Olympische Spelen Vroeger (en Nu)

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Had Rizzla ook niet de eenden serie ? En dan die grote banden van Elisabeth Bas, die lagen boven op de sigaren, 1 per doos.

Nu ik er aan terug denk ruik ik weer de lucht van zo'n doos met sigaren.

Gebruikersavatar
andries
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 jul 2004 22:13
Locatie: Duitsland/Egmond aan Zee

Bericht door andries »

@ruud
die bokken races liepen in de pauzes tussen de paarden koersen sportpark hilversum. eind 50 er.
ja , ik woonde "over het spoor" maar wat had dat om hemels willen met de bokkenraces te doen??

dat jij al die namen van de "stender meiden "nog weet 8) alles europeese en wereld kampioenen
die trainden toen al met gewichten enz. jawel boven de karseboom waar wij biljartten en hadden een bovenlichaam als een
worstelaar en ze waren berensterk!slecht om ruzie mee te krijgen.

pech dat de olympics 1960 toen voor nederland niet plaatsvonden (werden geboycotteerd )anders waren er hopies medaillen bij het dames zwemmen naar hilversum gegaan.
mvrgr
andries
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Andries,
Dat van "over het spoor" is niet verkeerd bedoeld, maar iets stond mij nog bij dat er in de Minckelerstraat/Jan der Heydenstraat ook bokken races waren, en daar kwam ik bijna nooit.Ik woonde nlm. vlakbij het sportpark[Soestdijkerstraatweg], en was bijna dagelijks ook op het Sportpark[voetbal/honkbal] te vinden, en hielp bij de gebr. Van Leeuwen,Siderius de paarden te verzorgen[Stallen schoonmaken/voeren,uitrijden]en 's winters [als er ijs lag] op het kleine wasmeertje, schaatsen.Jan Stender deed toen ook de trainingen bij 't Gooi,waar ik ook lid van was,dus zodoende ken ik nog wel wat namen.
groetjes ruud
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Dat album van de OLYMPISCHE SPELEN 1952 in Helsinki heb ik ook verzameld en nog steeds in mijn bezit.

Het is echter niet van BLUE BAND, want dan had ik hier waarschijnlijk niet meer gezeten,maar van het

natuurzuivere ""PLANTA" planten magarine !


Gr Bert
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Afbeelding

Afbeelding

Voor en achterkant maar even gescand ,jaren nooit meer naar gekeken maar lees net dat FANNY BLANKERS KOEN de strijd op de 80 m horden moest staken wegens een infectie .



Gr Bert.
Adrie

Bericht door Adrie »

HoiAllemaal,
Over sparen en weg gooien gesproken.
Geen oude postzegels weg gooien hoor!


Gr. Adrie
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Bert je kan misschien wel gelijk hebben. Maar in Rotterdam kreeg je die plaatjes ook bij de Blue Band. Trouwens Planta was ook van de Blue Band fabriek die op 'Zuid' stond.de fabriek van van de Berg en Jurgens.
Inderdaad moest Fanny Blankers Koen opgeven i.v.m.een ontsteking. Ze had een steenpuist op d'r bil meen ik.
Over die Planta nog even. Dat was toch die margarine waar je een uitslag van kreeg? Die is later in Nederland uit de handel gehaald.
In Duitsland was Planta er al langer, en daar hebben ze in die tijd de Blue Band ingevoerd. En toen kregen ze daar uitslag van de Blue Band.
Hadden ze gewoon het verpakkingspapiertje omgewisseld die boeven.
gr. arij
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Nee Adrie zullen we niet doen.
Zeg spaar jij soms postzegels?
gr arij
Gast

Bericht door Gast »

Ahoy Arij,
Als je even bij Adrie, in haar profiel kijkt, zal je zien dat haar hobby's/interese, en dit forum :!: bestaat uit: "kletsen & postzegels", dus zeg ik maar: Wie er nog postzegelsels heeft ff naar Adrie sturen; helaas krijg ik alleen maar deurwaarders-enveloppen, en daat zit geen postzegel op, moet ik nog voor tekenen :!: :wink:
groetjes ruud
Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Sorry die gast was ik ,maar had net alle cookies opgeruimd.
groetjes ruud


Plaats reactie