Overlijden André Ringers

We zijn geen 18 meer, dus af en toe moeten we even in dok.
Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

6 augustus j.l. is André Ringers overleden op 78 jarige leeftijd. Hij was o.a. kapitein/eigenaar van de coaster Hoendiep (ex Antilope ) uit Hoogkerk.

Ruud (R.I.P.)

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ruud (R.I.P.) »

Ahoy Ton,
Gecondoleerd met het verlies van André Ringers,ben het scheepje regelmatig tegengekomen,en zelfs éénmaal a/b geweest,we hadden toen geen gist meer, en zij hadden ook niet meer dan voor eigen gebruik,daarna nog wel wat gekeuveld.
Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

Hallo Ruud, ik heb zelf een paar jaar als bestman meegevaren. Leuk om zo snel een reactie te krijgen. Altijd op de engelsekust. Steenkolen, chinaklei en o.a.oud ijzer. Tijdens de crematie was er nog een ex lichtmatroos aan wezig.
die had ik sinds 1966 niet meer gezien. Was toch bijzonder. Alsnog bedankt voor je medeleven. Gr.Ton.
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10540
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door jdbvos »

Van harte gecondoleerd Ton
Oost, west...ook best
Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

Bedankt Jan. Ton
Gebruikersavatar
Cor Leliard
Berichten: 3418
Lid geworden op: 20 sep 2004 17:57
Locatie: Breda

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Cor Leliard »

Ton, gecondoleerd
Cor
Il parle Il a parle
Jaap de Roode (RIP)

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Jaap de Roode (RIP) »

Ton gecondoleerd en sterkte.
Vriendelijke groet
Jaap
Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

Ook Cor en Jaap bedankt voor jullie medeleven. Ton.
piere

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door piere »

Lees dit bericht nu pas , erg jammer ik had nog wel een keer met André willen praten zoals we dat vroeger uren lang konden doen op de brug. Ik was Bestman en na het aflossen dronken we altijd samen een bakkie.
Maar helaas zo gaat dat. Ik heb bijna een jaar met André op de Hoendiep gevaren en was er bij toen we in 1971 die fatale aanvaring kregen wat uiteindelijk het einde van het scheepje betekende.
In het begin hadden we nog wel contact maar dat is jammer genoeg langzaam verwaterd.
Goeie reis André.
Ringers Ton
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:32

Re: Overlijden André Ringers

Bericht door Ringers Ton »

Hallo Piére. Bedankt voor jouw berichtje betreffende André .Zelf heb ik de eerste 3 jaar op de Hoendiep gevaren. Daarna werd Nico Kort bestman die ik nog wel een afgelost heb. Ik zat toen bij de VNS/Nedlloyd. Later naar de binnenvaart gegaan als machinist op de duwvaart (4 jaar)
Leuke tijd op de Hoendiep gehad. Jaap de Roode heeft diverse foto's geplaatst op shipsspotters.nl
vr.gr. Ton Ringers


Plaats reactie