Braziel
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Braziel
Pracht verhaal Dick, kijken uit naar de volgende. Er word mij nu ook eens wat duidelijk, wij, in de visserij ketting industrie gebruikten de vaten die gebruikt waren voor sinasappel en tomaten juice om ketting in te verpakken (2e gebruik, minder belasting op verpakking in UK) maar de vaten werden zeldzaam en duur tegen het einde van de vorige eeuw.
mvg Gerard
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Braziel
Gerard, die vaten gingen inderdaad maar één kant op, het was te duur om ze terug te sturen. Dus daar hadden jullie mazzel mee.
Dit is volgens mij het enige sinaasappelsapviaduct wat ik ken
Sommige ontwikkelingen kunnen snel gaan, als het bedrijf zelf achter innovatie staat. Maar het tegenovergestelde komt ook voor..., vorige week zag ik nog een general cargo vrachtboot geladen worden met zakken koffie in de sling....
Dit is volgens mij het enige sinaasappelsapviaduct wat ik ken
Sommige ontwikkelingen kunnen snel gaan, als het bedrijf zelf achter innovatie staat. Maar het tegenovergestelde komt ook voor..., vorige week zag ik nog een general cargo vrachtboot geladen worden met zakken koffie in de sling....
Re: Braziel
Nog even wat statistieken m.b.t. sinaasappelsap:
ORANGE
The world's favourite juice
Three out of every five glasses of orange juice consumed in the world are produced in Brazil.
In countries with harsh winter, consumers do not have fresh orange all year, as we have in Brazil. Thus, 97% of the orange juice produced in Brazil is exported.
The orange production chain generates over 200,000 direct jobs in over 300 cities in Brazil and revenue in exports between $ 1.5 billion and $ 2.5 billion annually.
The conquering of the global market for orange juice is the result of decades of work, investment and research. Nobody produces orange juice as Brazil.
FCOJ = Frozen Concentrate Orange Juice
ORANGE
The world's favourite juice
Three out of every five glasses of orange juice consumed in the world are produced in Brazil.
In countries with harsh winter, consumers do not have fresh orange all year, as we have in Brazil. Thus, 97% of the orange juice produced in Brazil is exported.
The orange production chain generates over 200,000 direct jobs in over 300 cities in Brazil and revenue in exports between $ 1.5 billion and $ 2.5 billion annually.
The conquering of the global market for orange juice is the result of decades of work, investment and research. Nobody produces orange juice as Brazil.
FCOJ = Frozen Concentrate Orange Juice
Re: Braziel
weer wat nieuws uit de haven van Santos...
foto a Tribuna
Embraport (Santos) ontvangt de eerste containerkranen
De eerste zending containerkranen welke bestemd zijn voor de in aanleg zijnde containerterminal Embraport is afgelopen vrijdag in de haven van Santos aangekomen. Embraport is de in aanleg zijnde nieuwe containerterminal, gelegen aan de linkeroever van de haven van Santos (ilha de Barnabé).
Het lossen van de containerkranen zal vandaag (Zaterdag 16 Februari) beginnen en zal 22 dagen in beslag nemen. Ongeveer 55 personen zullen aan de operatie deelnemen. Een ander vrachtship met dezelfde hoeveelheid containerkranen is al vertrokken uit Sjanghai in China en zal naar verwachting in een tijdsbestek van 55 dagen in Santos aankomen.
De eerste zending bestaat uit 3 containerkranen en 11 transtainers (mobiele kranen om de containers op de patio van de container terminal te verplaatsen)
Deze containerkranen zijn gefabriceerd door het Chinese bedrijf ZPMC, wat één van de grootste fabrikanten is voor dit soort producten met een globaal marktaandeel van 30%.
De lading is verscheept met het zwareladingschip Zhen Hua 10, en het schip heeft er 56 dagen over gedaan om in Santos aan te komen. Het schip was op 13 December uit Sjanghai vertrokken.
foto a Tribuna
Embraport (Santos) ontvangt de eerste containerkranen
De eerste zending containerkranen welke bestemd zijn voor de in aanleg zijnde containerterminal Embraport is afgelopen vrijdag in de haven van Santos aangekomen. Embraport is de in aanleg zijnde nieuwe containerterminal, gelegen aan de linkeroever van de haven van Santos (ilha de Barnabé).
Het lossen van de containerkranen zal vandaag (Zaterdag 16 Februari) beginnen en zal 22 dagen in beslag nemen. Ongeveer 55 personen zullen aan de operatie deelnemen. Een ander vrachtship met dezelfde hoeveelheid containerkranen is al vertrokken uit Sjanghai in China en zal naar verwachting in een tijdsbestek van 55 dagen in Santos aankomen.
De eerste zending bestaat uit 3 containerkranen en 11 transtainers (mobiele kranen om de containers op de patio van de container terminal te verplaatsen)
Deze containerkranen zijn gefabriceerd door het Chinese bedrijf ZPMC, wat één van de grootste fabrikanten is voor dit soort producten met een globaal marktaandeel van 30%.
De lading is verscheept met het zwareladingschip Zhen Hua 10, en het schip heeft er 56 dagen over gedaan om in Santos aan te komen. Het schip was op 13 December uit Sjanghai vertrokken.
Re: Braziel
Zo moet de Embraport containerterminal in Santos er uit gaan zien.
Re: Braziel
foto a Tribuna
Ongeveer 50 havenwerkers hebben het zwareladingschip Zhen Hua 10 bezet, wat vorige week met een aantal containerkranen in de haven van Santos was aangekomen.
Ze protesteren tegen het feit dat er een groot aantal Chinezen zijn aangenomen om het schip te lossen, wat tegen de regels zou zijn dat havenwerkers uit de regio moeten komen en aangesloten moeten zijn bij de lokale bond en 'pool' van havenwerkers.
De protesterende havenwerkers, die ondanks dat ze van water en voedsel zijn verstoken, hebben tot nu toe weten te verhinderen dat de Chinese arbeiders de containerkranen kunnen lossen.
foto a Tribuna
Re: Braziel
foto a Tribuna
De protesterende havenwerkers kregen vandaag voedsel en water van het Rode Kruis.
De Federale politie heeft een ultimatum afgegeven om de actie te be-eindigen, zo niet zullen ze ingrijpen.
foto a Tribuna
Re: Braziel
Als dat ingrijpen net zo als 50 jaar geleden in de Rua General Camara gebeurd, dan vallen er gewonden.
Hans
Hans
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Is wel een probleem te bedenken.
Re: Braziel
Het is met een sisser afgelopen, de havenwerkers hebben een akkoord bereikt met de container terminal.
Ze mogen nu een ploeg werkers leveren voor het lossen van de containerkranen, wat naar verwachting nog 22 dagen gaat duren...
foto a Tribuna
Zie hier de foto van de aftocht.
Ze mogen nu een ploeg werkers leveren voor het lossen van de containerkranen, wat naar verwachting nog 22 dagen gaat duren...
foto a Tribuna
Zie hier de foto van de aftocht.