Rederij van Ommeren
Re: Rederij van Ommeren
"Een goed deliverycontract past op de achterkant van een bierviltje," zei Bram Wijsmuller.of een bierviltje
-
- Berichten: 3142
- Lid geworden op: 19 sep 2008 18:00
- Locatie: Langedijk
Re: Rederij van Ommeren
Het eten op de Reza was toen ik er op voer uitstekend. Elke ochtend halve grapefruit, een eitje, toebereid naar keuze, tot er rotte eieren tussen zaten. Toen geen gekookte eitjes meer. Bij de lunch een heerlijke broodje voor bij de soep. Prima. Terug naar V.O.
mvg
Bob
mvg
Bob
't Leven is niet altoid roist met krente, 't is ok welders gortepap die skift is.
-
- Berichten: 2676
- Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
- Locatie: Krimpen a/d IJssel
- Contacteer:
Re: Rederij van Ommeren
Ja je hebt gelijk, fullstop....
Ferry
Ferry
- peter snijders
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
- Locatie: Beverwijk
Re: Rederij van Ommeren
Ik heb mijn homepage over de Witmarsum aangepast met
verhalen en fotoos die ik gekregen heb.
Mischien zijn er nog meer gegevens over de fotoos.
groetjes
Peter
verhalen en fotoos die ik gekregen heb.
Mischien zijn er nog meer gegevens over de fotoos.
groetjes
Peter
- Ron Bebelaar
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Re: Rederij van Ommeren
Door puur toeval een prachtig model van de tanker Pendrecht (1953) uit een nalatenschap kunnen verkrijgen.
Verdere info bij Scheepsmodellen
Verdere info bij Scheepsmodellen
- Bijlagen
-
- 100_1863 (Custom).JPG (191.63 KiB) 4860 keer bekeken
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
Re: Rederij van Ommeren
Fuxing 5 ex Moordrecht.
Op 21 juli meldde Ron Bebelaar dat de Fuxing 5 geen AIS positie meer gaf en vermoeden dat ze gesloopt werd.
Equasis geeft nu op broken up since 23-06-13. Dus zijn vermoeden is juist.
Hank.
Op 21 juli meldde Ron Bebelaar dat de Fuxing 5 geen AIS positie meer gaf en vermoeden dat ze gesloopt werd.
Equasis geeft nu op broken up since 23-06-13. Dus zijn vermoeden is juist.
Hank.
Re: Rederij van Ommeren
Is het ook bekend of er ook maar enige verschillen tussen de tankers "Moordrecht" en "Mijdrecht" van 1955 waren ?.
Ik kan het zo gauw niet ontdekken.
Voorts; het is bekend dat de "Mijdrecht" een charter bij de Koninklijke Marine gehad heeft en deel uit maakte van Smaldeel V waar ook de "Karel Doorman" bij zat.
Is het ook waar dat de "Moordrecht" een charter gehad heeft wat haar naar de Zuiderlijke IJszee bracht om bunkers naar de "Willem Barendsz" te brengen en traan terug ?.
Weet iemand hier ook een antwoord op te geven.
( Ik heb eens ergens wat gehoord of gelezen, maar weet er het fijne weer eens niet van.... ).
m.v.g., Roy
Ik kan het zo gauw niet ontdekken.
Voorts; het is bekend dat de "Mijdrecht" een charter bij de Koninklijke Marine gehad heeft en deel uit maakte van Smaldeel V waar ook de "Karel Doorman" bij zat.
Is het ook waar dat de "Moordrecht" een charter gehad heeft wat haar naar de Zuiderlijke IJszee bracht om bunkers naar de "Willem Barendsz" te brengen en traan terug ?.
Weet iemand hier ook een antwoord op te geven.
( Ik heb eens ergens wat gehoord of gelezen, maar weet er het fijne weer eens niet van.... ).
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14434
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Rederij van Ommeren
Klinkt bekend......ik heb het meegemaakt dat de ouwe en de agent de hofjood uit de bak moesten ritselen.........was ergens in een negory op de Goudkust ik meen Conakry........De voeding werd hierna plotseling een stuk beter. ........... Later verdween hij in Port Said van boord wegens diefstal van proviand die daar aan de Arabieren werd verkwanseld.
D'r was iets misgelopen....een misverstand tussen de boeven onderling en die hofjood werd dus plotseling ( aan de wal) door de politie in de nek gepakt.........hij had z'n vriendjes dus duidelijk onderschat.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
- Ron Bebelaar
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 28 okt 2005 20:56
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Re: Rederij van Ommeren
Hallo Roy,
Over verschillen tussen de Mij- en de Moordrecht is mij niets bekend. Maar de ervaring met andere series zusterschepen heeft me geleerd dat er geen 2 schepen exact hetzelfde zijn.
Ik weet in ieder geval dat de Pendrecht (1953) reizen naar de Willem Barendsz heeft gemaakt. Van de Moordrecht is me dat niet bekend, maar wellicht dat er andere ex-VOS forumleden zijn die daar een antwoord op hebben.
Wel heeft de Moordrecht geruime tijd water gevaren op de Pearl River om Hongkong van drinkwater te voorzien. Van de opvarenden destijds hebben we prachtige verhalen gehoord over die periode.
mvg
Ron
Over verschillen tussen de Mij- en de Moordrecht is mij niets bekend. Maar de ervaring met andere series zusterschepen heeft me geleerd dat er geen 2 schepen exact hetzelfde zijn.
Ik weet in ieder geval dat de Pendrecht (1953) reizen naar de Willem Barendsz heeft gemaakt. Van de Moordrecht is me dat niet bekend, maar wellicht dat er andere ex-VOS forumleden zijn die daar een antwoord op hebben.
Wel heeft de Moordrecht geruime tijd water gevaren op de Pearl River om Hongkong van drinkwater te voorzien. Van de opvarenden destijds hebben we prachtige verhalen gehoord over die periode.
mvg
Ron
Ron Bebelaar
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
http://www.scheepvaartloopbaan.bebelaar.nl
https://www.vo-drechtschepen.info
Re: Rederij van Ommeren
Hallo Ron,
Bedankt voor je reactie.
Het is me duidelijk dat de verschillen, als ze er al waren, minimaal waren.
Dat de "Pendrecht" dat werk naar de "Willem Barendsz" gedaan had, wist ik dus niet. Mogelijk heb ik dat werk met de "Moordrecht" opgemixt.
Dat water varen met de "Moordrecht" is ook een nieuwtje voor me. Waar kwam dat water dan vandaan ?. Het lijkt me stug dat ze dat zelf maakten !. Zo groot was de capaciteit van de eigen verdampers nu ook weer niet.............
Van de "Mijdrecht" heb ik wel eens een hele serie dia's gehad die gemaakt zijn bij de dokking in S'pore toen versterkingen in de tanks aangebracht moesten worden. ( Helaas ben ik alles weer kwijt. Gekregen van een ex V.O. wtk waar ik mee bij Smit Lloyd gevaren heb ). ) De "Mijdrecht" heeft ook problemen gehad zoals met de "Pendrecht" helemaal verkeerd afliepen.
Dit bevreemd me trouwens wel daar ik van dergelijke problemen met andere Nederlandse tankers nooit iets gehoord heb. En d'r zijn veel Nederlandse tankers in dezelfde tijdsperiode geweest.
m.v.g., Roy
Bedankt voor je reactie.
Het is me duidelijk dat de verschillen, als ze er al waren, minimaal waren.
Dat de "Pendrecht" dat werk naar de "Willem Barendsz" gedaan had, wist ik dus niet. Mogelijk heb ik dat werk met de "Moordrecht" opgemixt.
Dat water varen met de "Moordrecht" is ook een nieuwtje voor me. Waar kwam dat water dan vandaan ?. Het lijkt me stug dat ze dat zelf maakten !. Zo groot was de capaciteit van de eigen verdampers nu ook weer niet.............
Van de "Mijdrecht" heb ik wel eens een hele serie dia's gehad die gemaakt zijn bij de dokking in S'pore toen versterkingen in de tanks aangebracht moesten worden. ( Helaas ben ik alles weer kwijt. Gekregen van een ex V.O. wtk waar ik mee bij Smit Lloyd gevaren heb ). ) De "Mijdrecht" heeft ook problemen gehad zoals met de "Pendrecht" helemaal verkeerd afliepen.
Dit bevreemd me trouwens wel daar ik van dergelijke problemen met andere Nederlandse tankers nooit iets gehoord heb. En d'r zijn veel Nederlandse tankers in dezelfde tijdsperiode geweest.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................