Seatrade Groningen
Re: Seatrade Groningen
Hoe lang hebben dit soort schepen gevaren Silvano?
Was her geen succes, of toch ook al weer op leeftijd?
gr Paul
Was her geen succes, of toch ook al weer op leeftijd?
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood
- jandezeeman
- Berichten: 550
- Lid geworden op: 21 jul 2005 22:09
- Locatie: Hellevoetsluis/Doha
Re: Seatrade Groningen
Het zal wel de leeftijd zijn, gebouwd in 1984.
Gr
Jan
Gr
Jan
Op een stille zee kan iedereen stuurman zijn.
Re: Seatrade Groningen
De schepen zijn van midden jaren 80 en zijn in principe "opgevaren", vooral voor deze markt is het steeds moeilijker om nog employ te vinden voor schepen van deze grootte.
Bananen vanuit Ecuador worden nu veelal verscheept in reefer containers een mooi voorbeeld van dit zijn de 3 afvaarten per week uit Guayaqil richting Europa (F.Stowe-Bremerhaven-Rotterdam )
en weer terug naar Z-amerika verzorgd door Maersk containerschepen.
Zelf heb ik eind jaren 80 op de Spring Bear een aantal reizen mogen maken en het ik vond dit schip zeer bewerkelijk, vooral het laad en losklaar maken daar ging veel tijd in zitten.
De tussendekken gingen via een kettingsysteem open en dicht en na gebruikt was het altijd aanspannen geblazen omdat er speling in zat, Op de Honolulu klasse waren we hydraulisch gewend.
Bananen vanuit Ecuador worden nu veelal verscheept in reefer containers een mooi voorbeeld van dit zijn de 3 afvaarten per week uit Guayaqil richting Europa (F.Stowe-Bremerhaven-Rotterdam )
en weer terug naar Z-amerika verzorgd door Maersk containerschepen.
Zelf heb ik eind jaren 80 op de Spring Bear een aantal reizen mogen maken en het ik vond dit schip zeer bewerkelijk, vooral het laad en losklaar maken daar ging veel tijd in zitten.
De tussendekken gingen via een kettingsysteem open en dicht en na gebruikt was het altijd aanspannen geblazen omdat er speling in zat, Op de Honolulu klasse waren we hydraulisch gewend.
Re: Seatrade Groningen
En zo komt aan alles een eind.
Wie weet scheren we onszelf volgend jaar met mesjes gemaakt van "spring schepen" schroot.
Maar de herinneringen neemt niemand ons af!
Wie weet scheren we onszelf volgend jaar met mesjes gemaakt van "spring schepen" schroot.
Maar de herinneringen neemt niemand ons af!
Re: Seatrade Groningen
hallo,
de spring schepen zijn naar mijn inzicht gesloopt om de volgende reden:
leeftijd, de hele klasse is van ongeveer 1984
ik denk niet dat de grootte van de schepen een probleem is/was. want wij voeren eigenlijk gewoon altijd nog met volle ruimen. en daarbij al zou er geen werk zijn voor grote reefers, had seatrade niet onlangs nog grote schepen laten bouwen.
mvg Silvano
de spring schepen zijn naar mijn inzicht gesloopt om de volgende reden:
leeftijd, de hele klasse is van ongeveer 1984
ik denk niet dat de grootte van de schepen een probleem is/was. want wij voeren eigenlijk gewoon altijd nog met volle ruimen. en daarbij al zou er geen werk zijn voor grote reefers, had seatrade niet onlangs nog grote schepen laten bouwen.
mvg Silvano
Re: Seatrade Groningen
Lijkt een beetje op dat er onderhoud uitgevoerd moest worden ; seals kunnen vervangen worden, stalen schotten kunnen vervangen worden, lekbakken plaatsen en op tijd ledigen (?) of afvoerplaatsen ..... enz.
Tenzij men bewust uitstelde op onderhoud, flink geld verdienen en dan hup, naar de schroot die boot ......
Tenzij men bewust uitstelde op onderhoud, flink geld verdienen en dan hup, naar de schroot die boot ......
Re: Seatrade Groningen
De kranen op de S Panda zijn altijd al problematische lekbakken geweest.
Na bijna 30 jaar verschroot is helemaal niet zo'n gekke leeftijd
Dat je dokkingen en onderhoud niet meer uitvoert als je toch weet dat t afgelopen is binnen afzienbare tijd lijkt me evident, je gaat toch geen geld meer uitgeven aan een schip dat bijna naar de schroothoop gaat.
Na bijna 30 jaar verschroot is helemaal niet zo'n gekke leeftijd
Dat je dokkingen en onderhoud niet meer uitvoert als je toch weet dat t afgelopen is binnen afzienbare tijd lijkt me evident, je gaat toch geen geld meer uitgeven aan een schip dat bijna naar de schroothoop gaat.
Re: Seatrade Groningen
hier kan ik het alleen maar mee eens zijn. persoonlijk zou ik ook niet continu geld blijven steken in schepen die steeds ouder worden. je moet ergens een grens trekken.
mvg Silvano
mvg Silvano
Re: Seatrade Groningen
Silvano,
Het klopt dat Seatrade onlangs nog grote schepen heeft laten bouwen, dit was in 2010 ze zijn gebouwd in Japan.
Te weten de Atlantic Reefer en de Pacific Reefer.
Zoals je op de foto kan zien zijn deze "future-proof" gebouwd doordat ze ook onderdeks containers mee kunnen nemen.
De conventionele fruithavens zoals wij die kennen van vroeger zijn of aan het uitsterven of worden aangepast voor containervervoer.
Met vr. gr.
Raimond
Het klopt dat Seatrade onlangs nog grote schepen heeft laten bouwen, dit was in 2010 ze zijn gebouwd in Japan.
Te weten de Atlantic Reefer en de Pacific Reefer.
Zoals je op de foto kan zien zijn deze "future-proof" gebouwd doordat ze ook onderdeks containers mee kunnen nemen.
De conventionele fruithavens zoals wij die kennen van vroeger zijn of aan het uitsterven of worden aangepast voor containervervoer.
Met vr. gr.
Raimond
- Bijlagen
-
- Atlantic_Reefer_-_hold.jpg (36.81 KiB) 9531 keer bekeken
Re: Seatrade Groningen
Raimond,
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. want de atlantic en pacific reefer waren bestaande schepen. deze zijn verlengd door een compleet containerruim tussen te plaatsen. dit was in begin 2012. jou foto is van een van deze schepen.
en de nieuwbouw in 2010/2011 te weten de Baltic klipper en de Atlantic Klipper. deze schepen zijn redelijk traditionele reefers, alleen wel met een grote container capaciteit aan dek. in februari ga ik naar de Atlantic Klipper voor het laatste deel van mijn stage. Hierna kan ik er meer over vertellen denk ik.
mvg Silvano
Je haalt nu 2 dingen door elkaar. want de atlantic en pacific reefer waren bestaande schepen. deze zijn verlengd door een compleet containerruim tussen te plaatsen. dit was in begin 2012. jou foto is van een van deze schepen.
en de nieuwbouw in 2010/2011 te weten de Baltic klipper en de Atlantic Klipper. deze schepen zijn redelijk traditionele reefers, alleen wel met een grote container capaciteit aan dek. in februari ga ik naar de Atlantic Klipper voor het laatste deel van mijn stage. Hierna kan ik er meer over vertellen denk ik.
mvg Silvano