volvo 1 cilinder start niet

Veel (ex)zeelui hebben als hobby een bootje
Plaats reactie
dal

volvo 1 cilinder start niet

Bericht door dal »

Mijn 1cil volvo heeft altijd goed gelopen alleen door start problemen heb ik de startmotor laten reviseren. Startmotor geplaats en nu krijg ik het vliegwiel niet doorgedraait, met de hand gaat het heel zwaar zo zwaar dat ie niet wil starten. met groet Dal

Ahoy Dal,
Ik heb het door jou nieuw geopende topic verplaatst naar een sub forum t.w. "Watersport", waar dit hoort, en zal dit later hier op "Kombuispraat" weghalen.
Groetjes
Ruud

Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1547
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Re: volvo 1 cilinder start niet

Bericht door Jan Sprong »

kleppendeksel openen ,kijken of alles nog ok is, zo niet ,de-krompressiehandel bekijken ,ook goed, dan verstuiver er uit. akku wel goed?
Proberen te draaien, niet rond, dan echt een probleem.(monteur er bij )
Koppeling niet ingeschakeld?
succes,Jan
v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: volvo 1 cilinder start niet

Bericht door v+d »

Je schrijft dat je door startproblemen de startmotor hebt laten reviseren?
Heb je toevallig toen de startmotor eraf was nog even getornd?
Wat deed je besluiten de startmotor te repareren?

Om te weten of het aan uitgelopen lager of iets anders ligt volg je simpelweg de adviezen van Jan.
Ik zou beginnen met de verstuiver eruit te nemen, de motor kan dan geen compressie opbouwen en moet dan met de hand echt makkelijk rond te draaien zijn.
Je kan dan tevens de cilinderwand en zuigerkop even inspecteren.
fdh

Re: volvo 1 cilinder start niet

Bericht door fdh »

Als het probleem nog niet is opgelost dan stel ik telefonisch overleg voor. Gaat wel wat sneller. Maar een verstuiver loshalen van een motor die recent goed heeft gelopen zou ik nooit doen. Het demonteren en monteren van een startmotor, mits goed uitgevoerd, is niet de oorzaak dat een motor niet rond tornt. bereikbaar 06 55 131 853
Gr Frans
dal

Re: volvo 1 cilinder start niet

Bericht door dal »

Heren bedankt het advies was juist . Het motortje doet het weer. Nu ben ik op zoek naar iemand die een dek tent kan namaken van een doerak 650 de oude tent heb ik nog. Bedankt alvast dal
paul
Berichten: 356
Lid geworden op: 24 jan 2008 17:16
Locatie: den hoorn
Contacteer:

Re: volvo 1 cilinder start niet

Bericht door paul »

Wat was de oorzaak.?
gr Paul
koop een boot en heb plezier tot je dood


Plaats reactie