hobby`s

Ook ruimte voor kunstschilderen en andere vormen van kunst.
Gerard,

Bericht door Gerard, »

Ahoy John. Die kennis van jouw is een heel creatief persoon! En voor f700,- zo`n mooi bankje....Je moet maar geluk hebben. Heb zelf ooit een Boxford gehad, met revisie er bij een f4500,-. (onderdelen uit Engeland laten komen, de langsvoedingworm). Maar dat Myfordje op jouw foto is een ,,snoepie``....Een andere kennis van mij hier in Eindhoeven heeft ooit een oude Italiaanse bank gekocht, een beul van ruim twee ton. Ook zo`n prachtig machien. Kop en staartlager in apart aangegoten aluminium huis, DUBBELE Nortonkast, stofviltjes op de langs en dwarsvoeding in giet-aluminium huizen. Hij had geen 380. En in Eindhoven 380 laten aanleggen voor de hobby kostte toen f1.500,-. Maar als je electrisch wilde koken maar f115. Dus hij belt Nutsbedrijven, ik wil een electrisch fornuis zetten. Ze legden die 380 aan, compleet met meter en leiding naar de keuken met een vierpoolstekker. Hij die leiding naar de schuur doorgetrokken en z`n bank werkte. Een weekje of zo later kwam meneer de inspecteur effe kijken hoe hij zijn fornuis had aangesloten. Daar werd `ie goed zenuwachtig van. Zijn vrouw niet. Die had voor vlaai en cognac gezorgd. Die inspecteur maakte een goed rapportje op en ging met slagzij de deur uit....groet`n van gerard en ik ga pitt`n.....

Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

hoppers en de baggerindustrie +alles eromheen

Bericht door john.marlit »

Hoy Gerard,mooi verhaal van die kennis met z,n 380 volt's leiding ,maar het is zoals je terecht al op merkte ,men moet soms creatief of liever gezegt het eigenlijk altijd zijn ,maar sommige mensen hebben dat meer in zich dan de andere.

Hier nog enkele voorbeelden daarvan.
Een heimachine met zgn valblok.

Afbeelding

En van een ander kant bezien

Afbeelding

Een houten stoommachine.

Afbeelding

Idem

Afbeelding

Idem

Afbeelding


Gr John M
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Gerard

.

Bericht door Gerard »

Ahoy John. Prachtig! Hij is dus een echte ,,fijnbankwerker``. vr.gr.gerard.
Gebruikersavatar
Albert
Berichten: 3183
Lid geworden op: 04 jan 2005 14:10
Locatie: Purmerend

Bericht door Albert »

Dit is echt heel mooi!

Albert
"MAY YOUR BIG JIB DRAW"
Bram

Hobby

Bericht door Bram »

:D Hoi John ,Ik ben het volkomen met Bankie eens,een heel fijne Machine bankwerker,vroeger werd dat op de Ambachtschool afgedaan met dat kon wel eens een instrumentmaker worden.als hij maar zijn poten van die die machines afbleef.
VAKWERK en dat is het!!!!
Een oude smeedleraar zei ooit eens tegen me:
Laat je zicht niet belemmeren door de rook
als het optrekt,heb je een kunstwerk verricht.
En hij heb tot nu toe altijd nog gelijk gehad.
Groetjes Bram
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Bericht door john.marlit »

Ja Albert,Gerard en Bram de maker van dit mooi's is inderdaad via ambachtschool en later (neem het hem niet kwalijk)machinist bij de Marine(voor z'n nummer)bij het baggerwerk terecht gekomen,en daar na een aantal jaren machinist te zijn geweest tot uitvoerder opgeklommen,en zolang ik hem ken was en is t'ie altijd met wat aan het knutselen,tegenwoordig heeft hij daar meer tijd voor sinds z'n pensioenering,en omdat hij veel handiger is met de draaibank enz,dan met de computer zet ik de hele handel (hij wou het uit bescheidenhieid eerst niet)voor hem op dit topic.
Maar ondertussen staat z'n eerste verhaal op het topic hoppers en baggerindustrie(met hulp van Jos,ook onder de naam Albert))dus ik denk dat het ook daarmee wel goed komt.

Een sproketmachine?
Afbeelding

Afbeelding

Op deze woonark heeft hij jaren gewoont met het gezin ,en gingen ze met het werk mee(voordeel =altijd thuis nadeel ook altijd op het werk haha.)
Afbeelding

Gr John M
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo John,
De inzending van Albert B. heb ik niets aan veranderd, wel aan de foto's van jou die op bladzijde 34 staan, er waren aan aantal circumpolair, die heb ik tevoorschijn gehaald door wat haakjes ( [ en /img '] ) te veranderen.
Dit even voor alle duidelijkheid.
All the best
Jos
Gebruikersavatar
john.marlit
Berichten: 1339
Lid geworden op: 22 jul 2004 17:18
Locatie: zwartsluis

Bericht door john.marlit »

Mooi Jos dat hem dat zelf gelukt is,kunnen we nog meer van verwacgten.


GrJohn M
Gr John M

Om de duit en de fluit draaid de hele kluit.
arij
Berichten: 203
Lid geworden op: 24 jul 2004 15:02
Locatie: goudswaard

Bericht door arij »

Ik zal proberen een foto van mijn hoby te plaatsen.
Afbeelding
gr arij

Zoals je ziet hert lukt mij niet sorry
Gebruikersavatar
jan
Berichten: 368
Lid geworden op: 10 aug 2004 10:16
Locatie: Dongen

Bericht door jan »

Nu we toch bezig zijn over huisvlijt,brug gebouwd voor modeltreinbaan.Dient als overspanning voor zolderdeur gecombineerde brug voor spoor en autoweg.
Gr JAN[URL=http://img453.imageshack.us/my.php ... .jpg[/img][/url]


Plaats reactie