Recepten!

Hier kan iedereen alles plaatsen over zaken die actueel en interessant zijn, maar niets met scheepvaart te maken hebben.
Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Recepten!

Bericht door Bob R.I.P. »

Hoofdpijn maar het was wel leuk.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.

Ruud (R.I.P.)

Re: Recepten!

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Mijn buurman wilde het 'Witte Goud" eens proberen,had ze als Brabo nog nooit gegeten,dus vroeg hij mij om dit klaar te maken.
Zo gezegd,zo gedaan, hier het resultaat.
Ingrediënten:
Asperges[5 minuten koken,daarna nog 10 minuten laten staan, en vervolgens op een schone theedoek uitlaten lekken]
Beenham
3 Hard gekookte eieren,en fijn gehakt
Sauce Hollandaise
Verse peterselie
Verse krieltjes
Op de huid gebakken stukje wilde zalm
Salade Niçoise
Als wijntje had ik een Chablis 2003 aanbevolen, en die pieste er goed in,aldus zijn commentaar.

Nou hij vond het wel héél erg lekker :!: :-D
Asperges (Large).jpg
Asperges (Large).jpg (131.29 KiB) 2268 keer bekeken
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Recepten!

Bericht door jdbvos »

...toch nog wél wat met het kookvocht van de asperges gedaan, hoop ik.....
...is zo lekker: van verse asperges soep... :-D
Oost, west...ook best
Jos Komen (R.I.P)

Re: Recepten!

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Nou hij vond het wel héél erg lekker
Het ziet er ook héél lekker uit. :)
Ruud (R.I.P.)

Re: Recepten!

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
@Jan,het vocht is ingevroren,ook de schillen & kontjes van de asperges zijn ingevroren om een heerlijk soepje te gaan maken.
@Jos, het ziet er niet alleen lekker uit, het was ook héérlijk,dus....
Aan alle keukenprinsesjes, verwen Uw man met zo'n heerlijke maaltijd :!:
Aan alle hobbyisten die weleens thuis koken, verwen Uw vrouw!
Totale kosten voor 2 personen +/- € 12,50 voor 2 personen, maar dan heb je ook wat,buiten het wijntje, want ook een goedkopere Alsace[Riesling-Sylvaner-Pinot] wijn past hier goed bij :!:
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Recepten!

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Zeg ouwe aower,ff sjaakies met je zalm/asperges en wijntjes resepten....gaan ze door met mekkeren dat we het nog veel te goed hebben.
Zie wat gebeurd met mijn ge ouwe neel over dat ''Presidente'', hebben ze gelijk nieuwe hogere belasting tabellen ingeschoren voor de Pensionados :evil:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Ruud (R.I.P.)

Re: Recepten!

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy,
Ach Mart, zolang je de vrouw maar gelukkig houdt, dan zal zij niet mekkeren over wat eten/drinken aangaat, maar ja,dat ze aan jouw "Presidente" gaan lopen prutsen, ja dan voel je jezelf wel bescheten, misschien een goedkopere uitvoering gaan zoeken :?: :-D
Ik kan ook niet de hele maand geen Bavaria drinken, dus glip zo af en toe naar de Aldi/Lidl & zelfs naar AH om het Appie's Euro shopper te pakken, om toch m'n pils-ie te kunnen blijven drinken. :lol:
Gelukkig had/heb ik nog wat goede wijntjes liggen,maar ja dat raakt uiteindelijk ook op, en ik heb niet het eeuwige leven, dus opmaken die reut :!:
belgonaut

Re: Recepten!

Bericht door belgonaut »

Ahoy,
Nog even wat over de prak aan boord.
Met de Chinese bemanning was het uitstekend, maar van de ene dag op de andere werden die vervangen door Laskaren.
Toen begon de ellende want de kok maakte eigen variëteiten van de Engelse keuken.
Kortweg, "niet te vreten".
De kerriesoorten waren uitstekend maar de collega's wilden Hollandse pot en dat werd een puinhoop.
Een mooi voorbeeld hiervan was het vaatje Hollandse Nieuwe dat met de stores in Antwerpen aan boord kwam.
De derde stuurman kwam van de visserij af en leerde de kok hoe die haringen schoongemaakt moesten worden.
s'Avonds iedereen in de mess en met een gesnipperd uitje, augurkje, roggebrood, zou de haring doorkomen.
Ook een paar dozen bier uiteraard.
Tot de kok binnenkwam met een schaal bruine, stinkende bagger.
Had die vriend ze gebakken en zei "Looksee this fish no good".
De opmerkingen die toen kwamen waren niet geschikt om op dit forum weer te geven.
Grts, Belgonaut.
Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 798
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: Recepten!

Bericht door kokkemaat »

nou zit ik net tekijken naar die Spakenburgers en dan hebben ze het over papestip...... iemand die het weet??
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Recepten!

Bericht door ferryvaneeuwen »

Bedoel je DEZE ?

Ferry


Plaats reactie