De Ruyterschool.

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jan Dikker

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan Dikker »

Beste mensen,

Even een introductie.
Ik heb de BM-cursus (KPM) van 1951-1953 gevolgd en, ik meen te herrinneren, van 1988? tot 1995 werkzaam geweest op de zeevaartschool voornamelijk als systeembeheerder, maar toen was het al HSZ. Ik ben er dus begonnen als leerling en er tenslotte als Vutter weggegaan.

Afbeelding

Bovenstaande foto heb ik indertijd gemaakt en verkocht voor, ik meen, vijftien cent aan de liefhebbers verkocht. Ik kon toen beschikken over een Doka bij mijn hospita. En mijn rokertje moest ook betaald worden.
Nu ik de foto weer eens terugzie denk ik nog vele namen te kunnen invullen.

Tot zover.

Groeten

Jan

Jan-Japan
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2013 10:40

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan-Japan »

Het kostte enige tijd om de 20 pagina's in deze draad door te lezen. Heel interessant en nostalgisch. Fantastisch al die berichten en foto's.
Ik studeerde voor mijn BM in de jaren 1962-64 en woonde in het internaat aan de Breewaterstraat. Daar werd men uitstekend verzorgd onder de leiding van de sympathieke heer Dop die met zijn gezin woonde in een aangebouwde woning. Er verbleven een honderd man. Het eerste jaar sliep ik op de zolder met stapelbedden voor 50 man. Het tweede jaar in een kleinere ruimte (ongev. 20-25 man) op de tweede verdieping. Ergens in deze thread zag ik een foto van de keuken. Helaas ben ik al de foto's uit die dagen kwijt geraakt tijdens een verhuizing van mijn ouders.
De uniformjas van die schooltijd heb ik nog, en hij past nog ook :-D Gemaakt bij de Boer in Vlissingen. Die uniformen waren van een enorme goede kwaliteit. De gebruikte stof kan ik nu nergens meer vinden.
Jammer dat het uniform nu is afgeschaft. Ik herinner me dat veel studenten in die tijd trots waren op het dragen ervan, maar nu is het vrijetijdskleding voor een ieder. In Belgie is dat nog anders.

Groeten,
Jan
Ryan

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Ryan »

Helaas verdwijnen de studenten van de boulevard en moeten ze naar de Edisonweg, de HZ heeft het gebouw verkocht.
http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/z ... -1.3710610
Hierbij komt er een einde aan meer dan 100 jaar les aan de boulevard.

Ik vraag me nu nog af of er wel mensen voor een zeevaartstudie in Vlissingen kiezen, studeren aan de boulevard is heerlijk en je betrekt zo de praktijk in de les.
Jan Dikker

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jan Dikker »

Ze blijven!!!!

Afbeelding
Afbeelding


Afbeelding

Uit de Provinciale Zeeuwse Courant van afgelopen donderdag

Good Goan!

Jan
Gebruikersavatar
BU-6
Berichten: 863
Lid geworden op: 31 dec 2006 11:01
Locatie: Bunschoten
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door BU-6 »

BERICHT UIT VLISSINGEN:
Scannen0088 a.jpg
Scannen0088 a.jpg (119.81 KiB) 5786 keer bekeken
Gr.Harry van Twillert.
Varen is hunkeren naar land.
Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3231
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door jacko »

De Ruyterschool a.s. vrijdag 28 juni voor het laatst te bezoeken.
Ze gaan verhuizen naar het pand ernaast.

Hans ( Jacko )
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Jos Komen (R.I.P)

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Onderstaand bericht kraag ik van Ed Jensen, webmaster van de Nedgulf-site. :)

Beste V.O.L.-ers!

28 juni 2013: een HISTORISCH FOTO MOMENT SAMEN - KOMT U OOK?

Op 28 juni nemen we allemaal die ooit actief zijn geweest op Boulevard Bankert 156, als docent, student of personeelslid, afscheid van het kenmerkende gebouw met het torentje. Op die manier hopen we het gebouw te vereeuwigen met zoveel mogelijk mensen die er ooit deel van uitmaakten.

WEL AANMELDEN: Het gebied rondom de school zal op 28 juni afgezet worden met hekken. In verband met de organisatie, de catering en natuurlijk het verkrijgen van de foto zal elke bezoeker zich moeten aanmelden. U kunt zich aanmelden als u op deze link klinkt:
http://hz.nl/nl/studiekeuze/opleidingen ... -juni.aspx

PROGRAMMA:
16.00 uur: start inloop voor het gebouw
17.00 uur: speeches
17.15 – 17.30 uur: foto moment
tot 18.30 uur: napraten en einde bijeenkomst

Speciaal voor deze speciale gelegenheid hebben we The Saints, die Band van zeevaartscholieren bereid gevonden voor ons te spelen. Daarnaast zal het Scheldeloodsenkoor aanwezig zijn.

Het is de bedoeling, dat The Saints starten met optreden vanaf 16.00 uur en dan afwisselend met het Scheldeloodsenkoor optreden.
De voorlopige planning is dan tot uiterlijk 18.30 spelen. En zoals iedereen wel weet: NedGulf wtk Rien Bouwmeester bespeelt de gitaar in deze band!



We doen ons best deze gebeurtenis zo breed mogelijk via krant, radio en tv bekend te laten worden.

Maar voor een extra grote opkomst hebben we uw hulp nodig!
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Brazuca »

Ik kan er zelf helaas niet bij zijn. Mocht er iemand gaan, s.v.p. fotos hier plaatsen.
Ik ben nog op zoek naar fotos van met name het interieur, en met name het trappenhuis waar een groot schilderij van de Ruyter hangt (hing???)

Ook ben ik op zoek naar fotos van een stranding van een schip net voor de ruyterschool in 1977 of 1978.
Jolly Sailor

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Jolly Sailor »

05-05-1928 - 25 jaar de Ruyterschool.jpg
05-05-1928 - 25 jaar de Ruyterschool.jpg (328.42 KiB) 5355 keer bekeken
Misschien een idee om de clipper Stad Amsterdam te charteren voor een groepsfoto en dan net zo’n groepsfoto als op de Mecklenburg maken. :lol:
Gebruikersavatar
Akwanaut
Berichten: 2292
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:40
Locatie: Oud-Beijerland

Re: De Ruyterschool.

Bericht door Akwanaut »

Een fotoimpressie van het "historisch fotomoment" van 28 juni 2013

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De fotografe van het fotomoment.........

Afbeelding

Altijd leuk, bootjes kijken op de Vlisingse boulevard.......


Afbeelding
Groet Frank


Plaats reactie