HFC EDO

Hier werd aan boord altijd veel aandacht aan besteed.
Vooral als er Rotterdammers EN Amsterdammers aan boord zaten.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt voor de aanvullingen, Paul. :)
Ik schreef deze columns in de jaren 90, met Wordperfect 3.1 op een pc-tje met een harde schijf van 10 MB en met een piepend en kreunend printertje.
De kopij bracht ik naar de EDO cantine en met een oude stencilmachine werd de EDO-er in elkaar geflanst.
In 1997 schreef ik dit stukje voor het 100-jarig jubileumboek van EDO.
Dit jubileumboek is door een echte drukker uitgegeven. :)
edoverhaal.jpg
edoverhaal.jpg (422.54 KiB) 7097 keer bekeken
edoverhaal1.jpg
edoverhaal1.jpg (313.07 KiB) 7097 keer bekeken

Patru (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Patru (R.I.P) »

Goed herkenbaar die rivaliteit Jos. In Amsterdam hadden we dat in het straatvoetbal met Ajax en Blauw-Wit.

Dat was in die jaren 90 wel behelpen ja. Had je zeker nog een matrixprinter en herculesbeeldscherm. Of was je al zo rijk dat je met een VGA-scherm werkte?

Groet, Paul G.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Mijn eerste pc was een headstart van V&D.
Tweede hands met twee 5,25 inch floppydrives, er was later een harde schijf van 10 MB ingebouwd.
DOS 3.1 besturingssysteem.
Van de zaak kon ik daarna steeds de nieuwste versie van DOS en WP op mijn pc-tje zetten.
Mijn monitor begon een keer spontaan te stinken en te smeulen; kon het geval nog net op tijd naar buiten gooien waar het verder uitbrandde. :)
Ook de matrixprinter was tweede hands, nieuw was het allemaal wel heel erg duur destijds.
Toen hadden we nog geen internet... :)
Patru (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jos Komen schreef:Mijn eerste pc was een headstart van V&D.
Tweede hands met twee 5,25 inch floppydrives, er was later een harde schijf van 10 MB ingebouwd.
DOS 3.1 besturingssysteem.
En zo rolt de bal van het veld naar de computertafel en met welk een toeval.
Mijn eerste (in 1992) was ook een 2e hands Headstart, gekocht voor 1200 gulden. Omgerekend kun je daar nu aardig wat beters voor kopen :!: Maar ja, het was wel een 8088, met hulpprocessor, 20 Mb harde schijf, een 5,25" en een 3,5" drive.
Inderdaad, ook met DOS 3.1 en WP. En over duur gesproken, ik wilde er toen bij V&D een kleurenscherm bijkopen; kostte 900 gulden + nog 500 voor een grafische kaart. :roll: Dat werd me een beetje teveel voor de kinderen hun huiswerk, dus hebben ze het met Hercules moeten doen.

Maar terug naar de sport. Bijgaande foto van OVVO-EDO op 13 mei 1963. Op het eerste honk Kops, de loper is Han Urbanus.
OVVO-EDO.jpg
OVVO-EDO.jpg (34.86 KiB) 7042 keer bekeken
Groet, Paul G.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Lijkt op een stootslag van Urbanus, Paul. :)
Ik woonde destijds vlakbij het veld van Schoten, daar werd destijds de eerste werpheuvel van Nederland in gebruik genomen.
Namen die me nu spontaan te binnen schieten: Martin Jole, Simon Heemskerk, Willem Budding, Peter Jager.
Er kwam een keer een Yankenteam daar trainen, klein scheurtje in de honkbalknuppel? Weg ermee.
Ik was op een goed moment de gelukkige eigenaar van drie echte Amerikaanse honkbalknuppels. :-D
Haarlem was destijds DE honkbalstad van Europa.
EDO, Schoten, EHS.. :)
Van buiten Haarlem kwamen toen alleen OVVO en Sparta uit Rotjeknor. :)
Patru (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Patru (R.I.P) »

Bekende clubs Jos, en niet te vergeten HHC. Martin Jole speelde daar. Later is hij meen ik naar EHS overgestapt.
HHC-Jole.jpg
HHC-Jole.jpg (56.11 KiB) 7018 keer bekeken
Ik zat alweer aan de wal en voetbalde weer bij OVVO in een lager team toen in seizoen 73/74 OVVO en EDO bij elkaar in de competitie zaten, in de destijds hoogste amateurklasse in het voetbal. OVVO maakte een hele slechte fase door vanwege betalingsproblemen. Bijgaande tabel komt uit het archief van AFC in Amsterdam.
Seizoen 1973-1974.jpg
Seizoen 1973-1974.jpg (242.98 KiB) 7018 keer bekeken
Let maar even niet op de uitslag EDO-OVVO als je wilt. :roll:
Groet, Paul G.
Patru (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jos, je moet het haast wel allemachtig druk hebben met de stukken van Jan Goedhart, maar die zijn mooi om te lezen.

Die foto van Doby Peters en Hans Kraay moet wel uit de bekerwedstrijd EDO-Feyenoord van 6 december 1964 zijn, uitslag 1-3.
In je stuk De schrijvende supporter noem je keeper Amama. Op een andere foto uit die bekerwedstrijd stopt Amama een strafschop van Henk Groot; in die tijd presteerde niet zoveel keepers dat. :!:
EDO-Feijenoord 6-12-1964.jpg
EDO-Feijenoord 6-12-1964.jpg (22.28 KiB) 7190 keer bekeken
Ook kwam ik nog 2 foto's uit de bekerwedstrijd EDO-Ajax van 14 december 1969 (uitslag 0-4) tegen. Misschien ken je ze al, maar ze zijn nostalgisch genoeg om hier te plaatsen.
EDO-Ajax 14-12-1969 a.jpg
EDO-Ajax 14-12-1969 a.jpg (46.9 KiB) 7190 keer bekeken
EDO-Ajax 14-12-1969 b.jpg
EDO-Ajax 14-12-1969 b.jpg (45.84 KiB) 7190 keer bekeken
Groet, Paul G.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Bedankt Paul, mooie nostalgische plaatjes. :)
hanscruquius
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jan 2010 15:52
Locatie: cruquius

EDO

Bericht door hanscruquius »

De aller beste keeper was toch Teun van de Berg ,of heb ik het mis? Vr gr Hans Weijens ex. S.M.N.
Jos Komen (R.I.P)

Re: HFC EDO

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Klopt helemaal, Hans.
Hij was de eerste meevoetballende keeper. :)


Plaats reactie