Nievelt Goudriaan & Co
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Hallo Co en Roy,
Is dit de verkeerde topic,hiervoor mijn excuus.
OOCL de Euro/Asia Frighter Euro/Asia liner containerschepen hadden 2x 9cil
Vroon had de Atlantic Lady (verplicht over moeten nemen van de bank) 1x 9cil
Nieveld Goudriaan 4x 6cil direct omkeerbaar
6X 9cil centrale Ras al Khaima
6X 9cil China
?? Hawai
?? Kaaiman eilanden
Verder weet ik het ook niet.
Wel dat we in Amsterdam een V 12 cil proefmotor hadden staan.
Deze Motor is verschroot.
Wat ik begrepen heb is dat de motor op in een verkeerde tijd op de markt gebracht is.
Mann en Sulser waren in die tijd bezig met een vierkante diesel 650 boring 650 slag.
Doxfort was bezig met de sea horse
En dat dit ook een rede geweest is om de motor in de markt te zetten
Groetjes,
Fred
Is dit de verkeerde topic,hiervoor mijn excuus.
OOCL de Euro/Asia Frighter Euro/Asia liner containerschepen hadden 2x 9cil
Vroon had de Atlantic Lady (verplicht over moeten nemen van de bank) 1x 9cil
Nieveld Goudriaan 4x 6cil direct omkeerbaar
6X 9cil centrale Ras al Khaima
6X 9cil China
?? Hawai
?? Kaaiman eilanden
Verder weet ik het ook niet.
Wel dat we in Amsterdam een V 12 cil proefmotor hadden staan.
Deze Motor is verschroot.
Wat ik begrepen heb is dat de motor op in een verkeerde tijd op de markt gebracht is.
Mann en Sulser waren in die tijd bezig met een vierkante diesel 650 boring 650 slag.
Doxfort was bezig met de sea horse
En dat dit ook een rede geweest is om de motor in de markt te zetten
Groetjes,
Fred
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Bedankt voor je overzicht Fred.
Die 4 containerschepen in charter bij Seatrain hadden aanvankelijk gasturbines als voorstuwing. Ik heb er eens 1500 cuub. marinediesel in laten lopen. Maar welke van de 4 .................
Dat voor deze motorisering TM 620 gebruikt is, wist ik mooi niet.
m.v.g., Roy
Die 4 containerschepen in charter bij Seatrain hadden aanvankelijk gasturbines als voorstuwing. Ik heb er eens 1500 cuub. marinediesel in laten lopen. Maar welke van de 4 .................
Dat voor deze motorisering TM 620 gebruikt is, wist ik mooi niet.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Roy,
De 4 schepen zijn in de jaren 80 opgelegd geweest, de 2x35ooo pk gasturbines gebruikte 240 ton gasolie per 24 uur.
De schepen zijn toen verkocht aan een consortium, en zijn de 2x 9 cil TM 620 in gebouwd, dit is gebeurd in Hamburg.
Brst verbruik ging naar 84 ton zwareolie (380 Cst volgens mij) Per 24 uur.
Er werd altijd gerepareerd in Honkong en Koushiung Taiwan.
Groetjes,
Fred
De 4 schepen zijn in de jaren 80 opgelegd geweest, de 2x35ooo pk gasturbines gebruikte 240 ton gasolie per 24 uur.
De schepen zijn toen verkocht aan een consortium, en zijn de 2x 9 cil TM 620 in gebouwd, dit is gebeurd in Hamburg.
Brst verbruik ging naar 84 ton zwareolie (380 Cst volgens mij) Per 24 uur.
Er werd altijd gerepareerd in Honkong en Koushiung Taiwan.
Groetjes,
Fred
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Bedankt voor de aanvullende info Fred.
Daar wordt een mens altijd wijzer van.
m.v.g., Roy
Daar wordt een mens altijd wijzer van.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
- Locatie: Warmenhuizen
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Heeft er ook nog iemand foto,s van VILLARICA.
Ben tog nieuwsgerig of die opduiken.
B.v hartelijke dank.
Met vriendelijke groet:Louie Vermaire.
P/S ik doe dat voor iemand die er op gevaren heeft.
En als het kan op Facebook zetten A.U.B. Niets moet bijna alles mag.
Ben tog nieuwsgerig of die opduiken.
B.v hartelijke dank.
Met vriendelijke groet:Louie Vermaire.
P/S ik doe dat voor iemand die er op gevaren heeft.
En als het kan op Facebook zetten A.U.B. Niets moet bijna alles mag.
- Drentenier
- Berichten: 2201
- Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
- Locatie: Gasselte
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Op Photoship.uk staat er één, maar wel met dubbel R: VILLARRICA
- Bijlagen
-
- Villarrica-01.jpg (87.16 KiB) 5145 keer bekeken
Groet,
Hans
Hans
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Het kan alleen maar de VILLARRICA met dubbele "R" zijn, maar dan blijft de vraag om welke het gaat, van welk bouwjaar en hoe groot ongeveer.Louis schreef:Heeft er ook nog iemand foto,s van VILLARICA.
Het kan behalve de Villarrica die Drentenier hier plaatst namelijk ook gaan om de...
- ZOSMA - 1137 dwt - in 1958 gebouwd bij Vooruitgang Foxhol
- SITULA - 1200 dwt - in 1961 gebouwd bij Boele Bolnes
- KRISTINA - 25000 dwt - in 1972 gebouwd bij Kaldnes in Tonsberg
Van die laatste, die bulker van 25.000 dwt, vond ik al direct een foto, maar volgens mij gaat het niet om dat schip.
.
Hieronder de SITULA, in 1961 bij Boele gebouwd voor Van Nievelt.
Werd in 1973 verkocht aan de Cia Paraguaya de Nav de Ultramar SA, Asuncion en omgedoopt VILLARRICA'
Van die eerste, de ZOSMA uit 1958, kan ik niet direct een foto vinden, alleen een krantenbericht van de proefvaart.
-
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 07 nov 2011 10:33
- Locatie: Warmenhuizen
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Hans en Theo.
Allebij bedankt voor de moeite.
Die Foto van Theo dat was de boot die hij bedoelde.
Allemaal een fijn weekend en weer iemand gelukkig gemaakt via Kombuispraat.
Met vriendelijke groet Louie Vermaire en Kiel Buiks uit Tilburg.
Allebij bedankt voor de moeite.
Die Foto van Theo dat was de boot die hij bedoelde.
Allemaal een fijn weekend en weer iemand gelukkig gemaakt via Kombuispraat.
Met vriendelijke groet Louie Vermaire en Kiel Buiks uit Tilburg.
Re: Nievelt Goudriaan & Co
Nog wat gevonden van de Situla, de latere VILLARRICA.