnieuw met zijn hand over zijn goede hart, dan zal ik hoogstens de wenkbrauwen een beetje ophalen, maar verder gaat mij dat niet aan. Doet hij dat niet en stopt dit topic hier, dan is er helemaal niets aan de hand. Ik zei het al: het blijft onverkort op dit forum staan en is voor iedereen te raadplegen. Bovendien is Alfons ook op andere sites actief over hetzelfde onderwerp en dus kan een ieder die hierin geïnteresseerd is ook daar terecht.

Maar daar hebben we Harry Hogeboom niet mee terug en dat is pas écht een verlies voor dit forum. Niet het feit dat dit topic stopt. Het is een lose lose situatie waarbij het ene verlies aanmerkelijk groter is dan het andere.
Ik heb mijn bewondering voor de kennis van, maar vooral voor de geweldige research die Alfons op het gebied van de Doxford Diesel heeft gedaan - en nog steeds doet - nooit onder stoelen of banken gestoken. Ik weet precies wat daar allemaal bij komt kijken en wat een wild stuk tijd dat kost. Toch is het niet meer dan een stuk interessante, maar wel volkomen achterhaalde techniek. De Doxford Diesel is zo dood als de dodo. De zeer grote kennis en ervaring van Harry H. daarentegen is up to date, net als zijn archief.

Erg jammer allemaal.
Ruud (R.I.P.)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Mr.Horsten,

Hear,hear.....outstanding...θαυμάσιoς! :!: :!:
hats off.jpg
hats off.jpg (6.81 KiB) 7564 keer bekeken
Jos Komen (R.I.P)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Prima verwoord, Theo. :)
Jan Dikker

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Jan Dikker »

Ook helemaal mee eens!

"Pette of"

Good goan

Jan
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Wim Plukker »

Theo,

Ik ben het helemaal met je eens maar "an end has a start".

Als je bij de eerste schermutselingen de angel er uit kan halen voorkom je een hoop narigheid en omdat de contacten hier welhaast per definitie virtueel zijn is dat veel moeilijker dan als je fysiek in het zelfde schuitje zit. Of de ambuggie bar in levende lijve kan binnenlopen.

Voor de rest afwachten, ik heb via een omweg nog wel contact met Harry.

M.v.g.

Wim
"Beauty is in the eye of the beholder"
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door v+d »

Theo, je eerste bericht heb ik met een glimlach gelezen. Klasse en zeer goed en precies op papier gezet.
Goed geschreven betekent helaas niet altijd, dat het goed gelezen en begrepen wordt.
Mij lijkt het nodig en wenselijk, dat Alfons gewoon even zijn verontschuldigingen maakt.

Zover ik weet vindt Harry, net als ieder van ons, het Kombuis een mooi en nuttig forum en geeft hij met veel plezier zijn bijdrages.
Als je bij herhaling voor joker gezet wordt gaat het plezier toch gauw over, daar kunnen we het snel over eens zijn.

Net als Harry heb ik ook wat commentaar gegeven op de Doxford problemen en onbegrijpelijke toestanden aan boord van sommige schepen waar deze motoren geinstaleerd waren.
Kommentaar geven op een bijdrage moet toch wel mogelijk zijn, anders wordt het wel erg eenzijdig en eentonig.
Ik betrap mijzelf erop niet meer op berichten van Alfons te reageren, dat kan toch nooit de bedoeling zijn.

Dus bij deze een oproep aan Alfons, wees een kerel en stuur Harry een uitleg en/of verontschuldiging voor jouw , naar ik hoop , onbedoelde
aanval op zijn persoon.
Ik mis helaas de schrijverskunde van Theo en zet het daarom maar even duidelijk hier neer, niet met de bedoeling er een uitgebreide discussie van te maken, maar meer als een poging om Alfons te bewegen iets te doen in de goede richting.
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Dit is voorlopig mijn laatste bijdrage hier - zie bericht elders.
Ik hou niet van discussies in de wandelgangen door middel van PB's en mails; dat kap ik gewoonlijk onmiddellijk af. Maar ik kreeg een mail van Alfons omdat hij hier niet meer kon reageren. Daar had ik begrip voor en die heb ik dus beantwoord.

Ik denk niet dat Alfons zijn verontschuldigingen zal aanbieden; dat had hij naar zijn mening al voldoende gedaan op pagina 112 van het topic "Scheepsdieselmotoren en Stoommachines" waar hij schrijft:
  • En tenslotte mocht ik tegen Harry en zijn fanclub wat te hard zijn van leer getrokken over zijn verhalen dan mijn welgemeende excuses.
Ik vind dat geen recht voor de raap verontschuldiging tegenover Harry en ik vind "Harry en zijn fanclub" bepaald denigrerend, maar mogelijk ben ik dan weer een te grote zeikert.

Het is niet mijn bedoeling om hier de hele mail van Alfons weer te geven, maar het volgende raakte ik me toch wel heel erg:

  • Geloof me, vele anderen storen zich eveneens aan de grootspraak van H.H en het vernederen van kennis van anderen.
[/i]
Dat zijn dingen waar ik Harry nooit op heb kunnen betrappen, maar het geeft wel de sfeer weer waarin we verzeild zijn geraakt. Ik word er een beetje moe van en daarom neem ook ik maar eens een lange time-out. Zet de patrijspoorten van de Kombuis eerst maar eens wijd open en de afzuigkap op volle kracht, dan klaart de lucht hopelijk snel weer op.

Tot later.
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Cor Leliard »

Voor wat het waard is, ben het volledig met de vorige sprekers eens.
groeten uit een sneeuwwit Breda.
gr Cor
Il parle Il a parle
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Doxford Scheepsmotor

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Harry GROOTSPRAAK???? Ik zie dat meer als humoristische bijdragen, waar de H wtk uit belgie blijkbaar niet van gespeend is :oops:
Laat het asjeblief een beetje gezellig blijven op dit mooie forem......Een lid van de fanclub :wink:Mart.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook


Plaats reactie