Rederij van Ommeren

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Theo Horsten (R.I.P.)

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

of een bierviltje
"Een goed deliverycontract past op de achterkant van een bierviltje," zei Bram Wijsmuller.

Bob R.I.P.
Berichten: 3142
Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
Locatie: Langedijk

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Bob R.I.P. »

Het eten op de Reza was toen ik er op voer uitstekend. Elke ochtend halve grapefruit, een eitje, toebereid naar keuze, tot er rotte eieren tussen zaten. Toen geen gekookte eitjes meer. Bij de lunch een heerlijke broodje voor bij de soep. Prima. Terug naar V.O.

mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door ferryvaneeuwen »

Ja je hebt gelijk, fullstop....

Ferry
Gebruikersavatar
peter snijders
Berichten: 52
Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
Locatie: Beverwijk

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door peter snijders »

Ik heb mijn homepage over de Witmarsum aangepast met
verhalen en fotoos die ik gekregen heb.

Mischien zijn er nog meer gegevens over de fotoos.

groetjes

Peter
Gebruikersavatar
Ron Bebelaar
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Ron Bebelaar »

Door puur toeval een prachtig model van de tanker Pendrecht (1953) uit een nalatenschap kunnen verkrijgen.

Verdere info bij Scheepsmodellen
Bijlagen
100_1863 (Custom).JPG
100_1863 (Custom).JPG (191.63 KiB) 4860 keer bekeken
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
Hank
Berichten: 184
Lid geworden op: 26 jul 2004 18:35

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Hank »

Fuxing 5 ex Moordrecht.

Op 21 juli meldde Ron Bebelaar dat de Fuxing 5 geen AIS positie meer gaf en vermoeden dat ze gesloopt werd.
Equasis geeft nu op broken up since 23-06-13. Dus zijn vermoeden is juist.

Hank.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Roy »

Is het ook bekend of er ook maar enige verschillen tussen de tankers "Moordrecht" en "Mijdrecht" van 1955 waren ?.
Ik kan het zo gauw niet ontdekken.
Voorts; het is bekend dat de "Mijdrecht" een charter bij de Koninklijke Marine gehad heeft en deel uit maakte van Smaldeel V waar ook de "Karel Doorman" bij zat.
Is het ook waar dat de "Moordrecht" een charter gehad heeft wat haar naar de Zuiderlijke IJszee bracht om bunkers naar de "Willem Barendsz" te brengen en traan terug ?.
Weet iemand hier ook een antwoord op te geven.
( Ik heb eens ergens wat gehoord of gelezen, maar weet er het fijne weer eens niet van.... :roll: ).

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14434
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Harry G. Hogeboom »

De voeding werd hierna plotseling een stuk beter. ........... Later verdween hij in Port Said van boord wegens diefstal van proviand die daar aan de Arabieren werd verkwanseld.
Klinkt bekend......ik heb het meegemaakt dat de ouwe en de agent de hofjood uit de bak moesten ritselen.........was ergens in een negory op de Goudkust ik meen Conakry........ :roll:
D'r was iets misgelopen....een misverstand :mrgreen: tussen de boeven onderling en die hofjood werd dus plotseling ( aan de wal) door de politie in de nek gepakt.........hij had z'n vriendjes dus duidelijk onderschat. :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Ron Bebelaar
Berichten: 157
Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Ron Bebelaar »

Hallo Roy,

Over verschillen tussen de Mij- en de Moordrecht is mij niets bekend. Maar de ervaring met andere series zusterschepen heeft me geleerd dat er geen 2 schepen exact hetzelfde zijn.
Ik weet in ieder geval dat de Pendrecht (1953) reizen naar de Willem Barendsz heeft gemaakt. Van de Moordrecht is me dat niet bekend, maar wellicht dat er andere ex-VOS forumleden zijn die daar een antwoord op hebben.
Wel heeft de Moordrecht geruime tijd water gevaren op de Pearl River om Hongkong van drinkwater te voorzien. Van de opvarenden destijds hebben we prachtige verhalen gehoord over die periode.

mvg
Ron
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Rederij van Ommeren

Bericht door Roy »

Hallo Ron,

Bedankt voor je reactie.
Het is me duidelijk dat de verschillen, als ze er al waren, minimaal waren.
Dat de "Pendrecht" dat werk naar de "Willem Barendsz" gedaan had, wist ik dus niet. Mogelijk heb ik dat werk met de "Moordrecht" opgemixt. :!: :idea:
Dat water varen met de "Moordrecht" is ook een nieuwtje voor me. Waar kwam dat water dan vandaan ?. Het lijkt me stug dat ze dat zelf maakten !. Zo groot was de capaciteit van de eigen verdampers nu ook weer niet.............

Van de "Mijdrecht" heb ik wel eens een hele serie dia's gehad die gemaakt zijn bij de dokking in S'pore toen versterkingen in de tanks aangebracht moesten worden. ( Helaas ben ik alles weer kwijt. Gekregen van een ex V.O. wtk waar ik mee bij Smit Lloyd gevaren heb ). ) De "Mijdrecht" heeft ook problemen gehad zoals met de "Pendrecht" helemaal verkeerd afliepen.
Dit bevreemd me trouwens wel daar ik van dergelijke problemen met andere Nederlandse tankers nooit iets gehoord heb. En d'r zijn veel Nederlandse tankers in dezelfde tijdsperiode geweest. :|

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................


Plaats reactie